Bij mijn VOLVO's (C30, V50 en V60 , jawel, alle drie een D2 motor), al een paar keer het dieselfilter vervangen. Slechts 1 keer bleef de motor lopen na starten, maar meestal niet.
Het makkelijkst was om de wagen achter een andere aan te slepen, en na een kilometertje liep die weer.
Ik ben dus op zoek naar een makkelijk en vooral een betaallbare ontluchtingspompje om het filter te ontluchten.
Bijv zoietys: https://www.aldee.nl/product/laser-aanz ... et-z-5262/
Maar betaalbaar???? € 327,00, en dat vind ik te gortig.
Er schijnt ook iets te koop te zijn bij de VOLVO dealer, zie bijlage, met VOLVO partnummer: 9512898
Maar SERVA, Verkerk en Broekhuis ( de drie VOLVO dealers in de buurt) doen erg moeilijk, met termen als "sorry, niet beschikbaar" en "verkopen wij niet".
Als ik alleen de prijs maar vraag, krijg ik geen antwoord.
Daar kom je niet verder mee, helaas.
Zijn er andere manieren, of kan ik ergens anders aan zo'n pompje komen voor een paar tientjes?
dieselfilter ontluchten.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Bij mn 2 liter diesels V50 en C30 doe ik eerst de leiding tussen de filter en de pomp op de motor ontluchten met zo'n simpele set van vidaXL, zodat de filter gevuld is.
Daarna maak ik de leiding van de retour los en doe ik daar ook eens ontluchten. Dat is voldoende om de wagen vlot te starten, en hoogstens komen er de eerste halve minuut nog wat belletjes langs.
Al meerdere keren zo'n filter vervangen, nooit miserie gehad.
Deze vacuumtool heb ik in gebruik;
https://nl.vidaxl.be/e/8718475826835/va ... poQAvD_BwE
Die rubber leidingen die daarbij zitten bevestig ik op de connectors met zo'n losse connector die ik op het werk gevonden heb van een beschadigde slang;

Daarna maak ik de leiding van de retour los en doe ik daar ook eens ontluchten. Dat is voldoende om de wagen vlot te starten, en hoogstens komen er de eerste halve minuut nog wat belletjes langs.
Al meerdere keren zo'n filter vervangen, nooit miserie gehad.
Deze vacuumtool heb ik in gebruik;
https://nl.vidaxl.be/e/8718475826835/va ... poQAvD_BwE
Die rubber leidingen die daarbij zitten bevestig ik op de connectors met zo'n losse connector die ik op het werk gevonden heb van een beschadigde slang;

Laatst gewijzigd door NicoV40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik vul de filters af met een slangetje en een flesje. Vaak doe ik er meteen wat injector cleaner bij.
Wel raar dat de dealer jou die pomp niet wil verkopen, als je perse dat pompje wilt, kan ik hem zo bestellen voor je.
Wel raar dat de dealer jou die pomp niet wil verkopen, als je perse dat pompje wilt, kan ik hem zo bestellen voor je.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dat lijkt me prima te doen, en besteld. bedankt voor deze tip!The Mechanic schreef: https://s.click.aliexpress.com/e/ctZdLXIg
Zelf een paar slangen eraan knutselen
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19