Alles meer dan 500nm vindt de GT niet zo prettig.edraket schreef: Dan staat de dieselmotor op 275 pk en 536Nm. Dat is wel heel erg veel hoor, zeker de bak zal geen lang leven beschoren zijn.
Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mijn vader begint zijn reis altijd in AWD als hij een route moet afleggen van meer dan 50 km. Tot aan de snelweg kan de motor dan opwarmen en op de snelweg in pure. Is misschien niet heel efficiënt maar voor de levensduur van de motor wel beter.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Aangezien hij het nog steeds doet misschien wel waarrsnhakan schreef: Mijn vader begint zijn reis altijd in AWD als hij een route moet afleggen van meer dan 50 km. Tot aan de snelweg kan de motor dan opwarmen en op de snelweg in pure. Is misschien niet heel efficiënt maar voor de levensduur van de motor wel beter.

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker voor de portemoneeOGA244 schreef: Het ging om spannend... En dat is het

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- PLEZIER
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23.12.2018 - 14:22
- Locatie: Omgeving Arnhem
Ik vond onze 140K al veel.... zegt hopelijk iets over de kwaliteit!360Degreez schreef:Gefeliciteerd! Dat is een mooie kilometerstand voor een auto van dat jaar. Ik mag het met 135k meer doenPLEZIER schreef: Mooie auto!!
Wij hadden dezelfde twijfels mbt betrouwbaarheid en eventuele kosten, maar hebben uiteindelijk vorige maand toch de beslissing genomen een D6 aan te schaffen met circa 140K km van 12-2013. Wel een storing gehad (airco compressor), maar die is in opdracht van het Bovag bedrijf waar ik de auto kocht vervangen door een Volvo dealer (onder garantie/coulance van Volvo). Inmiddels slechts 1500km verder, maar als ik de auto wel eens meeneem (mijn vrouw rijdt er normaal gesproken in), rij ik met een grote glimlach rond! Tot nu toe dus geen spijt!
Veel mooie kilometers gewenst![]()
XC60 D4 Polar+ GT - 06-2017
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6342
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ook een D6 is gewoon een Volvo, dus met het juiste onderhoud kunnen ze heel veel km's aan. Mooi dat de D6 zo goed bevalt!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Uh, ja. maar dan op een andere manier. Een beetje vergelijkbaar met seks met de buurvrouw of een blenderOGA244 schreef: Het ging om spannend... En dat is het

- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dat is dan een voordeel. Bij die kilometerstand weet je ten minste dat de kinderziektes voor deze specifieke auto er inmiddels uit zijnPLEZIER schreef:Ik vond onze 140K al veel.... zegt hopelijk iets over de kwaliteit!360Degreez schreef:Gefeliciteerd! Dat is een mooie kilometerstand voor een auto van dat jaar. Ik mag het met 135k meer doenPLEZIER schreef: Mooie auto!!
Wij hadden dezelfde twijfels mbt betrouwbaarheid en eventuele kosten, maar hebben uiteindelijk vorige maand toch de beslissing genomen een D6 aan te schaffen met circa 140K km van 12-2013. Wel een storing gehad (airco compressor), maar die is in opdracht van het Bovag bedrijf waar ik de auto kocht vervangen door een Volvo dealer (onder garantie/coulance van Volvo). Inmiddels slechts 1500km verder, maar als ik de auto wel eens meeneem (mijn vrouw rijdt er normaal gesproken in), rij ik met een grote glimlach rond! Tot nu toe dus geen spijt!
Veel mooie kilometers gewenst![]()

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ja héPaul schreef:Aangezien hij het nog steeds doet misschien wel waarrsnhakan schreef: Mijn vader begint zijn reis altijd in AWD als hij een route moet afleggen van meer dan 50 km. Tot aan de snelweg kan de motor dan opwarmen en op de snelweg in pure. Is misschien niet heel efficiënt maar voor de levensduur van de motor wel beter.![]()

