Dag mensen.
Vorige week een 2004 V50 2.4 benz aangeschaft. Er zitten 'telefoon' knoppies op het stuur en de middelconsole, dus ik zou denken dat ik een bluetooth telefoon kan koppelen. Even een snelle google actie levert dat het menu van de boordcomputer een 'telefoonhoofdstuk' zou moeten hebben. Die is er echter niet. Ik kan 2 dingen bedenken:
-Er is een ander stuur en middenconsole gemonteerd (zou misschien kunnen want km-tellerwerk is ook vervangen geweest)
-Storing in de telefoonmodule waardoor de boordcomputer geen contact krijgt met de telefoonmodule.
Wat is de handigste manier om er achter te komen wat er aan de hand is? Waar in de auto zit eventueel die telefoonmodule, mocht ik hem moeten vervangen?
Dank voor alle hulp en tips alvast!
Groet Ben
V50 2004: Wel knoppen voor telefoon maar niet in het menu?
- The Mechanic
- 5th Gear member
Ten eerste heeft een 2004 geen Bluetooth maar deze werkt nog met een simkaart.
Ten tweede kan het zijn dat de telefoonmodule defect is en deze op het most netwerk is doorgelust zodat de rest van de audio wel blijft werken.
Maar hij kan ook gewoon uit staan, gaat het groene ledje op de knop niet branden als je deze wat langer vasthoud?
Ten tweede kan het zijn dat de telefoonmodule defect is en deze op het most netwerk is doorgelust zodat de rest van de audio wel blijft werken.
Maar hij kan ook gewoon uit staan, gaat het groene ledje op de knop niet branden als je deze wat langer vasthoud?
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als het goed is zit er dan een sim module in je handschoenenkastje naast je rti dvd speler.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
-
- 2nd Gear member
Aha, er hangt inderdaad een los 'contrastekker-dingetje' in het handschoenvakje. Sorry voor mijn leek-vraag, maar hoe werkt dat systeem? Ik neem aan dat ik iedere keer de sim-kaart in/uit de telefoon hoef te halen als ik in de auto stap? Toevallig ergens een linkje met een uitleg misschien?
Geen groen lampje op de telefoon-knop. Stuk, of moet er dan eerst een sim-kaart in?
Dank!
Geen groen lampje op de telefoon-knop. Stuk, of moet er dan eerst een sim-kaart in?
Dank!
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik.ga er vanuit dat je niet een stokoude smartphone hebt, de SIM module gaat een fullsize kaartje in en niet micro of nano.
Ik heb een abo van paar euro in de maand met gratis onderling bellen naar mijn andere nummers in het gezin welke ik gebruik voor de auto. Je kan ook een dual sim aanvragen, kun je alleen niet gebruik maken van bijvoorbeeld flitsmeister op je smartphone als je de autotelefoon aan hebt staan.
Ik heb een abo van paar euro in de maand met gratis onderling bellen naar mijn andere nummers in het gezin welke ik gebruik voor de auto. Je kan ook een dual sim aanvragen, kun je alleen niet gebruik maken van bijvoorbeeld flitsmeister op je smartphone als je de autotelefoon aan hebt staan.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Past:
-
- 3rd Gear member
Nadeel van een dual sim is dat het apparaat wat het laatst ingeschakeld is, actief blijft. Dus als je je mobiel niet eerst uitzet, zal de autotelefoon niet werken.
Daarom heb ik ervoor gekozen om een prepaid kaartje in de auto te doen, met wel als nadeel dat je in de auto een ander telefoonnummer hebt.
Daarom heb ik ervoor gekozen om een prepaid kaartje in de auto te doen, met wel als nadeel dat je in de auto een ander telefoonnummer hebt.
- AJ V50 D5
- 2nd Gear member
Je kunt ook je primaire telefoon natuurlijk steeds doorschakelen naar je auto.WimS60 schreef: Nadeel van een dual sim is dat het apparaat wat het laatst ingeschakeld is, actief blijft. Dus als je je mobiel niet eerst uitzet, zal de autotelefoon niet werken.
Oók niet echt handig, maar het werkte bij mij in een redelijk ver verleden (met een Nokia-carkit en een privé- en zakelijke telefoon) wel.
Andries.
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
-
- 2nd Gear member
Aha, dat blijft dus inderdaad een tikje B-keuze oplossing. Zowel dual sim, als een extra (prepaid)abonnement. Ok, dank voor de info. Dan weet ik even hoe het in elkaar steekt. Wellicht later eens verdiepen in ombouw/uitbreiding naar een bluetooth kit.
Ps. Tav de opmerking 'er bestaan instructieboekjes': Klopt, maar ik heb helaas nul documentatie bij de auto. Zijn die dingen toevallig ergens digitaal beschikbaar en te downloaden?
Ps. Tav de opmerking 'er bestaan instructieboekjes': Klopt, maar ik heb helaas nul documentatie bij de auto. Zijn die dingen toevallig ergens digitaal beschikbaar en te downloaden?
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja, die zijn te downloaden van de Volvo website:
https://www.volvocars.com/nl/support/cars
https://www.volvocars.com/nl/support/cars
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer