Dag allen,
Sinds 2016 rijden wij een XC90 D5 van 185 PK, en sinds 1,5 jaar ben ik zelf (weer) aan het sleutelen.
Ik kom nu het volgende tegen:
1 De lamellen van de airco condensor (onderste helft) zijn nat en lichten groenig op (fluor?), de onderzijde is ook nattig en wat vettig. Lek!
2 De onderzijde van de intercooler is vettig-olieachtig lijkt op motorolie. Waarschijnlijk lekke intercooler? (is niet goed te zien want de i-c is wat kleiner dan de condensor.
3 De radiator steekt +/- 7 cm. onder de condensor en de intercooler uit. Er zit een nattige plek op onderste lamellen van de radiator recht onder natte plek op condensor, het zou kunnen dat door de rijwind vanaf intercooler of condensor wat rommel op de radiator spat, maar kan ook een lekje zijn.
De km-stand is 222.000.
Ik merk aan het rijden met de auto niets bijzonders geen gesis of kracht verlies. Wel airco 2x bijgevuld 2016 en 2018. Koelmiddel voor motor is in ca. 6 maanden iets gedaald van max. naar half tussen max-min. stand. Motorolie in ca. 6 maanden iets gedaald, maar niet noemenswaardig.
Vragen:
1 Is het raadzaam om als de condensor vervangen wordt de intercooler en radiator ook te vervangen bij deze km. stand?
2 De droger, zit die aan het lamelllen blok van de i-c vast of moet deze apart besteld worden?
3 Waar zitten de o-ringen voor de i-c aansluitingen?
4 Welke merk(en) zijn naast origineel-volvo aan te raden? Er staan er velen van uiteenlopende prijzen op het internet, origineel is vrij duur.
5 Kun je met deze problemen nog een tijdje door rijden? (tot het wat warmer wordt)
6 Laatste vraag: is het voor een niet al te ervaren sleutelaar zonder brug zelf te doen? (airco uiteraard laten vullen)
Hoor graag van jullie.
Evert
Raad gevraagd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb lang niet alle antwoorden op je vragen, maar:
Ik zou alleen onderdelen vervangen wanneer deze aantoonbaar kapot (of in dit geval lek) zijn. Dus niet slechts afgaan op de kilometerstand.
Ik zou na vervanging van de condensor (want die zal wel lek zijn als je om de 2 jaar moet bijvullen) gaas plaatsen in de bumper. Vaak is de lekkage gevolg van steenslag en dit verkleint de kans.
Mijn auto staat nu op 630.000km en de radiator en intercooler zijn nog nooit vervangen.
Ik zou alleen onderdelen vervangen wanneer deze aantoonbaar kapot (of in dit geval lek) zijn. Dus niet slechts afgaan op de kilometerstand.
Ik zou na vervanging van de condensor (want die zal wel lek zijn als je om de 2 jaar moet bijvullen) gaas plaatsen in de bumper. Vaak is de lekkage gevolg van steenslag en dit verkleint de kans.
Mijn auto staat nu op 630.000km en de radiator en intercooler zijn nog nooit vervangen.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Meestal gaat de radiator lekken op de overgang van de kunststof zijkanten naar het alu. Kijk maar eens goed met een sterke lamp aan de achter/zijkant. Als het daar wat donkerder of vochtig is kun je er vanuit gaan dat de radiator daar lekt.
De condensors gaan heel vaak stuk, die pakken alle steenslag als eerste op, en als hij groen is betekent het dat hij koelmiddel lekt. Bij de volvo dealer wordt de radiator zonder condensor geleverd, aftemarket meestal met. Origieel is valeo, dus als die leverbaar is heb je eigenlijk dezelfde als origineel.
Wat de intercooler betreft: er zit een klein gaatje oderin om de olie af te laten, er zit altijd een klein beetje olie in. Dus even goed bekijken of hij nog goed is, maar vermoed dat deze nog prima is. Anders had je waarschijnlijk al een foutmelding gekregen.
Er zit aan beide aansluitingen van de condensor een aansluiting met een o-ring erin. Bij de intercooler zitten 2 dikke slangen zonder o-ringen.
