Gelukt! Dank BenBen schreef: Ga naar je startbericht. Daar kun je de titel aanpassen.
En anders vraag je mij even![]()

Afgelopen weekend ook het nieuwe rubber om de Modin's gelepeld. Geen overbodige luxe;

De nieuwe banden bevallen goed. Erg stil en gevoelsmatige een lage rolweerstand. Bovendien mis ik het gezoem dat ik bij de Kleber winterbanden op de vorige auto wel had.

Gisteren hebben we ook de eerste langere ritten gemaakt 'a 2x 118km. Volgens de boordcomputer had ik voor de terugreis 150KM range (met volgeladen batterij + 3 streepjes brandstof)
Dit bleek zelfs bij zeer bejaard rijden (~100km/u) niet te kloppen. We kwamen met rood brandstofniveau en 5km op de batterij thuis aan

Het viel me op dat de auto automatisch op "battery safe" schiet als het brandstofniveau laag is, dan gaat het verbruik nog eens extra omhoog (1:8) en je kunt het niet uitschakelen > zweethandjes.
Toch is het gemiddelde verbruik over beide ritten 1:19,7. Ik gok dat bij normaal rijden het verbruik op 1:17 zal komen te liggen, net als de D4. Goedkoper is het niet, je moet de twee volle batterijen meerekenen

Maar man wat is die stoelverwarming lekker in een koude auto