Mijn MY2013 V60 D6 pure limited hebben we zo’n 6 jaar geleden opgehaald in Torslanda. Na de bestelling van de nieuwe V60 T8 vorig jaar hebben we wederom contact opgenomen met Volvodrive Magazine en in samenwerking met Arendsen en VCNL hebben we een speciale factory delivery kunnen organiseren.
Afgelopen woensdag zijn we naar Gotenburg gereden in een V60 D4 CC en een V60 T5. Vrijdagmorgen is de auto afgeleverd door het factory delivery center. Een en ander is in detail vastgelegd door Paul van Vugt en zal worden gepubliceerd in een van de komende Volvodrive magazines. De reportage wordt geïllustreerd met zogenaamde “rijders” (foto’s die vanuit rijdende auto’s gemaakt zijn) waarvoor we het VCC demo track mochten gebruiken.
Inmiddels staat er 1.100 km op de klok en kan ik de eerste ervaringen delen. Het is een T8 inscription op 18 inch. De auto is daarmee heerlijk comfortabel en voor mij voldoende dynamisch. Bij de V60 T6 op 20 inch vond ik dat de korte oneffenheden te veel werden doorgegeven. Qua comfort en dynamiek vind ik de V60 CC op 20 inch goed te vergelijken met de T8 op 18 inch. Beide auto’s geven ook op hoge snelheid veel vertrouwen en zeker met de T8 heb je weinig kans op bumperklevers als je dat echt niet wilt. De T8 is echt erg snel, versneld lineair en niet explosief. Wel valt op dat er enige vertraging is (lag) wanneer je op een lagere snelheid rijdt en ineens wil versnellen de automaat denk heel even na voor ie vanuit de lockup terugschakeld. Dit is niet storend maar het valt op dat als je al in de juiste versnelling zit de auto meteen nog veel grotere stappen neemt. Op het demo track hebben we scherpe bochten kunnen draaien en waar de “oude” D6 bij een snelle scherpere bocht naar mijn mening toch wat last had van het gewicht van de accu’s en de erad achterin blijft de T8 veel langer neutraal. Ook voelt de besturing veel directer aan.
Ik vind de V60 T8 de best rijdende Volvo van dit moment waarbij de T5 er niet veel voor onder doet.
Ervaringen eerste V60 T8 in Nederland
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Mooi, gefeliciteerd.
Altijd leuk om m in Zweden op te kunnen halen; meteen een lekker ritje naar huis
Altijd leuk om m in Zweden op te kunnen halen; meteen een lekker ritje naar huis

“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Gefeliciteerd mooie Volvo. En helemaal leuk Factory delivery.
Vele veilige kilometers gewenst.
Vele veilige kilometers gewenst.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Gaaf dat je dit hebt weten te regelen! Veel plezier met je V60!
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6694
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heel gaaf! Mooi avontuur lijkt me. Veel plezier met de pracht bak!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Gefeliciteerd en veel veilige Volvo kilometers toegewenst!
Ik volgde de Facebook post al even en was dan ook razend benieuwd naar de ervaringen betreffende de T8, mooi te lezen dat het wel snor zit met de Pk'tjes
Gisteren is, als het goed is, de mijne ook in elkaar gezet! Ben benieuwd wanneer ik hem op mag komen halen...
Ik volgde de Facebook post al even en was dan ook razend benieuwd naar de ervaringen betreffende de T8, mooi te lezen dat het wel snor zit met de Pk'tjes

Gisteren is, als het goed is, de mijne ook in elkaar gezet! Ben benieuwd wanneer ik hem op mag komen halen...
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
In US zetten ze ook T8's in elkaar zetten maar de EU V60 T8 komt volgens mij idd altijd uit zweden. We hebben de T8 aandrijflijn verschillende keren op de lijn zien staan gisteren. Mss wel jouw auto !JoopXC schreef: Worden alle T8's eigenlijk in Zweden gebouwd?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Toevallig een zwarte R-Design?NielsPHEV schreef:In US zetten ze ook T8's in elkaar zetten maar de EU V60 T8 komt volgens mij idd altijd uit zweden. We hebben de T8 aandrijflijn verschillende keren op de lijn zien staan gisteren. Mss wel jouw auto !JoopXC schreef: Worden alle T8's eigenlijk in Zweden gebouwd?



440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Weten we wie eigenlijk een van de eerste T8 gaat rijden in dit forum? Ik zit te wachten op het eerste bericht hierover. Vreemd dat er nog geen journalisten er in gereden hebben.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja Niels rijdt de eerste T8 op Nederlands kenteken en is ook echt 1 van de eerste echte productie auto's. In Zweden rijdt in elk geval een S60 Polestar T8 al eventjes, maar dat is zoals je waarschijnlijk wel verwacht iemand van Volvocars.VRIDER schreef: Weten we wie eigenlijk een van de eerste T8 gaat rijden in dit forum? Ik zit te wachten op het eerste bericht hierover. Vreemd dat er nog geen journalisten er in gereden hebben.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Struikrover
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 02.06.2008 - 19:28
NielsPHEV schreef:euh eerste post....VRIDER schreef: Niels kom er maar in, hoe bevalt ie![]()


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Ah eerste post, excuses, overheen gekeken, klinkt goed. Had gehoopt dat de lag met versnellen door de elektromotor opgevangen zou worden maar dat blijkt helaas niet helemaal zo te zijn. Verder wel een positief verhaal. Veel plezier met je T8!
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Kan me voorstellen afgeleid door de foto's natuurlijk.VRIDER schreef: Ah eerste post, excuses, overheen gekeken, klinkt goed. Had gehoopt dat de lag met versnellen door de elektromotor opgevangen zou worden maar dat blijkt helaas niet helemaal zo te zijn. Verder wel een positief verhaal. Veel plezier met je T8!
