Ervaringen met Goodyear Efficientgrip SUV

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
MichaelK
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.01.2007 - 23:44

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Goodyear Efficientgrip SUV?
Schijnt sinds eind 2011 op de markt te zijn.

Mijn "bandenman" van profiletyre stelde de band voor, terwijl ik eigenlijk net had besloten de Scorpion Verde te nemen en niet de Michelin Latitude Tour HP (reden voor de Verde: goede testuitslag Allrad: stil, zuinig en - vooral - zeer korte remweg op droge en nate weg).

Hoor graag jullie mening, vooral over de nieuwe Goodyear!
50cc
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.08.2018 - 12:49

Precies de vraag die ik ook heb eigenlijk, 6 jaar later iemand met ervaring?
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3095
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Goede vraag @MichaelK,

Ik rij nu al geruime tijd op de Scorpion Verde, en wilde eigenlijk switchen naar een echte zomerband, zoals de Michelin, omdat de SV een allseason is, en ik toch wat rollen en minder grip op droog asfalt merk. (in de winter heb ik een set winterbanden).

Wat is jouw reden om voor die SV te gaan - wil je per-se een All season set?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
MichaelK
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.01.2007 - 23:44

Het is wat laat, maar ik zie nu pas de reacties op alweer een heel oud bericht van mij.
Welnu, ik heb uiteindelijk toch voor de Goodyear’s gekozen en ben daar tevreden over. Bij mijn weten was de SC trouwens geen all season band... zou ik ook niet willen
Ik heb nu zelfs voor de winterband voor Goodyear’s gekozen (ultragrip performance) ipv Pirelli ice&snow; wederom via profile tyrecenter. Zag later pas dat deze band niet wordt geselecteerd als je 4x4 aanvinkt. Ben benieuwd...
XC 40 recharge plus 2021
V90 CC T5 AWD PRO - 2018 / B&W / SCANDINAVIAN
XC70 D5 AWD KINETIC 2009 - PROF.LINE
V70 XC AWD 2.4T 2001 PRESTIGE
V40 1.8 2000 II
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3095
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

De Scorpion Verde is wel een soort Allseason, heeft een M&S (Mud and Snow) indicatie maar niet de officiele MPSF (bergtop sneeuwvlok) codering die voor winterbanden/winterlanden voldoet.
Ik heb de SV's vervangen voor een echte zomerband, de Michelin Primacy HP. Ik wilde namelijk ook een 'echte' zomer en echte winterband en geen compromis. Veel kms, en elk jaar ook naar de Alpen, vandaar.

Dit type Michelins zag ik aanvankelijk ook niet langs komen bij invoeren van de criteria, maar de maat klopt en snelheidscode en loadindex allemaal goed.
En wat een XC70 betreft, is dit een SUV of een station wagen......
Zolang de banden kloppen en aan de criteria voldoen, lijkt me zeker ok. De Michelins bovendien door de Volvo dealer geleverd.

Die Goodyears zijn trouwens ook prima banden, scoren goed in de tests.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”