Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Veel plezier, ben benieuwd naar de reactie. Is zelfde buitenkleur toch?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Yes, Savile grey. De nieuwe auto heeft aan de buitenkant wat onderdelen in pianolak-zwart ipv kunststof, getinte ramen achter, xenon verlichting en een deurtje in het voorspatbord voor een powerbank ofzo.. denk ik.. Verder echt een kopie.edraket schreef: Veel plezier, ben benieuwd naar de reactie. Is zelfde buitenkleur toch?
Misschien morgen eerst nog even de nieuwe elandstickers plakken om eventuele twijfel weg te nemen.
Aan de binnenkant ook dezelfde kleurstellingen, maar nu met leer, hybride-buttons en een digitaal dashboard.
Ben benieuwd

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21
Je vriendin weet er toch wel vanaf he ;p Leuke extra opties!360Degreez schreef:Yes, Savile grey. De nieuwe auto heeft aan de buitenkant wat onderdelen in pianolak-zwart ipv kunststof, getinte ramen achter, xenon verlichting en een deurtje in het voorspatbord voor een powerbank ofzo.. denk ik.. Verder echt een kopie.edraket schreef: Veel plezier, ben benieuwd naar de reactie. Is zelfde buitenkleur toch?
Misschien morgen eerst nog even de nieuwe elandstickers plakken om eventuele twijfel weg te nemen.
Aan de binnenkant ook dezelfde kleurstellingen, maar nu met leer, hybride-buttons en een digitaal dashboard.
Ben benieuwd![]()
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
V50nuV60 schreef: Je vriendin weet er toch wel vanaf he ;p Leuke extra opties!
Yes, ze had het meteen door vanmiddag, puntje verdiendvaudi schreef: He leuk te lezen dat je erg enthousiast bent. Het is ook een erg fijne auto!. Veel plezier ermee. O ja zeg, mijn vrouw rijdt er erg graag in. Niet te groot, sportief, luxe. en comfortabel.

Auto dus opgehaald vandaag! Ik had een "D4 + Batterij" ervaring verwacht maar het is toch echt een compleet andere auto. Je merkt duidelijk dat je met veel meer gewicht op pad bent en met name het zwaardere sturen valt me op. Niet dat het erg is, het voelt heel robuust. Van binnen is het echt een stuk luxer. Het leer en de zwarte hemel geven een veel luxer gevoel.
De D5 trekt heerlijk door en ik ben meteen verslaafd aan "het hybridespel". Display op "Stroomtoevoer" en tot vervelends toe achter vrachtwagens blijven plakken en eindeloos uitrollen om de batterij elke keer bij te laden.
Zojuist de preconditioning ingesteld.. ben benieuwd! Morgen ook even foto's schieten en een afspraak maken voor een beurt! Na de beurt de powerlaunch voor het eerst proberen

