Maar even een klein stukje terug; ik ben Peter 29 jaar en woonachtig in het mooie Breda.
Een al redelijk groot auto verleden maar een klein Volvo verleden.
De wagens die ik tot nu toe heb gehad (in chronologische volgorde):
- Honda Civic 1.4 DXi '92 Volledig verbouwd en een motorswap gedaan naar een 1.6
- Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 2004
- Alfa Romeo GTV 3.2 V6
- Alfa Romeo 133 2.0 Multi-jet
- Honda Civic 1.5 '97
- Renault Twingo 1.2 '97 (Motor ontploft)
- Renault Twingo 1.2 '98
- Volvo V70 D5 2008
- Peugeot 308 1.6THP Premiere 2013
Na de Peugeot is het dus weer tijd voor Volvo.
Hoewel ik de nieuwe 308 de eerste echte mooie Peugeot vond en goed vond rijden, zijn er toch een aantal redenen waarom hij de deur uit gaat.
1. De THP motor kent veel problemen, bij mij viel het gelukkig mee (hogedruk pomp vervangen onder garantie en motorgranulatie uitgevoerd) maar toch met de afstanden die ik nu ga rijden is het geen fijne gedachten.
2. Hoewel het prima stoelen zijn, merk ik op langere afstanden dat ik niet helemaal de juiste zitpositie kan vinden en last van m'n rug krijg.
3. De THP motor zuipt (misschien wel mijn rijstijl), 1 op 13 standaard en 1 op 11,5 red ook regelmatig. Met de bijna 1100km die ik nu per week rijd word ik daar (icm de motorproblemen) niet vrolijk van.
Vandaar dat de Peugeot plaats maakt voor een Volvo V40 D2.
Ik wilde perse de V40 R-Design in Rebel Blue.
Al het grijs van tegenwoordig ben ik een beetje zat en een sportuitvoering hoort wat mij betreft in een sportkleur.
Door het blauw komen de R-Design accenten veel beter tot hun recht vind ik.
Vrijdag mag ik Grote Smurf ophalen (zoals vrienden hem al noemen) en voel me nu toch wel weer een beetje als een klein kind die uitkijkt naar sinterklaasavond.