sensor inlaatdruk defect? V50 1.6d

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
adrikemper
1st Gear member

Na mijn vorige topics over het inhouden en hoog brandstofverbruik ben ik verder gaan zoeken naar het probleem.
Heb net de inlaattemperatuursensor doorgemeten en die lijkt te werken, heb de multimeter op 20k gezet en hij gaf een standaard waarde van 20.
Toen met warme adem er tegen aangeblazen en de weerstand zakte naar 10/12 en steeg daarna terug naar 20.
Bij nog warmere lucht zal de weerstand wel verder afnemen, weet iemand of dit goede waardes zijn? dus functioneert deze goed zoals ik het beschrijf?
Daarna heb ik de inlaatdruksensor proberen te testen, deze heeft 3 polen, had verschillende waardes afhankelijk van welke 2 polen ik meet.
Ook stand op 2k op de multimeter, had waardes van 2.35, 4.33, 8.26 en dit gaf hij continu aan.
Heb op het tuitje geblazen en er langs aan gezogen maar geen van deze waardes veranderde! in mijn ogen lijkt het erop dat hij niks doet!
Kan iemand met verstand van deze zaken vertellen of hij stuk is of dat ik bijvoorbeeld verkeerd meet en zo ja hoe het dan wel moet?
Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”