O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Ron67
1st Gear member

Hallo allemaal,

Na werkelijk een gruwelijk slechte start met mijn V50 1.8 Bwjr 2005 iets meer dan 1 jaar geleden ( complete motorwissel moeten doen ) ben ik nu erg tevreden met de V.
De pijn is nooit echt helemaal weggegaan en ik heb nog steeds een klein traumatisch momentje als ik olie ga peilen, er moest zowat elke week ( voor de wissel ) minimaal
1 liter olie bij. pffff ( nu elke 7 a 8000 km amper 600ML )

Nou goed, het volgende houdt me toch nog wat bezig, al heel het jaar doemt af en toe de code U1900 op, na echt redelijk wat zoekwerk op het www kom ik daar
niet echt helemaal uit.
Ik heb klein half jaar geleden alle stekkers onder de motorkap en de stekkers in het paneel onder bij de bijrijder goed gereinigd met contactspray. hierna is de melding U1900
een hele tijd weggeweest.

Vorige maand heb ik mijn olie gepeild en meteen nadien sprong de code U1900 er weer in?
Twee vragen houden me bezig nu?

De motorkap ? kan de motorkap deze storing veroorzaken dmv een sensor o.i.d. die detecteerd of de kap wel goed dicht is ? zo ja where te F@ck zit dat ding.

Ook sinds deze week ineens de errors P0132 en P0138 die refereren naar de voorste lambda sensor ( bank 1 ), deze kan dus ook gewoon kapot zijn gegaan en ga ik dan ook maar vervangen. Auto loopt verder prima, verbruik niet echt verandert en het management lampje ging branden na ongeveer 10 minuten rijden.

Auto lijkt ook beter te lopen dan voorheen? de 1.8 is geen sprinter maar soms na het doorschakelen pakte hij wel heel sloom op zal ik maar zeggen.

Graag jullie advies en of aandachtspuntjes .

Thanks voor de genomen moeite Ron,Spijkenisse
Laatst gewijzigd door Ron67 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron67
1st Gear member

Ik ben of op de goede weg met mijn insteek of niemand weet hier iets over ?

Lambda sonde ( denso ) komt morgen binnen dus dan even sleutelen mits het niet regent.

Grt Ron
Jelmer de Jong
6th Gear member

U1900 is een random fout in het canbus-systeem. Losse stekker, kortsluiting in bedrading, corrosie op printplaten. Kan overal zitten. Zoek maar eens in combinatie met Ford Focus ;)

https://www.troublecodes.net/ucodes/u1900/
Ron67
1st Gear member

Na alle overweldigende reacties even een update aangaande code U1900.

De storing vd lamda sonde was na vervanging dus weg, gevalletje versleten of kapot.
Nu nog die code U1900.....
Vanmiddag was het lekker weer buiten ( alleen beetje fris) maar omdat de vorige maal het schoonmaken van de ECM goed had geholpen nog maar een poging gedaan.
ECM is niet heel moeilijk te verwijderen dus na 10 minuten in de schuur met dat ding en met speciale reiniger even de zaak schoongemaakt.
Uiteraard met een schoon kwastje.
Morgenvroeg weer werken dus duimen maar.

Verder 2 nieuwe H7 lampjes geplaatst nadat ik de lenzen had schoongemaakt en dat was nodig.....

Grt Ron
Laatst gewijzigd door Ron67 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”