Koelvloeistof

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
anza
1st Gear member

Ik heb sinds 2wk een volvo v40 1999 gekocht.volvo dealer onderhouden.auto heeft een half jaar stil gestaan,eigenaar ziek..heb er 360km meegereden,geen probleem,geen rare geluiden onderweg. elke morgen als ik de volvo start hoor ik na een minuut lucht in het systeem wat na enige seconden weer weg is.heb garage er na laten kijken.alsmaar ontlucht,geen lekkage,thermostaat was recent vernieuwd en dop koelvloeistof reservoir ook.Geen witte rook bij uitlaat .volvo dealer zegt koppakking stuk,onze garage zegt niks aan de hand.Wat kan ik nog doen.alvast bedankt voor jullie antwoord.
Johan s60
6th Gear member

Zou het even aankijken, kan best dat er tijdens een reparatie lucht achter gebleven is.
Een lekke koppakking kunnen ze traceren door een CO meter in het expansievat te laten snuiven.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Dejeeper
3rd Gear member

Bij een lekke koppakking zou je na een stukje rijden overdruk in je expansievat moeten hebben.
Dat is eenvoudig te controleren, vaak zie je al dat het water heel erg hoog staat in het expansievat.
Let op dat bij het opendraaien van het expansievat er heet water uit kan spuiten!!
Heb je een groter lek dan controleerden wij vroeger de olie pijlstok.
Haalden de pijl stok uit het motorblok en hielden de peilstok in de vlam van een brandende aansteker.
Knetterde het kleine beetje olie op de peilstok dan zat er te veel vocht in de olie.

Succes
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Verbruikt de auto koelwater? Ik zou daar eerst maar eens naar kijken.

Smorgens witte rook in deze tijd van het jaar is doorgaans condens.

En wat Johan al zei, de CO test. Die is redelijk accuraat.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”