Nieuw hier op het forum, dus zal me kort effe voorstellen. Heb vorige week terug voor Volvo gekozen (de laatste Volvo die ik had was een V40 in 2002-2004), daarna alleen maar Duitsers gereden (Mercedes, Opel en de laatste 10 jaar Audi).
Was / ben nog steeds heel erg tevreden over mijn huidige wagen (A6 Avant S-line MY 2014), maar toen de leasing mij liet weten dat ik nieuwe wagen kon bestellen toch maar even gaan testrijden met de nieuwe XC60 T8.
Dat was een erg fijne ervaring (zowel look van de wagen als de power van de motor). Echter met de wijzigingen die er aankomen in België met VVA (voordeel in natura waarop je belast wordt in werk/privé gebruik) zei de leasing & dealer me dat de bijdrage x2 tot x3 ging worden vanaf 2020 (gezien ik voor R Design versie ging gaan die met z'n 51 gr CO2 uitstoot nèt buiten de regels valt). De Momentum versie van de T8 vond ik dan weer te "kaal" qua aankleding en opties, maar die kon wel gekozen worden (owv 48 gr CO2 uitstoot).
Na lang twijfelen of ik voor de nieuwe Audi A6 Avant MY19 of Volvo XC60 ging gaan, dan toch maar besloten om voor de Volvo te gaan. De afwerking / premium gehalte van Volvo is er sterk op vooruit gegaan en mijn vrouw is helemaal gek van de nieuwe look van de XC60, dus dat heeft de doorslag gegeven

Door de minder interessante voorwaarden voor de hybride T8, dan toch maar voor een Diesel versie gekozen en deze volgepropt met opties (wat nooit mogelijk was voor hetzelfde budget bij Audi)
Wagen zal begin juli geleverd worden, dus nog 5 maanden lang wachten tot ik hem in ontvangst kan nemen. Maar net op tijd voor ik er mee naar het Zuiden kan rijden, dat wordt meteen leuk inrijden tijdens de vakantie

Qua configuratie ziet hij er als volgt uit :
XC60 R-DESIGN D4 GEARTRONIC 190 PK
- Metaalkleur Onyx Black
- R-Design
- Light Pack
- Winter Pack
- Premium Climate Pack
- Bowers & Wilkins Premium Sound audiosysteem
- Xenium Pack incl Panoramisch schuif-/kanteldak
- Grafisch Head-Up display
- Luxury Seat Pack incl Comfortzetels in Charcoal geventileerd Nappa leder in Charcoal interieur
- Business Line
- Park Assist Pilot
- IntelliSafe Surround
- Massagefunctie in voorzetels
- Verwarmbare achterbank
- Schakelhendels aan stuurwiel
- Vergrendelbaar dashboardkastje
- 230V stopcontact in tunnelconsole achteraan
- Zonder motorembleem
LDJM