Happy!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
gaaf ma, kom maar op met de plaatjes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Altijd gaaf een nieuw speeltje, zeker als hij vol zit met electronica.
Hebben ze geen afleverbeurt gedaan?
Hebben ze geen afleverbeurt gedaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Nee, stond wel op de planning maar hebben we geschrapt. Om aanspraak te maken op garantie en/of coulance moet hij bij de dealer in onderhoud zijn geweest. Het beurtje laat ik daarom bij de dealer doen.edraket schreef: Altijd gaaf een nieuw speeltje, zeker als hij vol zit met electronica.
Hebben ze geen afleverbeurt gedaan?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16.11.2018 - 21:05
Goed om te horen dat particuliere gebruikers de keuze maken om groen te rijden en tevreden zijn. Willen we onze wereld redden moeten we vooral naar ons hart luisteren en niet altijd naar de ratio, geld en status. Als oude hippie geldt voor mij verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf.
Ik had op dit forum wat meer reacties verwacht van mensen die bewust een V60 rijden. Ik krijg de indruk dat de keuze voor deze mooie auto met weinig uitstoot na zijn subsidie periode geen markt meer kent. Het zou mooi zijn als particulieren massaal deze auto zouden gaan kopen. Dit brengt een vliegwiel tot vermindering van de CO2 uitstoot in de mobieliteitssector op gang. Er ontstaat een verdienmodel voor auto’s met lage CO2 uistoot ipv van dat ze als schroot naar het oostblok, waar geen oplaadmogelijkheden zijn, verdwijnen. Het zet ook de politiek aan om een CO2 gestuurde wgenbelasting te gaan heffen. Wat mij betreft een gemiste kans van het collectief
Ik had op dit forum wat meer reacties verwacht van mensen die bewust een V60 rijden. Ik krijg de indruk dat de keuze voor deze mooie auto met weinig uitstoot na zijn subsidie periode geen markt meer kent. Het zou mooi zijn als particulieren massaal deze auto zouden gaan kopen. Dit brengt een vliegwiel tot vermindering van de CO2 uitstoot in de mobieliteitssector op gang. Er ontstaat een verdienmodel voor auto’s met lage CO2 uistoot ipv van dat ze als schroot naar het oostblok, waar geen oplaadmogelijkheden zijn, verdwijnen. Het zet ook de politiek aan om een CO2 gestuurde wgenbelasting te gaan heffen. Wat mij betreft een gemiste kans van het collectief
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
2 tips: banden op 2.8 bar zetten (als dat niet gebeurd is bij aflevering = advies Volvo) en na het starten jezelf aanwennen om direct de pure knop en auto (ECC) in te schakelen. Daarmee voorkom je dat de diesel onnodig aanspringt bij iets teveel/abrupt gas. En als je de ritten goed plant kun je maximaal gebruik maken van de accu. Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dank voor je tip! Bij mijn vorige auto stond die bandenspanning al in de handleiding voor alleen de voorbandenGouwe schreef: 2 tips: banden op 2.8 bar zetten (als dat niet gebeurd is bij aflevering = advies Volvo) en na het starten jezelf aanwennen om direct de pure knop en auto (ECC) in te schakelen. Daarmee voorkom je dat de diesel onnodig aanspringt bij iets teveel/abrupt gas. En als je de ritten goed plant kun je maximaal gebruik maken van de accu. Veel plezier!

- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Misschien komt dit omdat het niet echt in de context van het topic is. Het topic ging over de (twijfels bij) aanschaf van een auto en hoofdzakelijk de technische kant van het verhaal.active tourer schreef: Ik had op dit forum wat meer reacties verwacht van mensen die bewust een V60 rijden.
Als je wilt discussiëren over de zin en onzin van een hybride of EV in algemene zin is het wellicht een idee om hier een eigen generiek topic over te starten, dit is namelijk van toepassing op alle Hybrides (en toekomstige) full-electrics van Volvo

Dat gezegd hebbende heb ik de auto gekocht om een aantal redenen. De slijtage van korte ritten op de brandstofmotor, de extra luxe en power van een D6, het hoge “gadgetgehalte” van een Hybride en de kostenbesparingen van de lagere MRB het thuis kunnen laden van de auto.
Dat de auto (marginaal) bijdraagt aan een betere lokale luchtkwaliteit is mooi meegenomen. CO2 uitstoot ga ik me niet druk over maken. Niet omdat het me niet boeit of dat we er vanuit een voorbeeldfunctie voor de jeugd niet actief aan moeten werken, maar omdat we als Nederland op globale schaal niets in de melk te brokkelen hebben. We zijn slechts verantwoordelijk voor 0.2% van de globale uitstoot.
Zolang China, de VS en India geen drastische maatregelen nemen kunnen we heel Europa (verantwoordelijk voor 6.9% van de uitstoot) vol windmolens zetten en allemaal in een EV gaan rijden, maar het effect op het klimaat zal nihil zijn.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zit als particulier niet te wachten op complexe techniek van het hybride deel.active tourer schreef: Goed om te horen dat particuliere gebruikers de keuze maken om groen te rijden en tevreden zijn. Willen we onze wereld redden moeten we vooral naar ons hart luisteren en niet altijd naar de ratio, geld en status. Als oude hippie geldt voor mij verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf.
Ik had op dit forum wat meer reacties verwacht van mensen die bewust een V60 rijden. Ik krijg de indruk dat de keuze voor deze mooie auto met weinig uitstoot na zijn subsidie periode geen markt meer kent. Het zou mooi zijn als particulieren massaal deze auto zouden gaan kopen. Dit brengt een vliegwiel tot vermindering van de CO2 uitstoot in de mobieliteitssector op gang. Er ontstaat een verdienmodel voor auto’s met lage CO2 uistoot ipv van dat ze als schroot naar het oostblok, waar geen oplaadmogelijkheden zijn, verdwijnen. Het zet ook de politiek aan om een CO2 gestuurde wgenbelasting te gaan heffen. Wat mij betreft een gemiste kans van het collectief
Een keyless entry gaat bijv. gemiddeld vaak stuk bij een PIH, wellicht doordat er spanningen op staan.
€300 per deur, gevallen van bovengemiddeld bandenslijtage ook wanneer er rustig mee gereden word...het is mij net allemaal te onzeker.
En ach, als kinderloze ondernemer, die uitsluitend stort in de BV NL, doe ik een hoop CO2 besparing door juist het gebrek aan kinderen.
Dan mag ik toch die dikke diesel rijden, gewoon omdat het kan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Keyless gaat in alle S60's V60's vaak stuk, maar nu lijkt het of het alleen bij PIH gebeurd, maar dat is meer omdat die allemaal full option waren.
Enne met mijn ervaring op keyless heb ik het gewoon niet besteld bij V60 nummer 2, T8 heeft het trouwens weer wel, mede door Keyless Start en de Elektrische achterklep. En de kwaliteit is verbeterd
Enne met mijn ervaring op keyless heb ik het gewoon niet besteld bij V60 nummer 2, T8 heeft het trouwens weer wel, mede door Keyless Start en de Elektrische achterklep. En de kwaliteit is verbeterd

