Andere schokbrekers FOUR C onderstel

Plaats reactie
MikeGooijer
Starter

Beste mede volvo fanaten. Ik ben in het bezit van een volvo XC70 D5 bij 2006 met een Four c onderstel. Nu heeft vorig jaar de SUM unit het begeven, via een forum lid heb ik een SUM unit kunnen bemachtigen voor een zacht prijsje. Deze SUM heeft alleen niet de juiste software waardoor het Four C systeem niet werkt en een storing geeft in het dashboard. Op zich geen probleem ik mis dit systeem niet. De Dealer in Apeldoorn wist mij te vertellen dat een nieuwe SUM met de juiste software 800 euro kost. Leeggegeten en de juiste software plaatsen was geen optie. Wat ik mij afvraag is het volgende. Mijn achterschokbrekers zijn aan vervangingen toe. De schokbrekers die aan het Four c systeem vast zitten zijn de Monroe C serie schokbrekers die een redelijke cent kosten. Passen de standaard schokbrekers ook als vervanging ? Vida geeft hierin geen uitkomst.

Mike
mxeryus
2nd Gear member

Nee, dat gaat niet lukken. Four-c bestaat uit een complex geheel van schokbrekers (Monroe), veren en sensoren die de SUM voorzien van informatie over de stand van het chassis bij het rijden (optrekken, remmen, draaien). Als je nieuwe normale schokbrekers plaatst zullen de sensoren een vloed van foutmeldingen geven - tenzij je de electronica van de oude schokbrekers erbij plaatst om het systeem te foppen. Doeke zal hier ongetwijfeld ook op reageren.
De schokbrekers zijn niet goedkoop - op marktplaats staat een volledig nieuwe set te koop. Kijk anders eens in Duitsland of neem contact op met Arthur van thuurbo.nl.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”