Je kunt best even doorrijden, maar zou wel de ac uit laten tot na de reparatie. Er zit te weinig koelmiddel in, en dat kan je ook een compressor kosten.
Het is prima te doen zonder brug, maar is best wel even werk. Alles zit goed ingebouwd, en er moet best veel weg. Laat de ac voor de reparatie eerst leeg trekken als dat nog niet het geval is. Als je enige sleutel ervaring hebt zou ik er gewoon aan beginnen, gaat lukken!
De condensors gaan heel vaak stuk, die pakken alle steenslag als eerste op, en als hij groen is betekent het dat hij koelmiddel lekt. Bij de volvo dealer wordt de radiator zonder condensor geleverd, aftemarket meestal met. Origieel is valeo, dus als die leverbaar is heb je eigenlijk dezelfde als origineel.
Wat de intercooler betreft: er zit een klein gaatje oderin om de olie af te laten, er zit altijd een klein beetje olie in. Dus even goed bekijken of hij nog goed is, maar vermoed dat deze nog prima is. Anders had je waarschijnlijk al een foutmelding gekregen.
Er zit aan beide aansluitingen van de condensor een aansluiting met een o-ring erin. Bij de intercooler zitten 2 dikke slangen zonder o-ringen.
Je kunt best even doorrijden, maar zou wel de ac uit laten tot na de reparatie. Er zit te weinig koelmiddel in, en dat kan je ook een compressor kosten.
Het is prima te doen zonder brug, maar is best wel even werk. Alles zit goed ingebouwd, en er moet best veel weg. Laat de ac voor de reparatie eerst leeg trekken als dat nog niet het geval is. Als je enige sleutel ervaring hebt zou ik er gewoon aan beginnen, gaat lukken!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Bedankt voor jullie reacties,
De tip over gaas achter de grill ga ik zeker opvolgen. En het repareren van niet kapotte onderdelen is ook niet logisch. Maar ik dacht, dat als je de condensor vervangt dat dan bij (eventueel) latere vervanging van de intercooler en/of radiator de condensor er ook weer af moet met natuurlijk het vullen van de airco met koelmiddel als gevolg.
Of kun kan bij (eventuele) latere vervanging van intercooler of radiator de condensor blijven zitten?
Ik begrijp de zin "bij de volvo dealer wordt de radiator zonder condensor geleverd" niet, bedoel je hier de condensor zonder droger?
Dat leegtrekken van de a/c moet dat bij de airco-boer? Kun je niet de oude condensor demonteren en het koelmiddel opvangen en naar de chemokar of is het normaliter in gasvorm en verdampt het onmiddelijk ?
Ik kan een Valeo condensor alleen in de USA vinden ken je een Nederlandse leverancier?
Met vr. groet
Evert
De tip over gaas achter de grill ga ik zeker opvolgen. En het repareren van niet kapotte onderdelen is ook niet logisch. Maar ik dacht, dat als je de condensor vervangt dat dan bij (eventueel) latere vervanging van de intercooler en/of radiator de condensor er ook weer af moet met natuurlijk het vullen van de airco met koelmiddel als gevolg.
Of kun kan bij (eventuele) latere vervanging van intercooler of radiator de condensor blijven zitten?
Ik begrijp de zin "bij de volvo dealer wordt de radiator zonder condensor geleverd" niet, bedoel je hier de condensor zonder droger?
Dat leegtrekken van de a/c moet dat bij de airco-boer? Kun je niet de oude condensor demonteren en het koelmiddel opvangen en naar de chemokar of is het normaliter in gasvorm en verdampt het onmiddelijk ?
Ik kan een Valeo condensor alleen in de USA vinden ken je een Nederlandse leverancier?
Met vr. groet
Evert
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Airco koudemiddel is in gasvorm en onder druk, bij de aircoboer laten doen want de apparatuur die je nodig hebt is niet rendabel om voor die ene keer te kopen.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Condensors van Nissens zijn een heel prima alternatief voor origineel. Stuk vriendelijker geprijsd ook dan origineel.
Ik monteer zon 10 tot 15 condensors per jaar op Volvo’s. Geen enkele is terug geweest met lekkage, of een defect.
Ik monteer zon 10 tot 15 condensors per jaar op Volvo’s. Geen enkele is terug geweest met lekkage, of een defect.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Was inderdaad een typo, bedoel inderdaad condensor zonder droger.evert bakker schreef:
Ik begrijp de zin "bij de volvo dealer wordt de radiator zonder condensor geleverd" niet, bedoel je hier de condensor zonder droger?
Dat leegtrekken van de a/c moet dat bij de airco-boer? Kun je niet de oude condensor demonteren en het koelmiddel opvangen en naar de chemokar of is het normaliter in gasvorm en verdampt het onmiddelijk ?
leeg trekken kun je niet zelf, zodra je het systeem open maakt loopt al het gas eruit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan nergens een Valeo radiator vinden. Zoals Blade aangeeft is Nissens een prima alternatief.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Allen bedankt.
Ik heb, vooral door jullie adviezen, de zaken nu grotendeels wel op de rit:
1 Ik ga de klus zelf doen
2 Ik ga niets vervangen wat niet kapot is en de condensor wordt een Nissens
3 Er gaat gaas achter de grill
4 De AC staat (al een tijdje) op uit en ik laat de aircoboer het systeem leeg trekken voordat ik begin.
Ik blijf met één vraag zitten, als de intercooler of de radiator later toch kapot gaan, moet de condensor er weer uit?
Ik heb, vooral door jullie adviezen, de zaken nu grotendeels wel op de rit:
1 Ik ga de klus zelf doen
2 Ik ga niets vervangen wat niet kapot is en de condensor wordt een Nissens
3 Er gaat gaas achter de grill
4 De AC staat (al een tijdje) op uit en ik laat de aircoboer het systeem leeg trekken voordat ik begin.
Ik blijf met één vraag zitten, als de intercooler of de radiator later toch kapot gaan, moet de condensor er weer uit?
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee hoeft er niet uit. Volvo heeft er een pakket van gemaakt waarbij de 3 koelers er als geheel uit gehaald kunnen worden. Maar je kunt de condensor zeker laten zitten , je moet hem dan ophangen, de radiateur laat je er dan naar onderen tussenuit zakken.
Krik de auto dus hoog op, anders heb je onvoldoende ruimte om de koeler(s) te laten zakken.
ga je de radiator nu wel of niet vervangen? Of kijk je eerst wat er stuk is?
Krik de auto dus hoog op, anders heb je onvoldoende ruimte om de koeler(s) te laten zakken.
ga je de radiator nu wel of niet vervangen? Of kijk je eerst wat er stuk is?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Wat heel is wordt niet vervangen.als dat niet nodig is.Zeker als de lamellenblokken afzonderlijk te plaatsen zijn Als ze stuk gaan pakken we ze wel stuk voor stuk.
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zou wel een gezonde dosis achterdocht hebben naar de radiator. Die gaan namelijk heel vaak lekken. Dat begint zoals aangegeven bij overgang van het kunststof naar het alu, en het is dan wachten totdat het lekken zo erg wordt dat je alsnog moet vervangen. Zeker omdat je al wat lekkage hebt zou ik extra kritisch zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
En de intercoolers gaan bol staan (lekken) en hebben absoluut geen ‘afwaterings’ gaatje.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Daar gaan we het nog wel eens over hebbenBlade schreef: hebben absoluut geen ‘afwaterings’ gaatje.

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Ik heb ergens gelezen dat de intercooler door het steeds weer onder druk zetten door de turbo als het ware opgeblazen wordt, zoals Blade schrijft en dan door metaalmoeheid kan gaan lekken op de onderste lamellen. Ik kan nu, met de condensor er nog in, niets zien. Er zit alleen zwarte vettigheid onder aan de i.c. en als er zoals Blade zegt geen afvoergaatjes in zitten (kan dat per merk verschillen?) waar komt dat vandaan?
Als de condensor er af is weet ik meer, maar dan kan ik de auto een poosje niet gebruiken en is vervelend want ik her er maar een.
Aan de radiateur ontdek ik alleen een klein nat plekte onderin aan de voorkant
Kun je de i.c. en de radiateur ook laten afpersen of zo om op dichtheid te controleren?
Als de condensor er af is weet ik meer, maar dan kan ik de auto een poosje niet gebruiken en is vervelend want ik her er maar een.
Aan de radiateur ontdek ik alleen een klein nat plekte onderin aan de voorkant
Kun je de i.c. en de radiateur ook laten afpersen of zo om op dichtheid te controleren?
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Als je daar nu al zwarte vettigheid ziet, kan je er vanuit gaan dat de intercooler bol staat/lek is. Maar voor 100% zekerheid moet je iets meer weg halen.
Ja je kan ze beiden afpersen.
Maar als beiden lekken/zweten zou ik alles er nieuw in doen. Het kost wat euros, maar je doet alles zelf, je bespaard daarmee een hoop.
Ja je kan ze beiden afpersen.
Maar als beiden lekken/zweten zou ik alles er nieuw in doen. Het kost wat euros, maar je doet alles zelf, je bespaard daarmee een hoop.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
100% eens met Blade. Als het nu al zweet gewoon meenemen, het is best wat werk, dat wil je over een half jaar niet nogmaals doen. En als de radiator een zweetplek heeft gaat het vaak snel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
De condensor is zeker lek maar er zit nog wel druk in het systeem (ik heb vandaag de klep onder de vuldop even ingedrukt)
De intercooler is zeer waarschijnlijk lek gezien de vettige zwarte smurrie die er onder aan hangt.
Die twee ga ik vervangen.
Het koelsysteem wil ik onder druk gaan zetten om te zien of het ergens druppelt bij radiateur of elders.
Hoeveel (lucht)druk mag er op het koelvloeistof potje gezet worden, ik denk aan ca. 3 bar.
Als de radiateur lekt wordt die ook vervangen.
Ik neem aan dat Nissens voor alle drie lamellen blokken een goede keus is?
De intercooler is zeer waarschijnlijk lek gezien de vettige zwarte smurrie die er onder aan hangt.
Die twee ga ik vervangen.
Het koelsysteem wil ik onder druk gaan zetten om te zien of het ergens druppelt bij radiateur of elders.
Hoeveel (lucht)druk mag er op het koelvloeistof potje gezet worden, ik denk aan ca. 3 bar.
Als de radiateur lekt wordt die ook vervangen.
Ik neem aan dat Nissens voor alle drie lamellen blokken een goede keus is?
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
3 bar is vrij veel, de dop gaat open bij 1,2 bar. Je kunt er wel meer druk op zetten, maar dan moet je wel de dop vervangen voor een vaste.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04
Dag allen,
Een vervolg op mijn eerste verzoek om advies.
Ik heb de radiator laten afpersen en alles was potdicht. Dus de radiator laat ik zitten. De airco is leeg gehaald en de condensor heb ik gedemonteerd. Toen was meteen heel duidelijk dat de intercooler lek was op de onderste 2 lamellen. Ik heb inmiddels een nieuwe condensor en intercooler binnen en wilde vanmiddag de kapotte intercooler verwijderen en dat net als bij de condensor onderuit laten zakken, maar dat lukt niet, te weinig ruimte tussen stalen bumperbalk en de radiator.
(komt door de lange aansluitingen van de slangen)
Vraag: kan ik de radiateur los schroeven en die wat naar achteren duwen om wat meer ruimte te krijgen om de intercooler te laten zakken?
Of moet de intercooler er naar boven uit?
groet,
Evert
Een vervolg op mijn eerste verzoek om advies.
Ik heb de radiator laten afpersen en alles was potdicht. Dus de radiator laat ik zitten. De airco is leeg gehaald en de condensor heb ik gedemonteerd. Toen was meteen heel duidelijk dat de intercooler lek was op de onderste 2 lamellen. Ik heb inmiddels een nieuwe condensor en intercooler binnen en wilde vanmiddag de kapotte intercooler verwijderen en dat net als bij de condensor onderuit laten zakken, maar dat lukt niet, te weinig ruimte tussen stalen bumperbalk en de radiator.
(komt door de lange aansluitingen van de slangen)
Vraag: kan ik de radiateur los schroeven en die wat naar achteren duwen om wat meer ruimte te krijgen om de intercooler te laten zakken?
Of moet de intercooler er naar boven uit?
groet,
Evert
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)