Erik H schreef:
Vandaag ook ACC niet beschikbaar op mijn PASSAT omwille van de sneeuw....zal dus een algemeen "probleem" zijn
Mijn huidige wagen met ACC is ook van de VAG groep misschien enkel bij hun?
Hangt af van je sensor.
Autorijden moet je hoofdzakelijk zelf doen en moet je niet hoofdzakelijk laten afhangen van allerlei gadgets. (persoonlijke mening)
Kinoúmai schreef:
Hangt af van je sensor.
Autorijden moet je hoofdzakelijk zelf doen en moet je niet hoofdzakelijk laten afhangen van allerlei gadgets. (persoonlijke mening)
Gebruik de ACC vooral in zones met een trajectcontrole om geen onverwachte boetes te hebben. Uiteraard verkies ik zelf te rijden maar was eerder een vraag om te zien of Volvo er ook last van had in de huidige (sneeuw) condities.
Voodoo077 schreef:
Bij de RGOR zetels is leder betere kwaliteit en staat er R-Design op de hoofdsteun maar zit je met een stuk stof zowel op zetels als op de zijdeuren ...
De RA01 is gewoon standaard leder...
Volgens mij is juist Moritz sterker leder.
Ik zou nooit met stof doen. Zelfs geperforeerd heb ik bewust niet gekozen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Kinoúmai schreef:
Hangt af van je sensor.
Gebruik de ACC vooral in zones met een trajectcontrole om geen onverwachte boetes te hebben.
Daar heb je toch geen ACC voor nodig? Gewone cruise Control volstaat ruimschoots eventueel met een limiter op maar zelfs dat is absoluut geen noodzaak.
Erik H schreef:
Vandaag ook ACC niet beschikbaar op mijn PASSAT omwille van de sneeuw....zal dus een algemeen "probleem" zijn
Mijn huidige wagen met ACC is ook van de VAG groep misschien enkel bij hun?
Hangt af van je sensor.
Toe nu toe dit seizoen nog geen last gehad van een ACC die het niet meer doet door sneeuw en moet zeggen, de keren dat ik het heb mee gemaakt was het meestal dermate veel sneeuw dat je verstandigerwijs eigenlijk zelf de touwtjes in handen moest nemen.
Kinoúmai schreef:
Hangt af van je sensor.
Gebruik de ACC vooral in zones met een trajectcontrole om geen onverwachte boetes te hebben.
Daar heb je toch geen ACC voor nodig? Gewone cruise Control volstaat ruimschoots eventueel met een limiter op maar zelfs dat is absoluut geen noodzaak.
Bij mijn auto tijdens de week is dat standaard ACC, je duwt gewoon op een hendel als je aan de toegelaten snelheid zit en de wagen blijft dan die snelheid houden en remt uiteraard af voor voorliggers etc. Dus cruise control werkt niet onafhankelijk van de ACC.
Ik ben deze week in België, kan wel merken dat sneeuw in combinatie met de soms slechte wegbelijning meer storingen geeft. Vorige week tijdens de sneeuwval in NL geen last gehad.
Voodoo077 schreef:
Bij mijn auto tijdens de week is dat standaard ACC, je duwt gewoon op een hendel als je aan de toegelaten snelheid zit en de wagen blijft dan die snelheid houden en remt uiteraard af voor voorliggers etc. Dus cruise control werkt niet onafhankelijk van de ACC.
VAG product veronderstel ik? Die hebben inderdaad niet de mogelijkheid om of op ACC te rijden of gewoon op CC. Eens dat je ACC hebt is het dat en niets anders.
Audi heeft of had feitelijk drie systemen, gewone CC, CC+limiter of ACC. Weet niet hoe het nu nog zit.
Voodoo077 schreef:
Bij de RGOR zetels is leder betere kwaliteit en staat er R-Design op de hoofdsteun maar zit je met een stuk stof zowel op zetels als op de zijdeuren ...
De RA01 is gewoon standaard leder...
Volgens mij is juist Moritz sterker leder.
Ik zou nooit met stof doen. Zelfs geperforeerd heb ik bewust niet gekozen.
