Kalibratie TPMS

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Sjonnieke
1st Gear member

Ongeveer 10.000 km gereden met "all weather" banden en 2 weken geleden eerste x waarschuwing ivm bandenspanning. Ik zag niets maar ben meteen naar garage gereden en heb alle banden op 2.7 druk gezet. Ondertussen al 10x geprobeerd om te kalibreren, maar het lukt niet. Dat is vooral vervelend omdat de melding onderaan blijft staan en ik hierdoor Android Auto niet meer kan gebruiken. Ik heb de bandenspanning nogmaals gecontroleerd deze week, alle banden ongeveer 36 PSI en toch lukt kalibreren niet. Iemand een ideetje? Anders moet ik toch maar weer naar de garage.
dbosker
6th Gear member

wat doe je dan precies met kalibreren, bij mij lukt het probleemloos. Meerdere keren geprobeerd. Overigens kun je die melding gewoon wegklikken - als je Carplay selecteert, komt die onderaan te staan.

laatste Volvo (960) verkocht
Sjonnieke
1st Gear member

Ik klik op tpms en dan op kalibreren. Dat lukt alleen als de auto stil staat. Ik moet nog eens op OK klikken en dan begint hij met kalibreren. Een grote ronde cirkel die blijft draaien alsof hij bezig is. Ik weet dat ik minimaal 35km per uur moet rijden en dat ik het contact niet mag afzetten. Na een poosje zegt de computer dat de kalibratie mislukt is. De 4 wielen op het scherm zijn dan wel groen ipv grijs.
Ik kan inderdaad die melding wegkrijgen door naar de apps te gaan.
dbosker
6th Gear member

onder het rijden op kalibreren drukken en gewoon blijven rijden. Kan soms wel 10 minuten duren. Is bij mij nog nooit mislukt.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”