Waterafvoer in A stijl verstopt , volvo XC60 Panoramadak

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Martin K
Starter

Herhaaldelijk ervaring met lekkage in mijn XC60 2017 met panoramadak. Bij doorblazen van de A stijlen blijkt de linkervoorstijl verstopt. Hoe moet ik dit weer gangbaar/ vrij krijgen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit zelf hebben opgelost.
OnnoJ

Zoek in YouTube maar eens op "volvo sunroof drain clog"....
Martin K
Starter

Hartelijk dank, ik ga kijken.
c.kooijman
1st Gear member

Hallo men neme een nylon trekveer (bij electriciens bekent) en knipt het messing oogje eraf vijlt het topje mooi rond,spuit een beetje afwasmiddel in het afwaterings gaatje en voorzichtig porren maar daarna met warm water door spoelen.
je zal merken dat het afvoerslangetje onder aan waar hij een scherpe bocht maakt moeilijk door te prikken is,alter natief en meer werk is de afdekplaat onder de ruitenwisser assen te verwijderen en dan zie vanzelf waar de afvoerslangen uitkomen en kan je het vanonderaf proberen.
succes gr.
BendW
5th Gear member

Blij dat ik geen panoramisch dak heb.we hebben getwijfeld,maar juist omdat we schrik hadden voor lekkages hebben we het niet genomen.iedereen zij ons toen,lekagges komen nooit voor...zo zie je maar.
Dejeeper
3rd Gear member

De opmerking van C.Kooijman lijkt mij goed te kunnen werken. Ik doe het altijd met een pijpenrager. Ik heb indertijd een bosje gekocht en dat werkte bij mij naar behoren. Ik heb die dingen in de auto liggen.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
BlackcurrantV70
7th Gear member

BendW schreef: Blij dat ik geen panoramisch dak heb.we hebben getwijfeld,maar juist omdat we schrik hadden voor lekkages hebben we het niet genomen.iedereen zij ons toen,lekagges komen nooit voor...zo zie je maar.
De geringe kans op problemen met het dak kan de pret niet bederven om op een koude ochtend met het dak helemaal open te rijden, bakken verse lucht en licht in de auto.

Voor mij nooit nog een auto zonder schuifdak.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
BendW
5th Gear member

Ik heb vroeger cabrio gereden,dat was idd een zalig gevoel ook in de winter om eens gek te doen.maar problemen met kanteldak daar heb ik het toch niet op...
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”