Net voor de kerst stond de mat aan de bijrijderskant van mijn V50 onder water, zo'n vijf centimeter hoog: de afvoerrubbers in het schutbord t.b.v. het dakraam zaten verstopt en via de A-stijlen liep het water naar beneden. Ik heb al het water zo goed als mogelijk verwijderd, maar er kwamen toch behoorlijk wat storingen tevoorschijn:
- verschillende airbag- en SRS-meldingen.
- meldingen van kapotte verlichting, terwijl alle verlichting prima werkte.
- continu brandend remlicht.
- dashboardverlichting welke uit bleef, op een knipperend uitroepteken na.
- een vastlopende middenconsole (radio/telefoon en climate control).
- ruitenwissers die zelf verzonnen dat ze moesten wissen.
Na vijf dagen drogen met een 3000 watt heater aan boord (en een afgekoppelde accu) zijn alle meldingen verdwenen en werkt alles weer naar behoren. De V50 start en rijdt gewoon zonder foutmeldingen. Wat echter nog steeds niet werkt, is de deurvergrendeling op afstand en de 'coming-home lights' via de sleutel. De centrale deurvergrendeling via de knoppen in de deuren werkt wel gewoon, dus het zit hem echt in het remote gedeelte. Als eerst heb ik de bijbehorende zekering gecontroleerd (nr 54 als ik het me goed herinner), maar die was nog gewoon goed.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
Remote deurvergrendeling defect na lekkage
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Niet stiekem een lege batterij in de sleutel? Ontvanger zit namelijk hoog en droog in het dak.
- Caponi
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 14:18
- Locatie: Zwolle
Daar had ik stiekem op gehoopt (hoewel het wel wat té toevallig zou zijn) en ik heb de batterij al vervangen, maar helaasJelmer de Jong schreef: Niet stiekem een lege batterij in de sleutel? Ontvanger zit namelijk hoog en droog in het dak.

Volvo V50 D5 R-design (ice white)
- Caponi
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 14:18
- Locatie: Zwolle
Klein stapje verder. Bij een Volvo specialist heb ik de V50 laten uitlezen: zestien foutmeldingen die er nog in stonden a.g.v. de waterpret. Deze zijn allemaal gewist, waarna ze me een kwartier hebben laten rijden om te kijken welke meldingen terug zouden komen. Er kwam één foutmelding terug m.b.t. de "Controle module" (niet de CEM, die gaf geen storingen), maar Vida liet niet zien wat de storing precies inhoudt. Voor de specialist hield het daarmee op en ze hebben me naar de dealer doorverwezen. Binnenkort daar dus even buurten, ben benieuwd.
Volvo V50 D5 R-design (ice white)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7752
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Je hebt de batterij vervangen maar heb je ook uitgesloten dat de sleutel (print dus) mogelijk ook wat mankeert?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208