Verder lijkt mij dat als de bandmaat bestaat het technisch ook geen issue is. Dus gewoon doen en zelf ervaren.

Is dat de jouwe? Is inderdaad wel mooiPhilken schreef: maar wel mooi
neen is een T6 uit de US, maar ik heb lang met de gedachte gespeeld(edith zegt dat ik er nog mee speel) om de Cratus in 20" onder mijn auto te leggenPlopkoek schreef:Is dat de jouwe? Is inderdaad wel mooiPhilken schreef: maar wel mooi![]()
sbv schreef: Heb je ook een foto op straat. Mogelijk is het gezichtsbedrog maar de auto lijkt erg hoog op de wielen te staan
Dan heeft u gewoon de verkeerde software erin!Blue-Eyes schreef: 20" , gaaf!
Twijfel soms nog steeds, familie wil het niet..... Maar mooi!
Voor diegene met de opmerking over de 18 / 19" versie met 235/40: bedenk dat de 19" dan bijna 5% meer wiel omtrek heeft dan de 18" versie met 235/40. Ik heb dit ook. Een rit naar Frankrijk is 870 als je vertrekt, 845 als je aankomt![]()
Verbruik, etc. alles is dan iets vertekent.
Daarnaast over ET, etc. Ik heb de R-design en ook nog 15mm spacers, loopt NIET aan. Tijdens vakantie met 5 personen, dakkoffer en kar iets, heel soms.
Foto in mijn topic.
xelor schreef: ... heb dealer af 19” ixions, comfort en rijeigenschappen zijn uitstekend, idem looks. Begrijp het wellicht verkeerd, maar omtrek van 18” velg incl. band is toch dezelde als 19” velg incl. band?!
Jelmer de Jong schreef: De velgmaat is in inches, de wanghoogte is millimeters. Dat loopt spaak als je met ronde getallen blijft werken.
Paul schreef:Dan heeft u gewoon de verkeerde software erin!Blue-Eyes schreef: 20" , gaaf!
Twijfel soms nog steeds, familie wil het niet..... Maar mooi!
Voor diegene met de opmerking over de 18 / 19" versie met 235/40: bedenk dat de 19" dan bijna 5% meer wiel omtrek heeft dan de 18" versie met 235/40. Ik heb dit ook. Een rit naar Frankrijk is 870 als je vertrekt, 845 als je aankomt![]()
Verbruik, etc. alles is dan iets vertekent.
Daarnaast over ET, etc. Ik heb de R-design en ook nog 15mm spacers, loopt NIET aan. Tijdens vakantie met 5 personen, dakkoffer en kar iets, heel soms.
Foto in mijn topic.
het zal passen, de 18" met ET42 komen 10mm meer naar buiten maar zullen niet aanlopen, de 19" zullen ongeveer even diep zitten als je 17" REX(velg is ietsje breder, dus wielkas zal ietsje voller lijken, ook door de 2cm bredere band dan je huidige maat)Speedyace schreef: Even wat leven in het topic blazen.
Heren ik heb een V60 D4 mj2015 en hier zitten een paar racefiets wielen onder. De Rex velgen wel te verstaan met de banden maat 215/50/17) (ET50)
Nu wil het oog ook wat, dus ben ik gaan zoeken op het web en daar kwam ik de ene naar de andere mooie velgen set tegen, wat nog een beetje betaalbaar is.
Nu is mijn oog gevallen op een setje 18 inch velgen met een ET waarde van 42 en een setje 19 inch Ixion velgen met een ET waarde van 50.
Zal dit passen of moet ik de boel aanpassen qua uitslagbegrenzers.
En zal ik dan voor de 18 inch gaan of de 19 inch i.v.m. het comfort.
Oja! bijna vergeten. Kan ik de zelfde wielbouten gebruiken.
Gr.Johan