Nog een V60 T8 besteld

teebee
7th Gear member

Blijft op zich een gegeven, lage wang=minder comfort.
Maar het merk/type band (en de spanning) spelen een ook rol, net als de interpretatie van de rijder.
Dus kan maar zo zijn dat de 1 het als een hobbelpaard ervaart terwijl de ander het nog prima comfortabel vindt.
Het ‘smoelt’ wel lekker die 20” (alleen niet zo leuk qua prijs wanneer je nw banden moet aanschaffen...)
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member

Struikrover schreef:
Kinoúmai schreef:
Dutchie01 schreef: De T6 had 18'wielen en de T5 19'. T5 voelt stabieler aan in de bochten maar de kleiener wielen leveren veeel meer comfort.
Zeker van dat dit klopt?
Nou, dan ben ik benieuwd. Ga met de zomerset over een paar maanden naar 20 inch.
Heb nu zelf een T5 met 18 inch met winterbanden, heb destijds proefgereden met een D4 met 19 inch. Geen verschil gemerkt terwijl ik bewust wat slechte wegen heb gepakt toen.
Ik had het niet zozeer over de banden maar wel dat een T5 FWD met 19" velgen, stabieler zou aanvoelen dan een T6 AWD met 18". Als ze beiden dan ook nog met het zelfde merk banden zouden zijn uitgerust frons ik toch even de wenkbrauwen.
Dutchie01
2nd Gear member

de 18'leveren naar mijn inschatting het beste comfort maar bij doorrijden had ik toch het gevoel van - had ik maar wat grotere wielen_ Het is echt een groot verschil, groter dan ikzelf verwachtte. de maat was 235/40/19 en dat geeft echt een stabielere grip op de weg dan smallere 18'. Nadeel uiteraard het inleveren van comfort door de lage bandwang van 40. Maar goed alles is persoonlijk natuurlijk mijn gevoel is anders dan van de buurman.
Overigens niet alleen de maat wiel is hier belangrijk omdat ik verschillende autos met elkaar vergelijk. Het zou T5 tegen T5 moeten zijn voor een objectief vergelijk en niet zoals ik T5 tegen T6. Allereerst kan het hogere gewicht een rol spelen bij het comfort. Dan het verschil tussen voor en vierwielaandrijving. Dit zou kunnen beteken dat in de T5 stuggere dempers zitten dan in de T6 omdat alle aandrijfkrachten op de voorwielen zitten. Is er iemand die dit weet? Verder is de persoonlijke perceptie ook van belang. Wat was de vorige auto/autoś?

beste is gewoon een proefrit maken en zelf vergelijken. In het geval van 20" is dit zeker aan te bevelen...
Struikrover
2nd Gear member

teebee schreef: Blijft op zich een gegeven, lage wang=minder comfort.
Maar het merk/type band (en de spanning) spelen een ook rol, net als de interpretatie van de rijder.
Dus kan maar zo zijn dat de 1 het als een hobbelpaard ervaart terwijl de ander het nog prima comfortabel vindt.
Het ‘smoelt’ wel lekker die 20” (alleen niet zo leuk qua prijs wanneer je nw banden moet aanschaffen...)
Valt mee hoor, eerst even naar gekeken voor ik de velgen bestelde: Bridgestone Potenza S001 245/35 R20 95 Y XL F €155.

Had hier voorheen een 5-serie met 19 inch. Met runflats..... daar loop je op leeg, dan ben je €265 voor een achterband kwijt...
Struikrover
2nd Gear member

Dutchie01 schreef: de 18'leveren naar mijn inschatting het beste comfort maar bij doorrijden had ik toch het gevoel van - had ik maar wat grotere wielen_ Het is echt een groot verschil, groter dan ikzelf verwachtte. de maat was 235/40/19 en dat geeft echt een stabielere grip op de weg dan smallere 18'. Nadeel uiteraard het inleveren van comfort door de lage bandwang van 40. Maar goed alles is persoonlijk natuurlijk mijn gevoel is anders dan van de buurman.

beste is gewoon een proefrit maken en zelf vergelijken. In het geval van 20" is dit zeker aan te bevelen...
Ik ga het beleven :D .. Het scheelt 6mm in hoogte van de wang van de band.
Laatst gewijzigd door Struikrover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hueting
2nd Gear member

Volgens mij meer dan het dubbele hoor...12,7mm.
Het scheelt een inch in de velg dus die komt er bij je band bij.
Een inch is 2,54 en volgens mij moet het daar de helft van zijn.
Verschilt vaak wel iets door de andere bandenmaat maar hier moet het wel in de buurt zitten.
Kinoúmai
2nd Gear member

