Volvo v70 hapert hevig en valt bijna stil bij gasgeven

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yido777
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.12.2018 - 18:16

Hallo allemaal,
Ik heb een groot probleem met mijn (roffel, net geleerd :D )volvo v70 uit 1998
Hij heeft startproblemen, en hapert hevig en valt bijna stil bij gas geven. Soms start hij helemaal goed, en dan ineens helemaal niet en moet hij aangeduwd worden, maar aanduwen gaat vaak ook niet, maar soms doet hij het ineens een paar minuten later weer wel. En dat kan van het een op het andere moment zijn. Bijvoorbeeld even een boodschapje doen, parkeer hem bij de winkel, kom terug en hij start niet.
Het haperen onderweg is ook erger geworden de laatste tijd. Gisteren ben ik na 500 meter omgekeerd, hij reed echt gevaarlijk, als ik gas gaf dan pakte hij hem soms helemaal niet.
Dus dat zijn de problemen.
Als iemand tips of adviezen heeft over wat het zou kunnen zijn, zou dat zeer welkom zijn!
Ik zit in het bos, en fietsen met dit weer is ook geen pretje :-)
A Knight in shining armor is a man who never had his metal truly tested...
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Klinkt als een accu, dynamo en een goede beurt bij een Volvo specialist in de buurt... :-)
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
Yido777
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.12.2018 - 18:16

Doc R schreef: Klinkt als een accu, dynamo en een goede beurt bij een Volvo specialist in de buurt... :-)
Wow, briljant idee, de Volvo Dealer! Zou ik daar zo terecht kunnen, of zou ik een afspraak moeten maken? Bedankt voor de input! #not
A Knight in shining armor is a man who never had his metal truly tested...
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Yido777 schreef:
Doc R schreef: Klinkt als een accu, dynamo en een goede beurt bij een Volvo specialist in de buurt... :-)
Wow, briljant idee, de Volvo Dealer! Zou ik daar zo terecht kunnen, of zou ik een afspraak moeten maken? Bedankt voor de input! #not
je bent niet van het dankbare type zo te horen.
mijn advies is:maak er op oudejaarsavond een vreugdevuur van, en koop een betere auto. :D
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Yido777
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.12.2018 - 18:16

toppertje schreef:
Yido777 schreef:
Doc R schreef: Klinkt als een accu, dynamo en een goede beurt bij een Volvo specialist in de buurt... :-)
Wow, briljant idee, de Volvo Dealer! Zou ik daar zo terecht kunnen, of zou ik een afspraak moeten maken? Bedankt voor de input! #not
je bent niet van het dankbare type zo te horen.
mijn advies is:maak er op oudejaarsavond een vreugdevuur van, en koop een betere auto. :D
Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt!
A Knight in shining armor is a man who never had his metal truly tested...
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Hallo Yido,
Dat zijn een heleboel storingen die jij opnoemt.
Even over het het starten, draait de startmotor wel maar de maar de motor slaat niet aan??
Of draait de start motor niet?
Het lijkt op een slechte verbinding naar een censor of een sterk vervuild onderdeel waardoor een censor geen of verkeerde informatie doorgeeft.
Hoeveel kilometer heeft de auto gereden?
Benzine of diesel?
Wanneer heeft de auto voor het laatst groot onderhoud gehad?
Wat voor type motor is het?

Misschien als wij dat weten dat wij wat verder kunnen komen?

vr.gr.

Cor
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
Yido777
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.12.2018 - 18:16

Dejeeper schreef: Hallo Yido,
Dat zijn een heleboel storingen die jij opnoemt.
Even over het het starten, draait de startmotor wel maar de maar de motor slaat niet aan??
Of draait de start motor niet?
Het lijkt op een slechte verbinding naar een censor of een sterk vervuild onderdeel waardoor een censor geen of verkeerde informatie doorgeeft.
Hoeveel kilometer heeft de auto gereden?
Benzine of diesel?
Wanneer heeft de auto voor het laatst groot onderhoud gehad?
Wat voor type motor is het?

Misschien als wij dat weten dat wij wat verder kunnen komen?

vr.gr.

Cor
Hallo Cor, hartstikke bedankt voor je vriendelijke en serieuze reactie. Ik zal even puntsgewijs antwoorden.
1 De startmotor draait prima, en overigens is de accu ook nieuw.
2 De auto heeft ruim 500.000 km gereden.
3 Benzine
4 Begin 2017 heeft hij voor het laatst een beurt gehad.
5 2435 cc 106 kw
6 Enig idee welke sensor, en of welk onderdeel vervuild kan zijn dat dit veroorzaakt? Zou ik dat zelf kunnen vinden / schoonmaken / vervangen?
Zou het ook iets van vuil in de benzineleiding kunnen zijn? Of is dat onmogelijk? Mvg Yido
A Knight in shining armor is a man who never had his metal truly tested...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Fatsoenlijke bougies en zitten ze wel goed vast?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Begin eens met het uitlezen van de foutcodes.

Op het moment dat deze wel start maar niet aanslaat even kijken of je wel brandstofdruk hebt. Ventieltje op de brandstofrail even indrukken, brandstof moet er uit spuiten. Brandstofpomp relais, 103, wil nog wel eens de geest geven.

Als er wel brandstof is zou er een ontstekingsprobleem kunnen zijn. Begin eens met de verdelerkap/rotor te bekijken. De kan gewoon "op" zijn maar kan ook vol olie staan door een lekkende nokkenaskeering.
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Hallo Cor,

Ik weet niet of je wat kan met auto’s. Als je dat niet kan adviseer ik je om de wagen naar een specialist te brengen en niet naar de dealer want daar betaal je net even wat meer. Ik denk zelf dat dit juist een klus is voor de specialist. Tenzij je twee rechter handjes hebt.

Heel veel succes.

Groeten,
Herman
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
MrBlomski
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.07.2013 - 11:33

The Mechanic schreef: Begin eens met het uitlezen van de foutcodes.

Op het moment dat deze wel start maar niet aanslaat even kijken of je wel brandstofdruk hebt. Ventieltje op de brandstofrail even indrukken, brandstof moet er uit spuiten. Brandstofpomp relais, 103, wil nog wel eens de geest geven.

Als er wel brandstof is zou er een ontstekingsprobleem kunnen zijn. Begin eens met de verdelerkap/rotor te bekijken. De kan gewoon "op" zijn maar kan ook vol olie staan door een lekkende nokkenaskeering.

Ik wil graag ook mijn volvo uitlezen.
Heb het zelfde probleem.
Ik heb het brandstoffilter al vervangen en het gasklephuis schoongemaakt.
De mijne, benzine 2.5 10 klepper 1998 start niet meer.
Dus ben een soort trail and error aan het doen.

Naar mijn idee kan ik het niet met een ODB/ODB2 unit uitlezen omdat dit pas vanaf 2000 modellen kan.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”