Beste forumleden,
Ik heb de aankoop van een C70 convertible uit 2004 zo goed als rond maar denk nog na over de stalling.
Aanvankelijk had ik het idee om de auto in de zomer in de tuin te zetten onder autopyjama o.i.d. en dan in de winter in een normale stalling, eventueel verwarmd.
Maar ik heb in de tuin ook wel plek voor een tentgarage (5 x 3,5 meter) waar de auto zomer en winter in kan staan (uiteraard zonder verwarming).
Wat vinden jullie hier van ? Kan deze auto dit hebben ? En dan met het idee om hier nog minimaal 5-10 jaar in te rijden.
Vast bedankt.
C70 convertible in autotent
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
de kap lijkt me wel geschikt om zomers gewoon buiten te zetten; wel af en toe onderhouden. Gedurende de wintermaanden zou ik hem binnen zetten... Kappen zijn op zich stevig zat, maar als je hem toch niet gebruikt en er is een stalling, waarom niet?
anders een nieuwer type C70, met hardtop, kan hij altijd normaal buiten staan.
anders een nieuwer type C70, met hardtop, kan hij altijd normaal buiten staan.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12
Hallo Sander, bedankt voor je reactie.
In kan kiezen uit een verwarmde en niet verwarmde stalling. De laatste kost bijna 500 euro per winter. Als ik dat te gek vind en ik kies voor een onverwarmde winterstalling, dan kan ik ook wel een tentgarage aanschaffen en op eigen terrein zetten; die heb ik er in 2 jaar al uit.
Ik vraag me dan weer af of een tentgarage minder goed is (i.v.m. vocht/condens) dan een professionele onverwarmde stalling.
En ik kies bewust voor de stoffen kap want dat is wat mij betreft het mooiste model.
In kan kiezen uit een verwarmde en niet verwarmde stalling. De laatste kost bijna 500 euro per winter. Als ik dat te gek vind en ik kies voor een onverwarmde winterstalling, dan kan ik ook wel een tentgarage aanschaffen en op eigen terrein zetten; die heb ik er in 2 jaar al uit.
Ik vraag me dan weer af of een tentgarage minder goed is (i.v.m. vocht/condens) dan een professionele onverwarmde stalling.
En ik kies bewust voor de stoffen kap want dat is wat mij betreft het mooiste model.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Als je een tentgarage in de tuin kunt zetten, kun je ook een carport overwegen.
Dat beschermt tegen vocht (regen) en UV.
Verder kun je ook in de winter prima rijden met een cabrio met stoffen kap.
Het belangrijke is dat de kap de kans krijgt om goed te drogen. Anders krijg je last van algengroei.
Dat beschermt tegen vocht (regen) en UV.
Verder kun je ook in de winter prima rijden met een cabrio met stoffen kap.
Het belangrijke is dat de kap de kans krijgt om goed te drogen. Anders krijg je last van algengroei.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Waarom niet gewoon een overkapping maken in je achter tuin i.p.v. een tent garage. Dan kun je direct beginnen te bouwen als de winter voorbij is. Kannie meteen onder de overkapping uit de zon.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12
Heb ruimte genoeg maar zit aan mijn bebouwingspercentage van mijn perceel. Voor een garagetent heb je geen vergunning nodig.
Maar over het plaatwerk hoef ik dus niet in te zitten als hij tent staat, zeker als in nog een beetje ventilatie regel.
