Het volvo avontuur begon bij mij met een v40 2.0T uit 1998. Na de dood van de 2.0T een paar uitstapjes Frans en Japans gemaakt, maar uiteindelijk terrecht gekomen in een sandstone v70 2.5 10v classic. Helaas is ook deze vroegtijdig overleden door het toedoen van een ander die een beetje kleurenblind was en een rood stoplicht aanzag voor een groene. Wagen totalled, vrouwlief gelukkig zo goed als ongedeerd. Omdat zo'n classic toch wel wat heeft kort daarna een S70 2.5T aangeschaft. Ook dit was en is nogsteeds een supermachine.
Maar omdat er gezinsuitbreiding in de vorm van een hondje kwam uiteindelijk toch het besluit genomen deze na een jaar of wat toch weer te verkopen. Uiteindelijk is dat op een ruil deal uitgelopen en kwam er een V50 2.0d uit 2004 op de stoep te staan.
Nette fijne en goed onderhouden wagen waarvan de egr al uitgeschreven was en het vermogen naar 170pk is gebracht. Ik zelf heb ook al één en ander veranderd naar smaak in de vorm van spoiler, lederen deurpanelen, blokjesgril, en wat euvels verholpen heb zoals remmerij en o.a het beruchte motorsysteem service vereist melding wat na lang zoeken uiteindelijk lag aan het vacuüm traject.
Ik hoop ook op dit forum zo af en toe wat informatie te halen en te brengen over het lief en leed wat v50 2.0d heet.