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
sjesus 322.000km wat zou je allemaal kunnen doen in die uren niet in de auto zitten. Maar goed jullie wonen heerlijk en je hebt het er graag voor over en dat is geluk toch?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 21:12
Gefeliciteerd met je V60 PIH!
Jammer van alle horrorverhalen maar ik heb de indruk dat met name klachten worden gepost. Aircopomp zal beste een zwak punt zijn, maar ze worden wel vervangen door Volvo. Zelf rij ik al meer dan 200.000 km met mijn eerste airopomp....... Zorgen over de accu; ik merk nauwelijks terugloop. Er rijden taxi Priussen rond met 1.000.000 km op de originele accu, het kan echt.
Ik heb de mijne van zakelijk naar prive overgenomen met 5 jaar en 200.000 km. Dat ding rijdt nog als nieuw. Je koopt een dikke luxe wagen voor een prikkie. De komende 2 jaren er nog eens 80.000 km erop zetten.
Jammer van alle horrorverhalen maar ik heb de indruk dat met name klachten worden gepost. Aircopomp zal beste een zwak punt zijn, maar ze worden wel vervangen door Volvo. Zelf rij ik al meer dan 200.000 km met mijn eerste airopomp....... Zorgen over de accu; ik merk nauwelijks terugloop. Er rijden taxi Priussen rond met 1.000.000 km op de originele accu, het kan echt.
Ik heb de mijne van zakelijk naar prive overgenomen met 5 jaar en 200.000 km. Dat ding rijdt nog als nieuw. Je koopt een dikke luxe wagen voor een prikkie. De komende 2 jaren er nog eens 80.000 km erop zetten.
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dank je! Natuurlijk leent een forum zich uitstekend om hulp en advies bij problemen te vragen en ik maak me dan ook geen zorgen, vooral omdat Volvo het netjes oplost.Donker schreef: Gefeliciteerd met je V60 PIH!
Jammer van alle horrorverhalen maar ik heb de indruk dat met name klachten worden gepost. Aircopomp zal beste een zwak punt zijn, maar ze worden wel vervangen door Volvo. Zelf rij ik al meer dan 200.000 km met mijn eerste airopomp....... Zorgen over de accu; ik merk nauwelijks terugloop. Er rijden taxi Priussen rond met 1.000.000 km op de originele accu, het kan echt.
Ik heb de mijne van zakelijk naar prive overgenomen met 5 jaar en 200.000 km. Dat ding rijdt nog als nieuw. Je koopt een dikke luxe wagen voor een prikkie. De komende 2 jaren er nog eens 80.000 km erop zetten.
Volvo heeft net weer een nieuw type compressor gekregen dus deze zou (eindelijk) goed moeten zijn

Hier een stukje uit de documentatie van Hella.

(Pagina 65 van [link=https://www.dropbox.com/s/bkgn0lhlo0gjy ... n.pdf?dl=0]dit document[/link], voor de freaks)
Dus altijd bij de dealer laten doen, of de aircoboer vragen of hij de juiste olie voor elektrische compressoren gebruikt, indien hij deze wil gaan vervangen.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16.11.2018 - 21:05
Jammer van alle horrorverhalen maar ik heb de indruk dat met name klachten worden gepost. Aircopomp zal beste een zwak punt zijn, maar ze worden wel vervangen door Volvo. Zelf rij ik al meer dan 200.000 km met mijn eerste airopomp....... Zorgen over de accu; ik merk nauwelijks terugloop. Er rijden taxi Priussen rond met 1.000.000 km op de originele accu, het kan echt.
Ik heb de mijne van zakelijk naar prive overgenomen met 5 jaar en 200.000 km. Dat ding rijdt nog als nieuw. Je koopt een dikke luxe wagen voor een prikkie. De komende 2 jaren er nog eens 80.000 km erop zetten.
[/quote]
Goed om ook positieve verhalen. Haalt mij over de streep om er één aan te schaffen met “slechts
‘ 79.000 km
Ik heb de mijne van zakelijk naar prive overgenomen met 5 jaar en 200.000 km. Dat ding rijdt nog als nieuw. Je koopt een dikke luxe wagen voor een prikkie. De komende 2 jaren er nog eens 80.000 km erop zetten.
[/quote]
Goed om ook positieve verhalen. Haalt mij over de streep om er één aan te schaffen met “slechts
‘ 79.000 km
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16.11.2018 - 21:05
Goed man, jij bent dus tevreden? Je rijdt wel supergoedkoop want je maakt best wat kilometers. Niet pure maar hybride?TimV schreef: Ik moet zeggen. Heb de mijne als particulier gekocht 1 jaar geleden. Doe bijna 30000km per jaar. Zo veel mogelijk stekkeren. Ik zit op 1,9liter/100km. Niet slecht denk ik. Ook amper problemen mee.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Ik rij altijd hybride als constante snelheid. Optrekken doe ik in awd. En uitgerekend het laatste stukje in pure om de accu leeg leeg te rijden. Mijn meeste ritten zijn tussen 55 en 60km. Zo benut ik de elektriciteit maximaal. In de zomer haal ik zo meer dan 5000km met 1 bak. In de winter net over de 3000. Behalve als er langere ritten zijn.
Dit weekend net geen 200km gereden. Volledig elektrisch. Het vraagt een beetje planning. Maar het lukt.
Dit weekend net geen 200km gereden. Volledig elektrisch. Het vraagt een beetje planning. Maar het lukt.
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Waarschijnlijk doe je aan elektrisch voorverwarmen. Met diesel voorverwarmen ga je de 3000km in de winter niet redden. Hoeveel km rij je volledig elektrisch van de 60 km in de winter?
En heb je niet de behoefte om af en toe de 215(diesel)pktjes even uit te laten?
En heb je niet de behoefte om af en toe de 215(diesel)pktjes even uit te laten?
Volvo v60 PIH Summum my2015