Afgelopen zaterdag met mijn zwager eens een rondje langs de velden gedaan, en verschillende dealer bezocht om gewoon eens lekker te zitten, passen en meten.
- Mazda 6: mooi, maar toch net niet. Klein voorbeeldje is bijvoorbeeld hoe de handgrepen en deuren aanvoelen: toch wat ielig, daarin ken ik mezelf en daar ga ik me aan ergeren. Daarnaast niet heel ruim en in de door mij gewenste uitvoering ook niet heel goedkoop.
- Mercedes C/E-Klasse: prachtig afgewerkt, volgens de testen fantastisch rijdend, in de Business Solution uitvoering goed betaalbaar in de lease... maar toch, gevoel bij de dealer niet helemaal top (dat kan natuurlijk bij een andere dealer veel beter voelen) en volgens Chantal is een Mercedes een no-go... (haar woorden: elke Mercedes is een pauperbak... oei).
- VW Arteon: ruim, mooi afgewerkt. Wel "vreemd" dat er een kale uitvoering in de showroom stond, toont toch heel anders dan een wat dikkere uitvoering. Twijfel echter of dat ik hem nu echt mooi vind..
- Audi A6 Avant: stond een Launch Edition Sport in de showroom, oei! Mooi hoor, interieur echt fantastisch. Maar met wat leuke dingetjes (ik "wil" per se een open dak, verwarmde en electrisch verstelbare stoelen en een audio upgrade) erg duur. Eenvoudigere versie past in budget, deze niet..
- BMW 5 Touring: mooi, prachtig afgewerkt maar ook erg duur in mooie uitvoering. Daarbij: na een 1- en 2-serie zit je toch tegen een soortgelijk dashboard aan te kijken en de ruimte achterin is mwah...
- Volvo V60/V90/XC60: hier waren we als eerste gaan kijken (Henk Scholten in Nijmegen), had nog nooit in een V60/V90 gezeten . Mooi hoor, V60 voelt voor mij wat krap(per) aan met mijn 2 meter en 100kg, ik kijk uiteraard ook naar de ruimte op de achterbank voor onze 3 kinderen. V90 is werkelijk een slee, heerlijke ruimte, mooi afgewerkt.
En dat rijdt lekker! Voelt toch, ondanks de nieuwe weg van Volvo, als een warm bad. Nu bezig via verschillende kanalen een mooie offerte voor een V90 T4 Business Sport te krijgen (hebben officieel een limiet op benzine-auto's van 35.000 km per jaar, maar de wagenparkbeheerder (die straks in mijn team werkt ) zei me al daar heel praktisch mee om te gaan: kijken onder de streep welke goedkoper is voor de werkgever.
Ga binnenkort ook nog eens even met de familie passen en meten, Chantal vindt een XC60 ook erg mooi maar ik ben meer gecharmeerd van de V90.
To be continued!