Parrot mki9200 en parkeer sensoren

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
arjandevries
Starter

Hoi,

Eerst ff voorstellen. Arjan uit Amersfoort en ik hoop eind deze week mij eerste Volvo V50 1.6 D edition 1 uit 2006 te krijgen (kan nog net met alle regels...)
Nog geen ton gereden! Een buitenkansje.
Via een bekende gekocht (van zijn vader geweest..) en klaar gemaakt door een vriend van me! (nieuwe distributieriem en waterpomp bv).

Het is natuurlijk een basic auto met een base radio.

Nu wordt er veel gebeld in de auto.

Daar ben ik wel uit:
Parrot mki9200
Kabel van Volvotech (volgens mij deze

Ik wil er ook parkeer sensoren in hebben, voor en achter ivm de kleine parkeerplekken in de smalle jaren 30 wijk hier in Amersfoort.
Nu lees ik dat als de parrot aanstaat de sensoren niet werken. Klopt dat en waarom is dat? Is er een oplossing voor?
De parrot streamt toch ook spotify van mijn iPhoneX?

Let me know!!

Arjan
Doeke Dobma
5th Gear member

In het geval van originele sensoren; de Parrot onderbreekt de luidsprekerkabel. Zolang je de Parrot niet gebruikt geeft ie alles door wat er uit de radio komt. Ook de piepjes van de PDC, want die lopen origineel via de radio. Wanneer je de Parrot wel in gebruik hebt blokkeert ie dus alles vanaf de radio. Dus ook de piepjes. De Parrot kan dit doen omdat hij een eigen versterker aan boord heeft, waardoor ie dus je Spotify (en dergelijke) kan afspelen.
Een oplossing is er niet, althans niet zolang je originele PDC wilt gebruiken. Aftermarket PDC heeft vaak een eigen pieper, die je ergens los hebt. Die doen het altijd, lopen dus niet via de radio.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Jers3n
5th Gear member

Bij de V/XC70N (onze is uit 2007) is middels een AEM-unit wel een mogelijkheid om verschillende signalen gelijktijdig te horen. Ik heb bij aanschaf een AEM leren plaatsen, eerst icm een Parrot CK3100, en nu met een MKI9100 (waarvoor wel door Volvotech de schakeling is aangepast). Ik kan nu telefoneren en hoor gelijktijdig ook de (af-fabriek) PDC en/of de RTI. Of zo’n AEM-unit ook voor de S40/V50 bestaat weet ik niet, en zo ja, zal die AEM ook nog het nodige kosten.
Aftermarket PDC met eigen geluidsvoorziening zal waarschijnlijk goedkoper zijn...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”