snelheidsbegrenzer verwijderen?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

moos v40 schreef: Ik heb de begrenzer eruit laten halen bij unlimited tuning. Dat is wel een stuk prettiger dan dat ie opeens stopt bij 199 :-) Ik heb gelijk iets meer vermogen erbij laten zetten en de egr dicht laten zetten.
Rijdt nu nog lekkerder dan ie al deed. Top is nu 241 op de gps 249 op de teller. Qua verbruik merk ik niet zoveel al daarvoor. Als ik mijn normale rijstijl aanhoudt en dat is best wel doorrijden doe ik iets van 1:17 gemiddeld en als ik netjes tot de maximum snelheid ga kan ik ook wel 1:21 rijden. Maar dat hou ik niet zo lang vol...
was trouwens totaal iets van 550 euro kwijt, maar alleen de begrenzer is natuurlijk goedkoper.
Wie kan ik daarvoor contacteren bij Unlimited tuning? :)
Ik heb daar meerdere vragen naar toe gestuurd omtrent de EGR en chippen. Maar ze blijven glashard aangeven dat de EGR uitschakeling niet mogelijk is bij de D4 190pk... Maar chiptuning en begrenzer er af weer wel.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Ik heb contact gehad met Jeroen van Beek, hij heeft ook de tuning uitgevoerd. Kan zijn dat er verschil zit in modeljaren qua mogelijkheden. Ik heb modeljaar 2015. Misschien dat ze bij bv modeljaar 2016 het veranderd hebben bij volvo zelf. Maar dat kunnen zij je beter aangeven denk ik.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Wat een heilige boontjes hier allemaal... jullie rijden allemaal stuk voor stuk een Volvo met 90 pk want je kan toch niet harder dan 130 kmh? Ben ik welhaast een crimineel gezien ik een V50 heb die ruim boven de 200 kan. Premium merk dus premium ervaring, maar dat terzijde. ;-)

De meeste V40 D4 rijders die ik ken lieten de D4 afleveren op 16 inch groene banden en lieten door de dealer 18 inchers monteren met hogere snelheidsindex.

Die begrenzer op 190 kmh, de langere bakverhouding en die groene bandjes was puur om binnen de 14% regeling te vallen. Andere landen had de D4 gewoon een onbegrensde top. Net als de S/V60 bijvoorbeeld, maar die was ook 20% bijtelling.

Gewoon eraf laten halen als jij denk dat je er baat bij hebt, de langere verhouding van je bak zorgt alleen voor een iets minder vlotte acceleratie tov een V40 D4 die niet uit de leasemarkt komt.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Dit is hoe Duitsers er zelf over denken:

Afbeelding
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7810
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

:D +1
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Nee duitsers kunnen gewoon beter omgaan met meer peekaatjes en doordat het hardrijden her en der nog gewoon mag is het minder interessant.

Maar een ieder zijn mening ;-)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13787
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ongelukken zijn daar idd substantieel spectaculairder
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

sebastiaan84 schreef: Nee duitsers kunnen gewoon beter omgaan met meer peekaatjes en doordat het hardrijden her en der nog gewoon mag is het minder interessant.

Maar een ieder zijn mening ;-)
Eens :D Er zijn gelukkig meer dan voldoende plaatsen om die elanden de ruimte te geven. Ik had een paar zomers geleden het genoegen om met een M3 wat te mogen toeren. Zelfs bij 270 km/h had ik nog zo'n Kever uit Stuttgart op de bumper die door middel van LED signalen duidelijk liet weten dat ie er nog ff langs wilde. Mooi land dat 0049.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

sebastiaan84 schreef: Wat een heilige boontjes hier allemaal... jullie rijden allemaal stuk voor stuk een Volvo met 90 pk want je kan toch niet harder dan 130 kmh? Ben ik welhaast een crimineel gezien ik een V50 heb die ruim boven de 200 kan. Premium merk dus premium ervaring, maar dat terzijde. ;-)

De meeste V40 D4 rijders die ik ken lieten de D4 afleveren op 16 inch groene banden en lieten door de dealer 18 inchers monteren met hogere snelheidsindex.

Die begrenzer op 190 kmh, de langere bakverhouding en die groene bandjes was puur om binnen de 14% regeling te vallen. Andere landen had de D4 gewoon een onbegrensde top. Net als de S/V60 bijvoorbeeld, maar die was ook 20% bijtelling.

Gewoon eraf laten halen als jij denk dat je er baat bij hebt, de langere verhouding van je bak zorgt alleen voor een iets minder vlotte acceleratie tov een V40 D4 die niet uit de leasemarkt komt.
Dakspoiler is bij de 190 km/u versie ook anders. Elke variant heeft zn eigen motorcode.
RB64
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

Ik kwam er laatst achter dat mijn v40 T4 uit 2017 gewoon makkelijk 220km/u deed op de autobahn, Terwijl hij volgens de specs van de website van Autoweek hij maar 210 zou mogen doen?
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Plaats reactie

Terug naar “V40”