V50 2005

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Longlivevolvo19
2nd Gear member

Hallo allemaal , ik heb een proefritje gemaakt in een V50 2.4 Momentum, bouwjaar 2005,175000km.op het klokje, de auto heeft tot 2013 netjes de benodigde onderhouds beurten gehad en is in toen bij km.stand 152000 km. van eigenaar veranderd, deze heeft dus niet erg veel met deze auto gereden en enkel het hoognodige aan onderhoud gepleegd, 2 banden vervangen en olie ververst,De auto heeft met tussen posen lange tijd stil gestaan.De distributieriem moet vervangen worden en een grote beurt heeft deze v50 ook nodig. Nu wil ik graag weten welke invloed dat stilstaan op zo'n auto heeft gehad en welke risico's ik loop hierdoor.De apk is in november 2018 geweest en op een lampafstelling na is er niets geconstateerd wat gerepareerd moest worden voor goedkeuring.Ik lees graag wat jullie gedachten over deze auto.Laatste bod 2500,= zie bericht hieronder.GRAAG jullie reactie!!!!!!!!Vervolg post 22-3 geplaatst.
Laatst gewijzigd door Longlivevolvo19 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V50 momentum 2.4 / 2005
Longlivevolvo19
2nd Gear member

Inmiddels moet deze twijfelaar een beslissing nemen, heb eerste eigenaar gesproken , deze vertelde dat destijds de schokbrekers voor zijn vervangen en de versnellingsbak ook, auto schakelde niet naar behoren.Inmiddels is de wegenwacht ook weer geweest, lege accu vanwege stilstaan, auto moet volledig gereinigd worden van binnen en buiten en de db+groot onderhoud gaat 1300 kosten, lak moet goed onderhanden genomen worden.Wel of niet doen laatste bod 2500. =
Laatst gewijzigd door Longlivevolvo19 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 momentum 2.4 / 2005
sequence
5th Gear member

De laatste eigenaar heeft dus maar een goeie 20.000 gereden in 5 jaar? Dat is wel erg weinig maar hoeft geen probleem te zijn. Is er jaarlijks olie ververst?
Persoonlijk zou ik het stilstaan niet zo'n probleem vinden, D-riem vervangen, bougies en filters en gaan met die kar :-)

Edit:

Waar je op kunt letten, is het reservoir van de koelvloeisof nog schoon of zit er veel aanslag in? Dat laatste is een indicatie voor vervuiling in het koelsysteem.
Zit er veel sludge / witte troep onder de oliedop? Ook een indicatie voor veel korte ritten en vervuiling van de olie.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
teebee
7th Gear member

Vergeet de banden niet; lange tijd stilstaan wil nogal eens een hoekig effect hebben op ronde wielen (afhankelijk van meerdere factoren)
Kan nogal wat trillingen (onbalans) tot gevolg hebben.
Ook is het voor brandstof niet ‘lekker’ om lang ongebruikt in een tank te zitten, troep tot gevolg.
Voorts is absolute zekerheid mbt juistheid km stand essentieel.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Longlivevolvo19
2nd Gear member

Bedankt voor deze reacties, kilometerstand klopt, de olie is 1 keer ververst in de laatste 5 jaar.
De benodigde beurten heeft deze auto dus niet gehad, ik ben wat positiever over deze auto en zal info over kosten d_riem en grote beurt opzoeken.Kostent db en onderhoud 1300,=, ik twijfel nog.
Laatst gewijzigd door Longlivevolvo19 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 momentum 2.4 / 2005
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

sequence schreef: De laatste eigenaar heeft dus maar een goeie 20.000 gereden in 5 jaar? Dat is wel erg weinig maar hoeft geen probleem te zijn. Is er jaarlijks olie ververst?
Persoonlijk zou ik het stilstaan niet zo'n probleem vinden, D-riem vervangen, bougies en filters en gaan met die kar :-)

Edit:

Waar je op kunt letten, is het reservoir van de koelvloeisof nog schoon of zit er veel aanslag in? Dat laatste is een indicatie voor vervuiling in het koelsysteem.
Zit er veel sludge / witte troep onder de oliedop? Ook een indicatie voor veel korte ritten en vervuiling van de olie.
Sludge/mayonaise in je oliedop is een gevolg van een menging van koelvloeistof met je olie. Het gevolg van een lekke koppakking.

Een lekke koppakking is naar mijn idee niet direct te lieren aan veel korte ritjes.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Bella
2nd Gear member

Door korte ritjes zal de olie niet voldoende opwarmen waardoor de condens die ontstaat( tijdens dat opwarmen) niet volledig verdampt en neerslaat in de olie en dan de sludge veroorzaakt. Dit heeft niets met een lekke koppakking te maken. Maak maar een goede lange rit van meer als 50 kilometer en de sludge is verdwenen....Als de auto je aanstaat en het is prijstechnisch interessant kun je hem rustig kopen.

Mvg, Frans 8-)
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
MartijnAbel
4th Gear member

sebastiaan84 schreef:
sequence schreef: De laatste eigenaar heeft dus maar een goeie 20.000 gereden in 5 jaar? Dat is wel erg weinig maar hoeft geen probleem te zijn. Is er jaarlijks olie ververst?

Edit:

[/quote]

Sludge/mayonaise in je oliedop is een gevolg van een menging van koelvloeistof met je olie. Het gevolg van een lekke koppakking.

Een lekke koppakking is naar mijn idee niet direct te lieren aan veel korte ritjes.
Wat je daar aan geeft hoeft natuurlijk niet meteen he. Ik heb eens per jaar ook wel wat witte smurrie in de oliedop(minimaal) omdat ik vrijwel alleen maar korte stukjes rij.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Longlivevolvo19
2nd Gear member

Inmiddels rij ik ruim een maand in mijn eerste Volvo, als ik de auto start geeft deze een prachtig geluid en rijden............tja heerlijk, het lekkerst op de grote weg en zo'n 120, relaxed in de leren stoelen.De garage heeft db en alle sappen vervangen en airco een beurt gegeven, er lekte iets en dat bleek het koelvloeistof reservoir te zijn, dit ook vervangen.Interieur schoon gemaakt en een geurverfrisser geplaatst, asbak verwijderd en de lucht is een stuk beter.Nu het wat beter weer wordt ga ik de buitenkant aanpakken en lekker met deze grommer doorrijden.Ik heb een tijdje omeen of andere fout niet in kunnen loggen, maar nu dus wel, ik ben ook van plan om meer foto's te plaatsen, maar daar moet ik echt voor gaan zitten, wordt vervolgd.
V50 momentum 2.4 / 2005
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”