2 grote honden en de XC60

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
VolvoVic
Starter

Goedemiddag allemaal,

Ik heb mij vandaag bij het forum aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij hebben 2 grote honden (Rhodesian Ridgebacks) die we regelmatig in de auto moeten vervoeren. Nu weet ik dat ze prima zullen passen in een V90 Cross Country. Echter, onze voorkeur gaat uit naar de XC60 (T5). Is er iemand me kan helpen met een praktijktest? Passen twee dergelijk grote honden in de kofferbak van een XC60?

Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven. Alvast ontzettend bedankt.

Grt. Victor
Rob M
5th Gear member

Makkelijk!

Ik vervoer 5 van mijn honden achterin de XC40 of in onze Honda CR-V. Onze honden worden in een kennel vervoerd en voor de achterklep dicht is liggen ze al en na 5 minuten slaapt het hele spul.
Nu zijn die van ons wel kleiner, ~ 50cm schofthoogte, maar 2 Ridgebacks (~63cm schoft) moet zeker passen.
Laatst gewijzigd door Rob M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
VolvoVic
Starter

Dank Rob! Je reactie wordt zeer gewaardeerd!
Kinoúmai
2nd Gear member

Koffer van een V60/V60CC is net iets groter dan deze van een XC60 maar denk dat die zeker groot genoeg is om twee van die sloebers in weg te steken. :D
Laatst gewijzigd door Kinoúmai op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hsv70
4th Gear member

2 Volwassen Ridgebacks, helemaal als het reuen zijn, zijn toch aardig forse honden.
Ik ben zelf in het bezit van een nog jonge Engelse Mastiff, net een jaar oud, bijna 80 kg, en de kofferbak van mijn V70n is vol (als ik haar er in krijg).
Waar vervoer je ze nu dan in als ik vragen mag?
Tjardi
2nd Gear member

Je hebt geen woonplaats aangegeven, bij je gegevens.

Maar als je in de buurt van Giethoorn woont, mag je ze komen passen.
Desnoods een eindje rijden.
VolvoVic
Starter

Bedankt voor de reacties.

Ik rijd nu tijdelijk (als youngtimer op de zaak) een Subaru Legacy Outback. Zo heb ik de handen vrij om rustig een keuze te maken. In deze auto passen ze overigens zonder probleem. De auto zal ook blijven fungeren als “hondenauto”. Echter, het zal toch regelmatig voorkomen dat ik ze in de nieuwe auto zal moeten vervoeren.

Bedankt voor het aanbod om te komen passen. Ik woon echter in Amersfoort, das niet echt om de hoek. Ik denk dat ik toch maar eens een proefrit ga maken en langs huis rijd om de honden te passen. De meningen lijken wat verdeeld. Past het niet, dan wordt het de V90 CC. Ook geen vervelende auto...

Nogmaals dank voor de reacties.
Kinoúmai
2nd Gear member

VolvoVic schreef: Bedankt voor de reacties.

Ik rijd nu tijdelijk (als youngtimer op de zaak) een Subaru Legacy Outback. Zo heb ik de handen vrij om rustig een keuze te maken. In deze auto passen ze overigens zonder probleem. De auto zal ook blijven fungeren als “hondenauto”. Echter, het zal toch regelmatig voorkomen dat ik ze in de nieuwe auto zal moeten vervoeren.

Bedankt voor het aanbod om te komen passen. Ik woon echter in Amersfoort, das niet echt om de hoek. Ik denk dat ik toch maar eens een proefrit ga maken en langs huis rijd om de honden te passen. De meningen lijken wat verdeeld. Past het niet, dan wordt het de V90 CC. Ook geen vervelende auto...

Nogmaals dank voor de reacties.

Nog even resumeren, XC60 heeft dus de kleinste koffer inhoud, gevolgd door een V60/V60CC en de grootste heeft dus een V90/V90CC.
Willy.VdW
4th Gear member

VolvoVic schreef: Goedemiddag allemaal,

Ik heb mij vandaag bij het forum aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij hebben 2 grote honden (Rhodesian Ridgebacks) die we regelmatig in de auto moeten vervoeren. Nu weet ik dat ze prima zullen passen in een V90 Cross Country. Echter, onze voorkeur gaat uit naar de XC60 (T5).
U overweegt de nodige afscherming van de passagiersruimte, bij voorkeur het veiligheidsrek van staal?
https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 10313/2019
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”