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb het op de XC60 gehad en die heeft het 4 jaar zonder problemen gedaan..
Ik ben niet heel gerust op die 400volt als 2e hands gebruiker.
Desalniettemin gaat het over pih van TS en wenst hem veel veilige en probleemloze kilometers met de V60!
Ik ben niet heel gerust op die 400volt als 2e hands gebruiker.
Desalniettemin gaat het over pih van TS en wenst hem veel veilige en probleemloze kilometers met de V60!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
diesel01 schreef: Ik zit als particulier niet te wachten op complexe techniek van het hybride deel.
Een keyless entry gaat bijv. gemiddeld vaak stuk bij een PIH, wellicht doordat er spanningen op staan.
€300 per deur, gevallen van bovengemiddeld bandenslijtage ook wanneer er rustig mee gereden word...het is mij net allemaal te onzeker.
En ach, als kinderloze ondernemer, die uitsluitend stort in de BV NL, doe ik een hoop CO2 besparing door juist het gebrek aan kinderen.
Dan mag ik toch die dikke diesel rijden, gewoon omdat het kan.
Paul schreef: Keyless gaat in alle S60's V60's vaak stuk, maar nu lijkt het of het alleen bij PIH gebeurd, maar dat is meer omdat die allemaal full option waren.
Enne met mijn ervaring op keyless heb ik het gewoon niet besteld bij V60 nummer 2, T8 heeft het trouwens weer wel, mede door Keyless Start en de Elektrische achterklep. En de kwaliteit is verbeterd![]()
Gelukkig heb ik geen keyless entry. Echter kwam ik er vandaag achter dat het electrische slot van de passagiersdeur wispelturig is. De ene keer gaat deze wel open, de andere keer niet.diesel01 schreef: Ik heb het op de XC60 gehad en die heeft het 4 jaar zonder problemen gedaan..
Ik ben niet heel gerust op die 400volt als 2e hands gebruiker.
Desalniettemin gaat het over pih van TS en wenst hem veel veilige en probleemloze kilometers met de V60!
Tussendoor wel even de tijd gevonden om foto's te schieten! Ongewassen, ongepoetst en hinderlijke winterzon, maar dat mag de pret niet drukken







High-res plaatjes
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volgens mij is keyless niet standaard op een T8 hoor en alle recente modellen hebben keyless startPaul schreef: Keyless gaat in alle S60's V60's vaak stuk, maar nu lijkt het of het alleen bij PIH gebeurd, maar dat is meer omdat die allemaal full option waren.
Enne met mijn ervaring op keyless heb ik het gewoon niet besteld bij V60 nummer 2, T8 heeft het trouwens weer wel, mede door Keyless Start en de Elektrische achterklep. En de kwaliteit is verbeterd![]()