Bij mijn V50 2.0D van 2006 heb ik last van een lekkende koppeling. Het lukt mij ook niet om in Vida het onderdeel te vinden. De dealer kwam net als ik alleen met 31686822, dit is de aanvoerslang vanaf het brandstoffilter naar de inspuitpomp. Echter heeft deze slang 2 kunststof vrouwelijke connectors. Bij mij zit op het filterhuis wel een kunststof koppeling, maar op de inspuitpomp zit een messing koppeling met een U-vormige klemring.
Heeft iemand een idee hoe ik aan die messing koppeling (knietje) met klemring kan komen?
Messing koppeling dieselleiding
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En er is in het verleden niet toevallig een creatieve geest geweest die , bij gebrek aan origineel, zelf even iets gefabriceerd heeft?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
De hydrauliekkoppelingen en slangen zijn mij uit landbouwmechanica allemaal bekend, dit is echt anders, geen hogedrukkoppeling ofzo. Het lijkt mij ook echt origineel te zijn, want in de onderhoudshistorie staat ook niets over een inspuitpomp die vervangen is, wat ook niet bepaald gangbaar is. De messing kniekoppeling zit gewoon in de doorzichtige dieselslang geprikt, maar de aansluiting op de inspuitpomp zit naast het erop schuiven, bevestigd met 2 velsranden die op elkaar geklemd worden door een plastic halfronde ring.
Volvoless, nu Golf VII
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dan is het toch simpel: die rotzooi er af en vervangen door origineel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Ik ga dit weekend maar eens proberen of ik een vervangende afdichtingsring kan vinden die in de koppeling zit. Het messing gedeelte kan niet veel mis mee zijn.
Overigens is vervangen naar de plastic koppeling volgens mij niet mogelijk. Het messing mannelijke deel op de inspuitpomp moet dan ook vervangen worden, maar ik heb niet het idee dat die demonteerbaar is.
Overigens is vervangen naar de plastic koppeling volgens mij niet mogelijk. Het messing mannelijke deel op de inspuitpomp moet dan ook vervangen worden, maar ik heb niet het idee dat die demonteerbaar is.
Volvoless, nu Golf VII
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Ik werd nieuwsgierig, en heb eens in mijn modeljaar 2005 gekeken.
Die koppeling voelt bij mij aan als kunststof hoewel hij er het zelfde uitziet als bij jou.
Even snel in vida gekeken en ik kreeg een ander stuknummer te zien voor die leiding.
Dat gelige wat je ziet, is stof van de verpulverende isolatielaag onder het motordeksel.
Die koppeling voelt bij mij aan als kunststof hoewel hij er het zelfde uitziet als bij jou.
Even snel in vida gekeken en ik kreeg een ander stuknummer te zien voor die leiding.
Dat gelige wat je ziet, is stof van de verpulverende isolatielaag onder het motordeksel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Dank, dat lijkt er meer op als ik op dat nummer google! Dit weekend eerst maar eens goed kijken wat er precies lek is, want dat lullige slangetje is behoorlijk prijzig. Waarschijnlijk is het geen messing koppeling, maar is hij van goud 

Volvoless, nu Golf VII
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Haha precies, een maat van mij had ook lekkage op die leiding, maar dan meer aan de kant van de filter. Koste hem een kleine €100 geloof ik.
"Als daarmee uw probleem opgelost is, dan valt die prijs toch goed mee" was de reactie bij de dealer
"Als daarmee uw probleem opgelost is, dan valt die prijs toch goed mee" was de reactie bij de dealer

Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Je kan ook eens bij de Ford dealer informeren naar de prijs...
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Hah das idd niet zo'n slecht idee!
Ford of Peugeot, daar heb ik nog gestaan voor een temperatuur sensor op de inlaat.
Ford of Peugeot, daar heb ik nog gestaan voor een temperatuur sensor op de inlaat.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Iemand nog een goede tip voor het ontluchten? Als ik de aanvoerslang helemaal vul met diesel voordat ik deze weer aansluit, daarna de auto start, dan slaat deze aan maar na een paar seconden weer af en is de aanvoerslang helemaal leeg...
Volvoless, nu Golf VII
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
viewtopic.php?p=1607711&highlight=#real1607711WYD schreef: Iemand nog een goede tip voor het ontluchten? Als ik de aanvoerslang helemaal vul met diesel voordat ik deze weer aansluit, daarna de auto start, dan slaat deze aan maar na een paar seconden weer af en is de aanvoerslang helemaal leeg...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Met de informatie van NicoV40 toch maar 30725286 besteld bij Volvo dealer in Almere. Deze slang past wel en kost 5 tientjes. De O-ring van de messing koppeling was beschadigd, maar ook het klemmetje was kapot. De slang heeft een kunststof koppeling die op de messing aansluiting past.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvoless, nu Golf VII
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Oh, niet meer doorzichtig, die slang?
Benieuwd of je probleem opgelost is nu.
Benieuwd of je probleem opgelost is nu.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Nee, dat viel mij ook op, het ontluchten ging overigens heel makkelijk. Het lijkt er helaas echter op dat de retourleiding op de 4e verstuiver ook lekt. Probleem van diesellucht is dus nog niet helemaal opgelost.
Volvoless, nu Golf VII