Maar over het plaatwerk hoef ik dus niet in te zitten als hij tent staat, zeker als in nog een beetje ventilatie regel.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Je hoeft toch niet altijd je eigen aan de regels te houden zorg wat voor wat goede begroeiing rondom de overkapping en wat ventilatie en klaar.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Zet daar gewoon iets eenvoudigs neer dan is dat toch in orde.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een tent in de tuin en dan wachten op windkracht 8 ... Ik zou kiezen voor iets wat op een carport lijkt. En als het lukt tegen het huis aan gebouwd zodat je ook stroom kunt doorsteken voor een lamp en de stofzuiger.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
Hmm ... verschillende ervaringen met cabrio buiten laten staan. Een cc met hardtop: nooit problemen mee gehad (al meer dan 15 jaar) - hoewel ze nu binnenstaat. Niet vergeten de kap dicht te doen vóór de hoosbui. Ik ben wel eens een stief kwartiertje in de weer geweest met bakjes en sponzen om al het water uit het interieur te krijgen. Geen blijvende schade overigens, dat was een meevaller. Één stoffen kap-cabrio was stevig aan het rotten na een paar jaar. Maar de laatste ervaringen zijn een paar moderne golfjes, die het prima deden zomer en winter buiten. Alleen inderdaad: ik moest de kap regelmatig ont-algen. Op zich is daar best goed spul voor trouwens. Maar met een beetje moderne C70 zou ik me daar dus niet zo druk over maken. Misschien wel regelmatig even controleren op lekkages, want als er iets mis is ... penarie!
En daarbij sluit ik me bij alle schrijvers aan: alle 'upgrades' vanaf onbeschermd aan de straat zijn een verbetering: tent -> overkapping -> stalling -> verwarmde stalling. Dan is het maar wat het budget (of de afweging) toelaat...
En daarbij sluit ik me bij alle schrijvers aan: alle 'upgrades' vanaf onbeschermd aan de straat zijn een verbetering: tent -> overkapping -> stalling -> verwarmde stalling. Dan is het maar wat het budget (of de afweging) toelaat...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
- id20driver
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09.08.2013 - 00:51
Mijn C 70 staat altijd in zomer en winter buiten. Kap regelmatig reinigen (geen groene zeep gebruiken maar bijv Ragtop) en 1 keer per jaar impregneren geeft goed resultaat. Ik ga dit voorjaar een nieuwe kap monteren i.v.m. het loslaten van de achterrruit omdat lijmen niet mogelijk is. Maar het stoffen dak ziet er nog redelijk goed uit na 19 jaar.
C 70 T5 AUT Convertible Prestige. Turquoise Pearl (422). MY 2001. Beige softleather. Black soft-top. Claret Wood insert. Dolby Surround Pro Logic. Parkeerkachel.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Voor jou cabrio dak moet je maar eens op deze site kijken: www.ultramar-productschap.com
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Herman71 op 01.01.1970 - 01:00, 7 keer totaal gewijzigd.
Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Lijmen is wel degelijk mogelijk, je moet alleen het juiste spul kopen (2 componenten). Met een activator eerst alles insmeren en dan met de kit lijmen. Ik heb het vorig jaar gedaan en zit als een huis. Ik heb het produkt (van Henkel meen ik) op Amazon uit Duitsland laten komen. Ik denk dat ik die ervaring wel hier ergens heb gepost.id20driver schreef: Mijn C 70 staat altijd in zomer en winter buiten. Kap regelmatig reinigen (geen groene zeep gebruiken maar bijv Ragtop) en 1 keer per jaar impregneren geeft goed resultaat. Ik ga dit voorjaar een nieuwe kap monteren i.v.m. het loslaten van de achterrruit omdat lijmen niet mogelijk is. Maar het stoffen dak ziet er nog redelijk goed uit na 19 jaar.
On topic, de C70 met stoffen kap van ons heeft de eerste ca 15 jaar het hele jaar en dag en nacht buiten gestaan, geen probleem. Staat pas afgelopen jaar in de onverwarmde garage omdat we tijdelijk in Los Angeles wonen. Met daar een 2008 C70.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Rik Tuin
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 21:14
- Locatie: Omgeving Groningen
Klopt inderdaad, dat lijmen mogelijk is. Ik heb het zelf ook gedaan. Zit inderdaad als een huis. Glasprimer en kit van 3M gebruikt. Kennelijk zijn er meerdere goede producten geschikt. Als je ziet hoe de ruit origineel vast zit, een heel smal plakstrookje af fabriek, dan zit het al gauw beter als je de juiste methode (en gereedschappen om te klemmen) toepast.