Radio problemen en wat andere kleine dingetjes

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Maulus
2nd Gear member

Mannen (en eventueel ook vrouwen),

Is er bij jullie een probleem bekend waarbij de radio een originele cd weigert af te spelen? Hij geeft telkens “lees fout” of “disk onleesbaar” aan, het is de standaard audio naar ik meen.

Dat bengt mij op de volgende vraag mbt de radio, mijn radio geeft de bekende V50 afbeelding bij het opstarten dit zou dus de standaard audio zijn, is dit te upgraden met een “betere” radio of is dit puur softwarematig? Komen natuurlijk ook de speakers bij kijken wil je een beetje audio hebben, maar aangezien rechts achter het soms niet doet moet ik sowieso eens kijken voor nieuwe speakers.

Om nog even bij de radio te blijven, op het allombekende Wish staat een soort van Bluetooth reciever speciaal voor de Volvo, heeft iemand hier ervaring mee?

De volgende, past een facelift grill in ‘t bekkie van de eerste serie V50’s? Dat chroom is allemaal goed en wel maar na 13 jaar begint het plastic wat door moet gaan voor chroom er ernstig lelijk uit te zien, en het laatste wat ik wil is een lelijk koppie. ;)’t is toch dat wat je naast dat lekkere kontje het meeste ziet als ze op de parkeerplaats staat te wachten :D

En, ik had t tootootje laatst voor nieuwe schijven en blokken op de brug staan en zag bij de pre-APK een potentiele opening voor een 2e uitlaat, ik vind het al ernstig jammer dat ik de pijp niet zie nog veel vervelender vind ik het als ik de 2,4L 5 cil. Uit een dubbele uitlaat zou kunnen horen maar dat om een of andere reden niet doe. Is er een Volvo V50 omstreeks 04/05/06 die af fabriek dubbelen pijpen heeft en is dit gemakkelijk zonder hakken en breken te realiseren en nuttig?

Tot slot, bij het starten loopt de auto erg hoog in de toeren stationair, dit zakt vanzelf na enige tijd (een minuut bij redelijk warm weer en iets langer als het koud is) vrijwel elke koude start hoort men na een korte tijd in stil stand een soort van knakkend geluid, het is helaas moeilijk te beschrijven maar het is echt niet te missen als je in de auto zit, helaas lopen pogingen om het geluid op een beeld en/of audio bestand te krijg op niks uit daar is het dan weer niet hard genoeg voor. je zou denken dat er een veer niet goed zit en die terug springt op de goede positie, inspectie onder de auto leverde niks op dus misschien kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast erg bedankt voor jullie kennis.
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
YourivdAar
2nd Gear member

Ik heb ook de base audio. De speakers zijn werkelijk niet volvo-waardig.

Ik heb het systeem verbeterd met 2 sets Rockford-Fosgate R165S. Kosten 200,-. Zeer zeker de moeite waard. Waar normaal het volume op 30-40% al genoeg was om de boel compleet onverstaanbaar te maken blijft het geluid nu zuiver. De tweeters zorgen voor een mooi ruimtelijk geluid. Verwacht geen dreunende bass geluiden, dat gaat gewoon niet met deurspeakers op een originele versterker. Maar het klinkt veel beter. Wel bij een sloperij even een setje 'tweeterkapjes' bestellen voor de voorzijde.

Ik heb de deuren ook bekleed met verzwarend en isolerend materiaal. Dit is niet nodig maar zou bij moeten dragen aan het geheel.
Met vriendelijke groet,

Youri

It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
gose91
3rd Gear member

Op de vraag van de uitlaat, je kan het tweede gat openen. Daar moet je dan een gaasje in zetten om het dempspul binnen te houden. Schijnt geen extra geluid te geven, maar je kan er wel een coole dubbelrokemde uitlaat van maken!

Bij base audio maken een stel nieuwe speakers al een verschil op de standaard unit. Upgraden naar wat betere originele radio’s is niet zo eenvoudig. Van wat ik hier op het forum begrepen heb lopen er dan optische kabels naar een unit achterin de auto.

Facelift spullen passen niet in jouw grill, maar je zou de blokjes grill van de S40 04-06 kunnen overwegen. Die past wel en staat elke V50 naar mijn mening een stuk beter!

Zie je bij het knakkend geluid ook een relatie met het verhoogd stationair draaien? Wordt niet echt duidelijk uit je verhaal... dat hoog stationair draaien is een milieu dingetje, dat doet die motor altijd bij een koude start. Hoor je misschien het stellen van de kleppen van de climate control.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
Maulus
2nd Gear member

Gose91: over het algemeen genomen lijkt het als de knak of bonk niet in relatie tot de hogere toeren, zeker niet als dit een bekend dingetje is bij de 5 cil. Ik weet helaas dat je er weinig mee kunt vandaar dat ook ik het probleem hier eens vermeld. Het lijkt of de knak/bonk door de auto heen te voelen is maar dit kan ook gemakkelijk een misleidend gevoel zijn.

De blokjes grill ga ik er dan in elk geval in zetten thnx.
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
MartijnAbel
4th Gear member

is het knak geluid bij wegrijden uit stilstand? zoja, dan is het axle ping. Hebben ze heel vaak last van. Niks ernstigs overigens.
Ik las ergens anders dat je je lichtbeeld ook wat slecht vind? Stuur me gerust eens een pb, misschien heb ik wel een oplossing voor je
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
WYD
3rd Gear member

Knakkend geluid als de auto stil staat? Heeft de auto dan al gereden, of moet je nog wegrijden? Als het na stilstand bij circa 20 km/h gebeurd, dan is het de ABS-check. Nog niet iedereen is daar bekend mee, dus vermeld het toch even.
Volvoless, nu Golf VII
Maulus
2nd Gear member

MartijnAbel en wYD, thnx voor het bericht, ABS check en axle ping had ik beide nog niet van gehoort. Maar helaas gebeurd het het meest tijdens stilstand, ik start de motor en laat hem even rustig zijn zijn riedeltje doen (tot de ECU de toeren laat zaken) en rijd dan pas weg, geeft me altijd even mooi de tijd om de ramen af te doen of even om de suto heen de verlichting te checken.
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”