Wil eigenlijk vragen of mensen hier ervaring mee hebben en waar/wie dit goed kan doen.. ik wil eigenlijk niet chippen omdat 191pk genoeg is maar die begrenzer wil ik er van af hebben...
hoeveel kost zoiets en als je hem eventueel chipt, verwijderen ze die begrenzer dan ook? dan is het wellicht wel aantrekkelijk..
oja, als er eventueel mensen zijn die hun v40 hebben gechipt.. wil ik die ervaring ook wel horen.. bevalt het? is het het waard? en ze zeggen toch, als je je auto chipt wordt die 'zuiniger'.. is dat in dit geval ook?
snelheidsbegrenzer verwijderen?
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ik vraag me af waarom je die snelheidsbegrenzer eraf zou willen,
Juist een stuk veligheid met de relatief smalle standaard banden van 205 mm breed.
In Nederland raak je je rijbewijs kwijt met zulke sneheden en in Duitsland kun je ook maar zelden zo hard rijden volgens diverse Duitse colllega's.
De enige reden die ik kan bedenken is dat je een tof verhaal op een feestje hebt en de reacties van anderen je een goed gevoel geven.
Met tunen kun je de vuile brandstof marge eraf laten halen zodat hij een paar % zuiniger wordt en je daarmee je vrouw of vriendin kunt overtuigen van het nut van tuning.
Maar als je een keer in de Oostbloklanden gaat tanken heb je kans dat je motor gaat hakkelen.
Als je brandstof wil besparen is 100 km/u rijden waar je 130 km/u mag een heel veel (20% besparing) betere optie.
Mijn advies is dus om alles origineel te laten. maar uiteraard moet je het allemaal zelf weten
Juist een stuk veligheid met de relatief smalle standaard banden van 205 mm breed.
In Nederland raak je je rijbewijs kwijt met zulke sneheden en in Duitsland kun je ook maar zelden zo hard rijden volgens diverse Duitse colllega's.
De enige reden die ik kan bedenken is dat je een tof verhaal op een feestje hebt en de reacties van anderen je een goed gevoel geven.
Met tunen kun je de vuile brandstof marge eraf laten halen zodat hij een paar % zuiniger wordt en je daarmee je vrouw of vriendin kunt overtuigen van het nut van tuning.
Maar als je een keer in de Oostbloklanden gaat tanken heb je kans dat je motor gaat hakkelen.
Als je brandstof wil besparen is 100 km/u rijden waar je 130 km/u mag een heel veel (20% besparing) betere optie.
Mijn advies is dus om alles origineel te laten. maar uiteraard moet je het allemaal zelf weten

- moos v40
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49
Ik heb de begrenzer eruit laten halen bij unlimited tuning. Dat is wel een stuk prettiger dan dat ie opeens stopt bij 199
Ik heb gelijk iets meer vermogen erbij laten zetten en de egr dicht laten zetten.
Rijdt nu nog lekkerder dan ie al deed. Top is nu 241 op de gps 249 op de teller. Qua verbruik merk ik niet zoveel al daarvoor. Als ik mijn normale rijstijl aanhoudt en dat is best wel doorrijden doe ik iets van 1:17 gemiddeld en als ik netjes tot de maximum snelheid ga kan ik ook wel 1:21 rijden. Maar dat hou ik niet zo lang vol...
was trouwens totaal iets van 550 euro kwijt, maar alleen de begrenzer is natuurlijk goedkoper.

Rijdt nu nog lekkerder dan ie al deed. Top is nu 241 op de gps 249 op de teller. Qua verbruik merk ik niet zoveel al daarvoor. Als ik mijn normale rijstijl aanhoudt en dat is best wel doorrijden doe ik iets van 1:17 gemiddeld en als ik netjes tot de maximum snelheid ga kan ik ook wel 1:21 rijden. Maar dat hou ik niet zo lang vol...
was trouwens totaal iets van 550 euro kwijt, maar alleen de begrenzer is natuurlijk goedkoper.
Laatst gewijzigd door moos v40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- moos v40
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49
Dus nu 2 verschillende denkwijzen op uit te kiezen
Trouwens dat van die vuile brandstof marge is onzin, er wordt gewoon meer diesel ingespoten. Meer diesel is meer vermogen. En inderdaad de beste manier om brandstof te besparen is minder of langzamer te rijden. Maar een beetje rijplezier is me ook wel wat waard.

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zorgen jullie wel dat de snelheidsmarkering van de banden klopt met de nieuwe topsnelheid? Wordt zo akelig als je eens boven de snelheidsbegrenzing uit komt en dan je banden ploffen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Wat betreft het verbruik; mijn auto is bij Volvotune geoptimaliseerd en sindsdien zie ik wel een (klein) effect in mijn verbruik. Ik rij dagelijks het traject Apeldoorn-Eindhoven en reed voor de tuning 1:20, na de tuning is het verbruik gedaald naar 1:20,5. Dit is uiteraard met dezelfde rijstijl.
