Ik rijd sinds mei van dit jaar met mijn nieuwe Volvo XC90 - T8 - Inscription (MJ 2019).
Over het algemeen ben ik tevreden over de wagen, maar ik zit toch met een klein probleem.
Aanvankelijk had ik de wagen via Bluetooth met mijn iPhone verbonden om de app Spotify te kunnen gebruiken.
De internet connectie bleek echter weinig stabiel, soms werd ze niet gevonden, en vaak viel ze ook weg.
Als ik de verbinding via CarPlay maak, is er op hetzelfde traject geen enkel probleem. (en dan bedoel ik echt, géén enkel).
Aangezien Volvo geen wireless CarPlay heeft, heb ik dan maar een extra SIM besteld, zodat ik de ingebouwde modem kon gebruiken.
Deze functioneert maar vertoont dezelfde problemen, dus is ook weinig bruikbaar in de praktijk.
Het lijkt mij een software fout te zijn. Als ik de interne modem uitschakel, en vervolgens terug opzet, is de connectie vaak terug.
Maar bij de volgende rit, loopt het dan weer mis ...
Als er iemand gelijke ervaringen heeft, of een mogelijke oplossing kent, aarzel niet

mvg,
David