USB-poort + CD-speler werkt niet meer

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
thijssie!
2nd Gear member

Volvoliefhebbers,

Geprobeerd om mijn antwoord te vinden doormiddel van de zoekfunctie maar dat is mij vooralsnog niet gelukt, daarom even een nieuw topic.

Vorige week viel mij voor de eerste keer op dat wanneer ik mijn muziek wilde afspelen vanaf de USB-poort de radio bleef "hangen". Mijn muziek wordt niet afgespeeld en in mijn display gebeurd ook helemaal niks. Ik zie louter het laatste nummer wat ik schijnbaar heb afgespeeld. Wanneer ik dan door de mappenstructuur wil scrollen krijg ik een "draaiend rondje" te zien. USB-stick uitnemen bracht geen soelaas net zo min als het uitschakelen van de radio en auto. Op dat moment dacht ik: laat ik de boel maar eens formatteren. Echter, toen ik op de ouderwetse manier (CD-tje) mijn muziek wilde afspelen merkte ik ook de radio geen CD's inslikt.

Mijn vraag is dan ook; kunnen beide zaken gerelateerd zijn aan elkaar? Kan de radio een storing genereren waardoor deze functies uitvallen? Zo ja, is er dan een reset mogelijk?

Het betreft overigens een V40 Momentum MY13. Ik weet eerlijk gezegd niet welke gradatie radio ik heb maar ik denk dat het voor dit probleem ook niet relevant is.

Alvast bedankt voor het meedenken! :-)
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
mga1600
6th Gear member

Ik zou de accu even losmaken en de auto zo een halfuurtje stroomloos laten staan, daarna weer aansluiten. Soms lost dat vage zaken op......., maar soms ook niet helaas.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
thijssie!
2nd Gear member

Vandaag heeft de auto een dagje bij de dealer doorgebracht voor een onderhoudsbeurtje. Probleem met de radio aangekaart, ze zouden er even naar kijken. In eerste instantie software (van de radio?) geüpdatet maar dit bracht geen soelaas. Toen heeft men uiteindelijk de accupool losgekoppeld met als gevolg een werkende radio. Problem solved!
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”