V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33102
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Eerste D6 die zometeen op 500.000 staat, al opgegeven voor klokje rond?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Rolling and going...
@Paul, haha wie weet over 200K als de PIH er dan nog is.

@Paul, haha wie weet over 200K als de PIH er dan nog is.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
We gaan binnenkort eens proefrijden met een T6. De wens was een T8, maar die zijn blijkbaar schaars..
Een vraagje: wat adviseren jullie om met de PIH te doen na 5 jaar? In maart wordt die 5 jaar oud. Over na privé of bestaat er een bepaalde systematiek voor zodat je hem toch “voordelig” zakelijk kunt rijden?
Een vraagje: wat adviseren jullie om met de PIH te doen na 5 jaar? In maart wordt die 5 jaar oud. Over na privé of bestaat er een bepaalde systematiek voor zodat je hem toch “voordelig” zakelijk kunt rijden?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Hangt van bedrijfsvorm af. Voor IB ondernemers rij je hem na 5 jr als het ware "prive" omdat de werkelijke kosten < dan bijtelling. Auto is keuze vermogen, als IB ondernemer mag je die keuze maar 1x maken. Bij en BV kan je hem wel prive overnemen.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heel moeilijk te zeggen wat het beste is. Als de auto op een BV staat is het heel simpel zoals autozoeker al aangeeft. Wat ik als eenmanszaak onlangs gedaan heb is er een auto voor privé naast. De D6 wordt vanaf 1 januari alleen zakelijk gebruikt met alle voordelen. Voor mij interessant omdat het verschil in boekwaarde en reële waarde nogal groot is en ik die afschrijving graag met de fiscus deel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Maar nu heb je wel met de afschrijving en vaste- en variabele kosten van 2 flinke Volvo's van doen. Ik kan me niet voorstellen dat je op deze wijze met 2 auto's goedkoper uit bent.Gouwe schreef: Heel moeilijk te zeggen wat het beste is. Als de auto op een BV staat is het heel simpel zoals autozoeker al aangeeft. Wat ik als eenmanszaak onlangs gedaan heb is er een auto voor privé naast. De D6 wordt vanaf 1 januari alleen zakelijk gebruikt met alle voordelen. Voor mij interessant omdat het verschil in boekwaarde en reële waarde nogal groot is en ik die afschrijving graag met de fiscus deel.
Je hebt de auto nog niet zo lang. Maar als je de auto al 5 jaar hebt en willekeurig hebt afgeschreven, zou die nu al voor een heel laag bedrag in de boeken kunnen staan Ja dan kun je hem beter op de zaak laten.
Voor een IB ondernemer is de bijtelling niet hoger dan de werkelijke kosten. Of niet hoger dan de 25% nieuwwaarde. Maar dat zul je bij de D6 normaal gesproken hopelijk nooit halen.
Ook al heb je een zaak, de autokosten drukken je winst wel degelijk.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik ben er uren en uren mee aan het rekenen geweest. De kosten voor de D6 drukken straks enkel op de zaak en de variabele kosten voor de V70 vallen met 15K per jaar ook wel mee als er niet al teveel gekke storingen gaan optreden. Eind conclusie: als ik het geld op de bank laat staan krijg ik 0,5% rente, berekend rendement op deze investering >10% en ik heb er als het goed is een hoop lol van....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
In maart moet er een keuze gemaakt worden!
Vandaag in de nieuwe V60 T6 gereden. Rijdt echt heerlijk. Maar ik vind onze V60 toch ook wel minstens of misschien nog wel lekkerder rijden. De T6 is snel maar wanneer je het gaspedaal volledig intrapt gebeurd er 0.5-1 seconden niets. Onze D6 (wss door de elektromtor) staat klaar wanneer je naar het gaspedaal kijkt.
Vandaag in de nieuwe V60 T6 gereden. Rijdt echt heerlijk. Maar ik vind onze V60 toch ook wel minstens of misschien nog wel lekkerder rijden. De T6 is snel maar wanneer je het gaspedaal volledig intrapt gebeurd er 0.5-1 seconden niets. Onze D6 (wss door de elektromtor) staat klaar wanneer je naar het gaspedaal kijkt.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mee eens! Laatst wel een halve liter olie moeten bijvullen..
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ongeveer 28k, dus dat valt mee. We zijn er ook mee naar Turkije geweest dus hij had het zwaar te verduren. Binnenkort mag hij weer voor een beurt.vaudi schreef:Dat is ook niet gek als je om de 30k een beurt hebt. Hoeveel km na de beurt moest er bijgevuld worden?rsnhakan schreef: Mee eens! Laatst wel een halve liter olie moeten bijvullen..
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Olieverbruik is dan 1 liter op 56.000 km.rsnhakan schreef: Hoe bedoel je 56K?
De capaciteit van onze accu is trouwens gedaald naar 40 km (VoC app).

In de winter heb ik 45 km en in de zomer 50 km.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Helder, om 1 uur was ik niet meer zo scherp
Fijne dagen idd!

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Gisteren weer een nieuwe beurt. Km stand 326K
Wat is er gedaan?:
- 12V accu vervangen
- Aircopomp (preventief, nieuwe leverancier) vervangen
- USB aansluiting vervangen
- Banden voor naar achter en andersom
- Ruitensproeierkoppen afgesteld
- Keyless LA werkte niet na reparatie slot. Doet het nu weer
- Stoelverwarming op de hoogste stand laten zetten
We kunnen er weer even tegenaan!
Wat is er gedaan?:
- 12V accu vervangen
- Aircopomp (preventief, nieuwe leverancier) vervangen
- USB aansluiting vervangen
- Banden voor naar achter en andersom
- Ruitensproeierkoppen afgesteld
- Keyless LA werkte niet na reparatie slot. Doet het nu weer
- Stoelverwarming op de hoogste stand laten zetten
We kunnen er weer even tegenaan!