Dutchie01 schreef: de 18'leveren naar mijn inschatting het beste comfort maar bij doorrijden had ik toch het gevoel van - had ik maar wat grotere wielen_ Het is echt een groot verschil, groter dan ikzelf verwachtte. de maat was 235/40/19 en dat geeft echt een stabielere grip op de weg dan smallere 18'. Nadeel uiteraard het inleveren van comfort door de lage bandwang van 40. Maar goed alles is persoonlijk natuurlijk mijn gevoel is anders dan van de buurman.
Overigens niet alleen de maat wiel is hier belangrijk omdat ik verschillende autos met elkaar vergelijk. Het zou T5 tegen T5 moeten zijn voor een objectief vergelijk en niet zoals ik T5 tegen T6. Allereerst kan het hogere gewicht een rol spelen bij het comfort. Dan het verschil tussen voor en vierwielaandrijving. Dit zou kunnen beteken dat in de T5 stuggere dempers zitten dan in de T6 omdat alle aandrijfkrachten op de voorwielen zitten. Is er iemand die dit weet? Verder is de persoonlijke perceptie ook van belang. Wat was de vorige auto/autoś?

Welke banden maat gebruiken ze dan voor die 18" velgen?
Struikrover
2nd Gear member

hueting schreef: Volgens mij meer dan het dubbele hoor...12,7mm.
Het scheelt een inch in de velg dus die komt er bij je band bij.
Een inch is 2,54 en volgens mij moet het daar de helft van zijn.
Verschilt vaak wel iets door de andere bandenmaat maar hier moet het wel in de buurt zitten.
Ik dacht dat het anders werkte

245/35 = hoogte is 35% van de breedte 245mm = 85.75mm hoogte
235/40 = hoogte is 40% van de breedte 235mm = 94.00mm hoogte

Scheelt dan 8.25mm trouwens :P
Laatst gewijzigd door Struikrover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voodoo077
3rd Gear member

Iemand ervaring met de verschillende (sport)zetels in de V60?

Ik twijfel nog steeds tussen:
  • RGOR Sportzetels in Charcoal Open Grid textiel/Nappa leder in Charcoal interieur
    RA01 Sportzetels in Charcoal Moritz leder in Charcoal interieur
Bij de RGOR zetels is leder betere kwaliteit en staat er R-Design op de hoofdsteun maar zit je met een stuk stof zowel op zetels als op de zijdeuren ...
De RA01 is gewoon standaard leder...

Door de discussie over de verschillende maten banden doet me dat ook twijfelen of de 18" wel beste keuze is ... vooral gedaan om lage CO2 te houden.
Echter bij mijn vaste bandencentrale hebben ze weinig keuze voor de V60 T8 als alternatief.
Ik zou liever voor 100% zwarte velgen gaan (ik hou niet van chroom - zie ook topic Struikrover) en deze dan houden voor winter maar ben verrast door zeer hoge prijzen zelf al voor 19" elders.
ernie69
Starter

Charcoal Moritz leder heb ik besteld alsook 19" velgen.
Het probleem is dat Open Grid foeilelijk is en de Nappa zetels uitvoering geen sportzetels zijn.

Als Belg (vennootschap) zou deze wagen toch nog 98% aftrekbaar zijn na 2020, denk ik?
Trouwens, wanneer volgt er een review van de T8?
VRIDER
2nd Gear member

Ik heb op de kleur Osmium de stoelen RA41 gekozen. Dat is de combinatie charcoal/blond (achterzijde is dan donker) en deze zijn dan contour (sport). Gekozen vanwege de voetjes van mijn drie kids achter ;) en de sportstoelen zijn goed voor mijn rug. En een licht interieur staat volgens mij mooi bij een grijstint als Osmium Grey. Het geheel komt in deze two tone configuratie sportief over.
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Erik H
2nd Gear member

ernie69 schreef: Charcoal Moritz leder heb ik besteld alsook 19" velgen.
Het probleem is dat Open Grid foeilelijk is en de Nappa zetels uitvoering geen sportzetels zijn.

Als Belg (vennootschap) zou deze wagen toch nog 98% aftrekbaar zijn na 2020, denk ik?
Goei vraag, niks te vinden op het net.....
Voodoo077
3rd Gear member

Ik heb open grid eindelijk gezien op autosalon. Deze zetels zijn nagenoeg gelijk maar de Open grid uitvoering is beter afgewerkt. Iets meer uitgesproken, beter leder ook maar dat stof is grijs en niet zwart ...
Het standaard leder is veel minder kwalitatief wel ... meoilijk!
Maar zijn beide nagenoeg identieke sportzetels met de open grid nog iets meer steun gevend.

