v50 1.8 "Doet'ie of doet'ie niet versie"

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Frederik75
Starter

Eind september is onze V50 1.8 geleverd en sinds dien is de auto als vijf keer terug geweest naar de dealer en hebben we al meer dan 3 weken in vervangend vervoer gereden.

De auto geeft geen enkele storingsmelding en Volvo kan niets vinden. De auto start veel vuldig niet (voor bij koud en nat weer) en valt dood tijdens het rijden. Volgens ANWB welke 1,5 uur met de auto is bezig geweest, wordt de brandstofpomp niet goed aangestuurd, doordat er iets fout gaat in het netwerk?

Inmiddels is de brandstofpomp vervangen en blijft de auto niet starten. Dealer kan het probleem niet vinden, Zweden en Duitsland zijn ingeschakeld door de importeur? Deze Volvo-guru's zijn met het fantastische idee gekomen dat contactspray alles gaat oplossen :roll:

Nu rijdt de leasemaatschappij er al een week in, wij hebben bedankt voor het testrijderschap.

Graag horen wij van andere met dezelfde problemen, want "dat doen ze anders nooit" van de Volvo-dealer geloven wij weinig meer.
drowel
5th Gear member

Klinkt als een vervelende situatie. Heb met mijn V50 nooit problemen, en heb ook nog nooit van dit probleem gehoord. Ik snap je ontevredenheid. Mogelijkheid om het met een andere te proberen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het volvo-virus na één probleem weg is.
hartev
1st Gear member

Inderdaad een vervelende situatie. Wat wellicht ook een oorzaak zou kunnen zijn is dat je audiocontrols in het stuur (als je die hebt) het motormanagement verstoren. Ik heb dit nl al een paar keer eerder gehoord.

Ikzelf rij probleemloos rond in een 1.8 V50 (met audiocontrols)
Oceanracer
Geartronic member

Een vriend van me rijdt een 2 liter diesel V50 en heeft soms de zelfde storing. Maar na een aantal pogingen slaagt ie er meestal toch in weer te gaan rijden. Ook uitlezen helpt bij zijn wagen niet. Er wordt geen storing weergegeven.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
vOlOv
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Een vriend van me rijdt een 2 liter diesel V50 en heeft soms de zelfde storing. Maar na een aantal pogingen slaagt ie er meestal toch in weer te gaan rijden. Ook uitlezen helpt bij zijn wagen niet. Er wordt geen storing weergegeven.
Kijk, ik ben dus niet technisch en weet dus niet waar ik het zo over ga hebben :oops: , maar ik ga het toch proberen.

Dit probleem komt/kwam idd geregeld bij de 2.0D voor en dat was de combinatie software/brandstofpomp/EGR klep. Iets in de trant van de software constateerde onterecht een grote fout in de motor, pleurde de EGR klep (iets voor uitlaatgassen hergebruik :roll: ofzo) dicht (of open, geen idee). Het motormanagement hield bewust de toeren laag. Waar die brandstofpomp in het verhaal plaatsneemt, geen idee, maar die had er ook mee te maken kan ik me nog herinneren.

Bij mijn huidige S40 zijn zowel de pomp als de klep vervangen en is destijds een update mbt software uitgevoerd. Loopt perfect, inmiddels een jaar nu.

Er is al heel wat geschreven op het net mbt bovenstaande, incl dit forum.

Voor wat je eraan hebt.

Groet,

vOlOv
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
miss_volvo
1st Gear member

Hier ook startproblemen.... Als 'ie rijdt dan valt de auto niet stil, maar heb nu al een aantal keren meegemaakt dat de auto niet wilde starten, heel vervelend. :(
Ben al 2x terugggeweest en ze kunnen niets vinden bij het uitlezen. Morgen moet ik weer naar de dealer, gaan ze nog een poging wagen. Wanneer de auto niet start, dan doet hij het na een tijdje wel weer, maar ik vind het heel erg vervelend dat ik niet van mijn auto op aan kan, omdat hij zomaar kan besluiten het niet te doen. Dit was niet helemaal het beeld dat ik voor ogen had toen ik deze auto nog geen jaar geleden nieuw kocht.... Ik word ook een beetje moe van het op en neer naar de dealer rijden, kost me weer een halve dag (zit nl niet in de buurt van huis of werk). Nu wil ik wel dat ze eens wat gaan vervangen want ik blijf natuurlijk niet voor de "lekkere koffie" naar de dealer kachelen.

Heb trouwens ook een 1.8 benzine.
EV
2nd Gear member

Waarschijnlijk een probleem met het electronisch contactslot, laat ze dat maar eens controleren via VIDA verbindingsstatus...

EV
Volvo 940 GL Estate 1992
roever
4th Gear member

Bij een vriend van mij (kr@mmetje van het forum) hebben ze thuis een Ford Mondeo 1.8i uit 2003, die volgens mij dezelfde motor heeft als de V50 1.8i en die staat inmiddels anderhalve week bij de dealer... Problemen met de benzinetoevoer. De pomp is al vervangen, maar het probleem blijft. In 90% van de gevallen probleemloos in de andere 10% is er geen beweging in te krijgen.

Maar goed, ik zal eens vragen wat er mis was met de Mondeo als ze het gevonden hebben, als het enigszins nuttig kan zijn zal ik (of Kr@mmetje) het hier terug koppelen...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Peewee1979
2nd Gear member

Het niet starten is doodnormaal. Dat hebben alle V50's die vorig jaar (of misschien wel eerder) zijn geleverd.

Doodnormaal? Nee, natuurlijk niet, maar aangezien de dealers er niets aan doen, begint het te wennen bij mij.

Uitvallen heeft ie gelukkig nog nooit gedaan.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
roever
4th Gear member

Bij de Mondeo is uiteindelijk de computer vervangen... Geen idee waarom ze daar meer dan anderhalve week voor nodig hebben gehad! Ik vrees alleen helaas dat je het bij je V50 niet zo makkelijk opgelost krijgt.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
gnd
3rd Gear member

Hi Frederik,

Ik had ook zo'n maandagochtend Volvo.
Na 15 maanden kon ik mijn Volvo inleveren.
Ik had in 2005 meer dan 70 dagen vervangend vervoer....

Mijn chef was het zat.
En ik reed vanaf dat moment geen Volvo meer.

Cheers,

GND (Die toch nog af en toe op het forum kijkt.)
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
miss_volvo
1st Gear member

Bij mijn auto is een paar weken geleden het contactslot vervangen. Sindsdien geen startproblemen meer gehad, hopelijk is het nu dus opgelost....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”