Stoelverwarming V70 werkt niet
-
- Starter
Hoi, ik ben nieuw hier, dus zal me ff voorstellen. Mijn naam is Fokke, musicus, drummer om precies te zijn en heb dus veel ruimte nodig om m'n drumspullen te vervoeren en de V70 heeft ruimte zat! Ik heb de V70 (2002) nu bijna 4 jaar en het is een meer dan fantastische auto! Ben er zelfs verliefd op! Alleen de stoelverwarming van de bestuurderstoel werkt niet (bijrijderstoel wel). Lampje doet het gewoon, maar stoel wordt dus niet warm. Vraag aan jullie: wat is de meest waarschijnlijke en/of meest voorkomende oorzaak en hoe los ik het op? Alvast dank voor de reply. Lang leve Volvo!
- peterp
- 3rd Gear member
Welkom op dit leuke, gezellige en leerzame forum. Oorzaak kan divers zijn. Zekering? Stoelen hebben beide een aparte zekering van 15A. Dacht op nummer 1 en 2 in de ruimte boven de pedalen. Stekker misschien ergens los. Anders misschien even laten uitlezen met Vida.
Laatst gewijzigd door peterp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Inderdaad losse connector mogelijk. Of schakelaar-contacten in schakelaar verbrand. Eventueel verwarmingsmatten in de stoel kapot maar dat kun je doormeten met een ohm-meter als je daar een beetje handig mee bent.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Als ik zie hoe sommige mensen (in het algemeen) in hun auto ‘ploffen’, gok ik op een kapot matje.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
De mijne was inderdaad gebroken op het punt waar je je achterwerk draait om in en uit te stappen.
Als het dit mocht zijn, is dit zelf wel te repareren door de bekleding los te halen. Dit is een pokkewerk, want het zit vast met vlijmscherpe krammetjes. Een soort sleutelringen maar dan kleiner, dikker en scherper. Als je een nieuw stukje draad ertussen soldeert, zorg dan dat er minimaal een centimeter overlap is tussen de oude draad en het stukje dat je ertussen zet. Schuur ook de oude kabel goed schoon zodat je op zoveel mogelijk schoon metaal soldeert. Ik doe dit vaak met een hobby mesje, maar te hard drukken en je kabel is weer een stukje korter...
Als het dit mocht zijn, is dit zelf wel te repareren door de bekleding los te halen. Dit is een pokkewerk, want het zit vast met vlijmscherpe krammetjes. Een soort sleutelringen maar dan kleiner, dikker en scherper. Als je een nieuw stukje draad ertussen soldeert, zorg dan dat er minimaal een centimeter overlap is tussen de oude draad en het stukje dat je ertussen zet. Schuur ook de oude kabel goed schoon zodat je op zoveel mogelijk schoon metaal soldeert. Ik doe dit vaak met een hobby mesje, maar te hard drukken en je kabel is weer een stukje korter...