De V60 18" is 99% en met 19" wordt dat 97%
Mijn probleem is dat ik al contract afgesloten heb met leasing/renting en totaal bedrag niet meer kan aanpassen. De 19" nemen zou ik dan willen oplossen door eventueel de dubbele uitlaat te laten vallen en het kleine verschil apart te betalen en dat de garage totaalbedrag identiek maakt.
Of ik laat het zo en ls de 18" er bijna door zijn dan zet ik op die veld winterbanden en koop aparte velgen +19 of 20??
Kinoúmai
2nd Gear member

Voodoo077 schreef:

Ik heb open grid eindelijk gezien op autosalon. Deze zetels zijn nagenoeg gelijk maar de Open grid uitvoering is beter afgewerkt. Iets meer uitgesproken, beter leder ook maar dat stof is grijs en niet zwart ...
Het standaard leder is veel minder kwalitatief wel ... meoilijk!
Maar zijn beide nagenoeg identieke sportzetels met de open grid nog iets meer steun gevend.

Mijn probleem is dat ik al contract afgesloten heb met leasing/renting en totaal bedrag niet meer kan aanpassen. De 19" nemen zou ik dan willen oplossen door eventueel de dubbele uitlaat te laten vallen en het kleine verschil apart te betalen en dat de garage totaalbedrag identiek maakt.
Of ik laat het zo en ls de 18" er bijna door zijn dan zet ik op die veld winterbanden en koop aparte velgen +19 of 20??
Ik zou dat laatste doen als ik jou was. Winter/zomer-velg is gemakkelijk wisselbaar en het geld is niet verloren achteraf.
Voodoo077
3rd Gear member

Kinoúmai schreef:
Voodoo077 schreef:
Ik zou dat laatste doen als ik jou was. Winter/zomer-velg is gemakkelijk wisselbaar en het geld is niet verloren achteraf.
Enige is nu 19" is +580 euro - dubbele uitlaat van 300 is + 280 euro.
Maar hogere CO2 en dus minder kosteninbreng. Verschil is echter zeer laag en komt op +/- 150 euro per jaar
Echter ik vind weinig velgen en banden momenteel voor T8.
Kom al gauw op 200 per velg en 170 voor band is toch 370 x 4 of 1480 ongeveer ...
Voordeel daarvan is dan weer dat ik wellicht 1x dit dien aan te schaffen en dan nog eens 4 winterbanden extra in 18" om 4 of 5 jaar te overbruggen... moeilijk.

Ga morgen nog eens paar showrooms gaan bekijken
ernie69
Starter

19" for sure!
97 of 99 %, daar zit ik niet mee in.
Het zit me vooral dwars dat ik geen Nappa lederen sportzetels kan bestellen zonder dat het (in mijn ogen lelijk) "Open Grid" moet zijn.
Voodoo077
3rd Gear member

ernie69 schreef: 19" for sure!
97 of 99 %, daar zit ik niet mee in.
Het zit me vooral dwars dat ik geen Nappa lederen sportzetels kan bestellen zonder dat het (in mijn ogen lelijk) "Open Grid" moet zijn.
Die 2% is inderdaad verwaarloosbaar.
Heb je die open grid al gezien in het echt? Zou het eens willen zien bij een dealer en niet op een autosalon waar je maar even hebt om in de auto te zitten en licht niet ideaal is.
Wat we wel niet weten is wat de taksen zullen zijn na 2020 op een CO2 van 44 of 48?? Os is het dan enkel de KW?
Voodoo077
3rd Gear member

Afgelopen weekend bij 3 garages geweest en nergens een V60 R-Design laat staan dus dat ik de zetels heb kunnen bekijken.
Iemand van degene die nu al rijden met een V60, heeft de ACC snel last van de sneeuw? Op mijn huidige niet Volvo is dat het geval, ook weer deze morgen kreeg ik een melding dat zicht verstoord was van de ACC, vervelend!
Erik H
2nd Gear member

Vandaag ook ACC niet beschikbaar op mijn PASSAT omwille van de sneeuw....zal dus een algemeen "probleem" zijn
Voodoo077
3rd Gear member

Erik H schreef: Vandaag ook ACC niet beschikbaar op mijn PASSAT omwille van de sneeuw....zal dus een algemeen "probleem" zijn
Mijn huidige wagen met ACC is ook van de VAG groep misschien enkel bij hun?
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”