Het verhaal dat het alleen een goeie reden is om vrouwlief te overtuigen hoeft dus niet waar te zijn.
Het verhaal dat het alleen een goeie reden is om vrouwlief te overtuigen hoeft dus niet waar te zijn.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Inderdaad!Walter schreef: zorgen jullie wel dat de snelheidsmarkering van de banden klopt met de nieuwe topsnelheid? Wordt zo akelig als je eens boven de snelheidsbegrenzing uit komt en dan je banden ploffen
Ben trouwens wel benieuwd naar de marge op de snelheidsmarkering. Niet dat je het lot moet tarten maar meer uit nieuwsgierigheid...
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- moos v40
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49
Ik heb zelf de top op v banden getest. Maar de marge is redelijk ruim en per bandenfabrikant verschillend. Het is alleen maar een indicatie dat de band die specifieke test heeft gehaald. En dat bij de gegeven load index. Dus even erover heen is niet zo erg.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ik zeg ook niet dat het geen besparing oplevert, alleen zie je dat het maar 2,5% is in dit geval.thijssie! schreef: Wat betreft het verbruik; mijn auto is bij Volvotune geoptimaliseerd en sindsdien zie ik wel een (klein) effect in mijn verbruik. Ik rij dagelijks het traject Apeldoorn-Eindhoven en reed voor de tuning 1:20, na de tuning is het verbruik gedaald naar 1:20,5. Dit is uiteraard met dezelfde rijstijl.
Het verhaal dat het alleen een goeie reden is om vrouwlief te overtuigen hoeft dus niet waar te zijn.
Bij een liter diesel van 1,20 Euro is dat 0,0015 Euro per kilometer dus na 200.000 km en 300 Euro kosten van de ecotuning speel je nog maar net quitte.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
tenzij je er over heen gaat, er wel iets gebeurt en de verzekering ontdekt dat dat komt door de verkeerde banden. Los van de marge is die indexatie niet voor niets. Maar wie ben ik...moos v40 schreef: Ik heb zelf de top op v banden getest. Maar de marge is redelijk ruim en per bandenfabrikant verschillend. Het is alleen maar een indicatie dat de band die specifieke test heeft gehaald. En dat bij de gegeven load index. Dus even erover heen is niet zo erg.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Kijk en dat snap ik dus niet...moos v40 schreef: Ik heb zelf de top op v banden getest. Maar de marge is redelijk ruim en per bandenfabrikant verschillend. Het is alleen maar een indicatie dat de band die specifieke test heeft gehaald. En dat bij de gegeven load index. Dus even erover heen is niet zo erg.
Ik kreeg ooit eens een setje Michelin op de auto met een H indicatie, de auto (XC60 D5 awd) was ook begrenst op 210 maar toch heb ik de banden afgewezen omdat ik marge wil houden.
Ook langere tijd op de autobahn met hoge snelheid moet geen probleem zijn bij hoge buiten temperaturen, wel geld geven voor het er af laten halen van de begrenzer en wellicht extra power.
Maar banden met de juiste snelheid codering...lekker belangrijk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54
Of hij meer verbruikt of minder hangt puur van je rijstijl af.
In theory wordt er gezegd dat bij gelijke rijstijl zal het verbruik minderen. Alleen, dezelfde rijstijl aanhouden is praktisch onmogelijk.
Ik zie in de praktijk licht meerverbruik tot hetzelfde (T4) als ik tracht dezelfde rijstijl aan te houden (wat dus niet kan owv de snellere respons en veel sneller in de toeren klimmen)
Ik heb dus mijn rijstijl aangepast aan de nieuwe koppelkromme;
1 zoveel mogelijk op cruise control rijden
2 5 km/hr trager rijden dan de toegelaten snelheid.
Die combinatie zorgt ervoor dat het effectief verbruik nu inderdaad zeker 10 a 15 % lager ligt.
3 Altijd heel voorzichtig rijden tot de motor op temperatuur is, dat is dus een minuut of twee nadat het koelwater op temperatuur is.
4 Niet vergeten dat dat extraatje leuk is en er ook gebruik van maken, eenmaal hij warm is.
5 Ik tank die Esso ron 98 premium of expressium of hoe noemt dat spul, bevat wat meer reinigingsmiddelen wat een GDI motor zeker kan gebruiken.
In theory wordt er gezegd dat bij gelijke rijstijl zal het verbruik minderen. Alleen, dezelfde rijstijl aanhouden is praktisch onmogelijk.
Ik zie in de praktijk licht meerverbruik tot hetzelfde (T4) als ik tracht dezelfde rijstijl aan te houden (wat dus niet kan owv de snellere respons en veel sneller in de toeren klimmen)
Ik heb dus mijn rijstijl aangepast aan de nieuwe koppelkromme;
1 zoveel mogelijk op cruise control rijden
2 5 km/hr trager rijden dan de toegelaten snelheid.
Die combinatie zorgt ervoor dat het effectief verbruik nu inderdaad zeker 10 a 15 % lager ligt.
3 Altijd heel voorzichtig rijden tot de motor op temperatuur is, dat is dus een minuut of twee nadat het koelwater op temperatuur is.
4 Niet vergeten dat dat extraatje leuk is en er ook gebruik van maken, eenmaal hij warm is.
5 Ik tank die Esso ron 98 premium of expressium of hoe noemt dat spul, bevat wat meer reinigingsmiddelen wat een GDI motor zeker kan gebruiken.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7810
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik heb zo mijn twijfels.... een auto welke door de fabriek begrensd is op 199 doodleuk naar de 241 jagen.
Dat is op enig moment vragen om problemen. Ik kan me er alles bij voorstellen dat er diverse componenten in een auto zitten welke afgestemd zijn op die begrensde snelheid. Moet het meer aankunnen dan zijn die componenten veelal flink duurder en dat zal een fabriek er niet in gaan stoppen; besparen waar bespaard kan worden.
Ieder lekker zelf weten, maar ik zou er alles behalve een comfortabel gevoel bij hebben.
Dan nog het nut qua gebruik in NL, hoe vaak heb je nou überhaupt hier de kans om boven, laten we zeggen 160 te gaan, laat staan boven de 199. 241 is dan ook compleet gegorseld als je het mij vraagt.
Inderdaad een stoer verhaal op een feestje en naar collega’s... al zullen er zat zijn die het eigenlijk zozo vinden.
Dat is op enig moment vragen om problemen. Ik kan me er alles bij voorstellen dat er diverse componenten in een auto zitten welke afgestemd zijn op die begrensde snelheid. Moet het meer aankunnen dan zijn die componenten veelal flink duurder en dat zal een fabriek er niet in gaan stoppen; besparen waar bespaard kan worden.
Ieder lekker zelf weten, maar ik zou er alles behalve een comfortabel gevoel bij hebben.
Dan nog het nut qua gebruik in NL, hoe vaak heb je nou überhaupt hier de kans om boven, laten we zeggen 160 te gaan, laat staan boven de 199. 241 is dan ook compleet gegorseld als je het mij vraagt.
Inderdaad een stoer verhaal op een feestje en naar collega’s... al zullen er zat zijn die het eigenlijk zozo vinden.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8506
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Een beetje vergelijkbaar met een afgetrapte Golf met een rioolpijp als uitlaat, ook vooral om stoer over te komen...teebee schreef: Inderdaad een stoer verhaal op een feestje en naar collega’s... al zullen er zat zijn die het eigenlijk zozo vinden.
Je mag in NL van geluk spreken dat je op zovele stukken 130 mag, dat kan je in Belgie vergeten.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7810
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
En vergeet het BH’tje niet welke dan meestal aan de binnenspiegel bungeltEen beetje vergelijkbaar met een afgetrapte Golf met een rioolpijp als uitlaat....

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Tuning voor meer vermogen en een ander koppel om net iets meer te hebben bij het optrekken is mooi meegenomen.
Meestal heeft dat ook tot gevolg dat je feller optrekt met gevolg dat de brandstofbesparing teniet wordt gedaan.
Brandstof besparen bij tuning doe je vooral door je rijstijl niet te veranderen en zoals eerder opgemerkt 100 km/u te rijden waar je 130 km/u mag.
Vraag me weleens af of degene die perse 130 Km/u of harder willen rijden ook zelf hun brandstof betalen.
Meestal heeft dat ook tot gevolg dat je feller optrekt met gevolg dat de brandstofbesparing teniet wordt gedaan.
Brandstof besparen bij tuning doe je vooral door je rijstijl niet te veranderen en zoals eerder opgemerkt 100 km/u te rijden waar je 130 km/u mag.
Vraag me weleens af of degene die perse 130 Km/u of harder willen rijden ook zelf hun brandstof betalen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
[quoteIk heb zo mijn twijfels.... een auto welke door de fabriek begrensd is op 199 doodleuk naar de 241 jagen.][/quote]
Er hoeft geen twijfel te zijn, de banden zijn het enige punt voor verbetering. Vanaf januari 2017 is de D4 onbegrenst geleverd en haalt dan ruim 230 km/u.
Er hoeft geen twijfel te zijn, de banden zijn het enige punt voor verbetering. Vanaf januari 2017 is de D4 onbegrenst geleverd en haalt dan ruim 230 km/u.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7810
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
En zeer waarschijnlijk verder toegerust voor dergelijke snelheden
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ja!Schorpioen schreef:
Vraag me weleens af of degene die perse 130 Km/u of harder willen rijden ook zelf hun brandstof betalen.
Alle andere hardware(die betrekking heeft op de constructiesnelheid) is gelijk. Enkel de smalle bandjes/velgen om binnen het gestelde bijtellingstarief te komen.teebee schreef: En zeer waarschijnlijk verder toegerust voor dergelijke snelheden