C70 eerste generatie zwakke punten

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Hallo Volvorijders,

Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een Volvo C70 cabrio van de eerste generatie. In mijn geval zal de auto zomer en winter buiten staan, hoe gaat dat met het dak en welk onderhoud heeft het nodig?
Wat zijn de zwakke punten van deze auto en waar op te letten?

Alvast bedankt voor jullie reactie en goede feestdagen,

Remon
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Hallo Remon,

Het enige wat ik je kan vertellen is dat het dak van de wagen wel wat meer onderhoud nodig heeft wanneer je de C70 zomer/winter buiten wil laten staan. Er bestaan goede impregneer middelen hiertegen waarbij je het gewenste ‘pareleffect’ kunt krijgen. Ik impregneer mijn C70 eens per jaar (staat wel binnen) en het dak is nogals nieuw.
Verder zou ik geen echte minpunten kunnen op noemen. Kijk goed naar het achterruitje en of het dak vloeiend open/dicht gaat.
Afgelopen zomer heb ik de C70 meegenomen naar Engeland, de kofferbak is wat aan kleine kant (komt door de opbergbak van het dak) maar ruim voldoende om creatief te pakken. Wij hebben confortabel kunnen reizen met telkens het dak open, heerlijke beleving! Maar uiteindelijk heeft elk merk wel zijn plus en minpunten.

Succes met je zoektocht!

Groeten,
Herman
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Herman71 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Er is wel wat te noemen:
- kachelradiator kan lekken (bekend punt bij deze serie S/V/ C70)
- antennering bij contactslot (slecht-haperend starten)
- airco (compressor en verdamper)
- draagarmrubbers voor
- motorsteunen
- pakkingen spruitstuk.

Behalve airco heb ik veel van deze zaken laten vervangen, het is allemaal goed te doen en zijn deels slijtage-onderdelen.
Het houdt een keer op met bv. rubbers. Tevens is het gewicht van de C70 vrij hoog.....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
zwimmiz
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27.01.2007 - 14:34
Locatie: Utrecht

Voorgaande kan ik beamen na een S70 en een C70 T5 te hebben gehad. In beide gevallen de kachelradiator/airco laten vervangen/reparareren.
Ik laat alles uitvoeren bij een volvo specialist en kom uit op ongeveer 1000 euro p/j aan onderhoud bij 35 dkm per jaar rijden.

Bij auto's van deze leeftijd zou ik voornamelijk kijken naar hoeveel onderhoud er aantoonbaar uitgevoerd is. En een aankoopkeuring door een volvospecialist is zeker aan te raden. Succes met je zoektocht!
440 > 460 > S70 2.5 > C70 2.3 AUT > S80 2.0 D3 2009
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”