@ Kinoúmai: ja VAG (Seat Ateca)
Over dat leder. De Morritz is standaard leder en is vergelijkbaar met wat ik in mijn Seat heb. Het betere leder (dat in combi met stof) is eerder vergelijkbaar met leder in mijn BMW. Ik heb het dan niet over duurzaamheid maar eerder over het aanvoelen.
Dan weet ik niet wat voor luxe Seat jij hebt maar Seat rijders mochten willen dat het leer van de Moritz kwaliteit was....
Mijn buurman rijdt een Seat en dat leer haal het bij lange niet bij de Volvo kwaliteit.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Voodoo077 schreef:
Over dat leder. De Morritz is standaard leder en is vergelijkbaar met wat ik in mijn Seat heb. Het betere leder (dat in combi met stof) is eerder vergelijkbaar met leder in mijn BMW. Ik heb het dan niet over duurzaamheid maar eerder over het aanvoelen.
Ik heb liever sterker leder, dan leder wat beter (zachter?) aanvoelt.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Voodoo077 schreef:
Ik heb liever sterker leder, dan leder wat beter (zachter?) aanvoelt.
teebee schreef:
Dan weet ik niet wat voor luxe Seat jij hebt maar Seat rijders mochten willen dat het leer van de Moritz kwaliteit was....
Mijn buurman rijdt een Seat en dat leer haal het bij lange niet bij de Volvo kwaliteit.
Teebee, ook mijn sportzetels zitten stukken beter dan de gewone op de V60. Zoals gezegd testrit gedaan en zwakste punt in die wagen waren de (gewone) zetels. Wat een verademing om erna terug in sportzetels te kruipen.
Nu good die van de Seat verbleken tov de BMW en zeker van mijn Mustang!
Kan zijn, mijn opmerking was mbt het Seat vergelijk. Van andere merken heb ik geen weet (behalve Renault en Alfa, en daar geldt hetzelfde voor).
Indien jij doelt op de Mustang is dat (Amerikaanse) appels met (Europeesche) peren vergelijken, en dan maakt ‘stukken beter’ het leer van Volvo beslist niet inferieur.
Ook is een sportstoel een krom vergelijk met een ‘normale’ stoel; uiteraard geeft dit een andere zit maar hoeft niet noodzakelijkerwijs aan het leer te liggen.
Maar ieder zn mening (en eisen).
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Ik vind het Nappa leer van Volvo dezelfde mate van kwaliteit hebben als die van de Duitse concurrenten (toch in mijn ervaring met de zetels van een kennis met een XC60) maar het standaard leer vond ik naar afwerking toe echt een pak minder.
Door de stijfheid lijkt het moeilijker te bewerken en vind ik de naden/hoekaansluitingen (denk armsteun achteraan, zijkant zetels enz.) toch echt een niveau lager en voor een auto met dezelfde prijssetting als een A4/C-klasse eigenlijk niet kunnen
teebee schreef:
Kan zijn, mijn opmerking was mbt het Seat vergelijk. Van andere merken heb ik geen weet (behalve Renault en Alfa, en daar geldt hetzelfde voor).
Indien jij doelt op de Mustang is dat (Amerikaanse) appels met (Europeesche) peren vergelijken, en dan maakt ‘stukken beter’ het leer van Volvo beslist niet inferieur.
Ook is een sportstoel een krom vergelijk met een ‘normale’ stoel; uiteraard geeft dit een andere zit maar hoeft niet noodzakelijkerwijs aan het leer te liggen.
Maar ieder zn mening (en eisen).
Ik haal misschien kwaliteit van leder en kwaliteit van zetels door elkaar. Echter ik moet één dezer nog eens in een V60 gaan zitten om 100% zeker te zijn maar kan me niet van de indruk ontdoen dat het leder niet beter is dan dat van de Seat. De zetel zelf was minder maar zal wel komen standaard tov sport.
Daarentegen ben ik 100% zeker dat het minder is dan in die van mijn Beamer. En dat was dus mijn punt dat het leder in de combi zetels stof/leder wel van een vergelijkbare kwaliteit is als de BMW en misschien daarom het overwegen waard is als alternatief voor de volledige Morritz zetels ... waar ik ondertussen nog altijd geen sluitend antwoord op heb...