Aanschaf XC70 01-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.10.2018 - 17:19
Was een beeetje (erg) veel trial en error (sorry) maar weet nu hoe de foto's 'up to loaden' met Google Chrome. Met Safari lukte het niet.
Bovenstaande foto's geven het model en de kleur weer. Goed om te weten dat het vier sneeuwkettingen worden. Ik word liever niet ingehaald door de achterkant van mijn auto..
Bovenstaande foto's geven het model en de kleur weer. Goed om te weten dat het vier sneeuwkettingen worden. Ik word liever niet ingehaald door de achterkant van mijn auto..
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6696
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Prachtige auto! Ik zelf heb er wat mixed feelings bij, de ene keer vind ik een XC70 prachtig, de andere keer niet. Mijn vrouw vind het sowieso niets dus is het "maar" een V70 geworden, AWD dat dan weer wel. Heel veel plezier met de auto!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ha, dat is een erg complete, geloof dat er niet veel opties niet op zitten, 1e eigenaar, door Svala geleverd toch?
Wij willen eigenlijk naar benzine en ik ben begin december geattendeerd op deze fraaie XC70 bij een dealerbezoek. Heb er uiteindelijk niet de tijd voor gehad er serieus naar te kijken, maar zag gisteren toevallig dat hij niet meer op de site stond.
Gefeliciteerd met deze mooie complete XC70.
Daarnaast heeft deze XC70 een Haldex AWD systeem, geen Visco.
Wij willen eigenlijk naar benzine en ik ben begin december geattendeerd op deze fraaie XC70 bij een dealerbezoek. Heb er uiteindelijk niet de tijd voor gehad er serieus naar te kijken, maar zag gisteren toevallig dat hij niet meer op de site stond.
Gefeliciteerd met deze mooie complete XC70.
Serieus? Dit is natuurlijk kolder mbt. een XC70, deze is dan wel AWD, maar geen volwaardige 4x4, zoals een Defender. En 1 set kettingen om de voorwielen is voldoende, dat is ook wat in je instructieboekje staat. Ook een Volvo AWD is in hoofdzaak een voorwielaangedreven auto, achterwielen gaan pas (echt) meedoen als de voorwielen grip (dreigen) te verliezen.HSVD schreef: Het beste is twee paar sneeuwkettingen ..
Als je maar een set hebt, dan om de achterwielen. Je wilt namelijk niet dat bij dalen de achterkant van de auto je gaat inhalen. Dat geldt iig voor permanent 4x4 aangedreven als bijv een landrover Defender.
Ben wel eigenlijk wel benieuwd hoe dat met Viscokoppeling werkt ...
Back ontopic: van harte met deze mooie koets!
Gr Ger
Daarnaast heeft deze XC70 een Haldex AWD systeem, geen Visco.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27473
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kettingen zijn wat anders dan banden.
De voorbanden sturen en krijgen in eerste instantie de meeste aandrijfkrachten te verwerken aangezien de AWD niet permanent is.
Ik acht de kans zelfs groot dat met een set kettingen voorop de achterwielen erg weinig te doen krijgen.
De beste banden achter is zodat met regen en gladheid de ahhterkant de voorkant niet voorbij wil gaan.
De voorbanden sturen en krijgen in eerste instantie de meeste aandrijfkrachten te verwerken aangezien de AWD niet permanent is.
Ik acht de kans zelfs groot dat met een set kettingen voorop de achterwielen erg weinig te doen krijgen.
De beste banden achter is zodat met regen en gladheid de ahhterkant de voorkant niet voorbij wil gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Dat ligt er naar net aan, je bekijkt het nu ‘enkel’ vanuit de ‘aandrijf-zijde’. Meer vanuit de ‘afrem-kant’ beredeneerd is het verstandiger de banden met het meeste profiel achter te leggen. Reden is dat er per definitie, vooral bij afremmen (duikende auto), minder druk op de achterwielen is, dus betere banden achter zodat de kans dat je ingehaald wordt door de achterkant zo min mogelijk is. Vooropgesteld dat er op alle banden voldoende profiel zit, zullen de aangedreven voorwielen meer druk hebben, motorgewicht, duikende auto, dus minder kans op slip/aquaplaning, en door aandrijving zullen deze ook bij minder grip in basis door het sturen toch de juiste kant op willen/gaan. Maar dan hebben we het wel over ‘normale rijomstandigheden’.
Op sneeuw (tijdens wintersport) als er sneeuwkettingen nodig (of zelfs verplicht) zijn, isdat wat anders. Zonder grip op de aangedreven wielen kom je helemaal niet weg. Dus in eerste instantie kettingen om de aangedreven wielen. Zoals al aangegeven is een Volvo AWD in hoofdzaak voorwielaangedreven, dus kettingen voor. Maar een b.v een BMW 5 X-drive is in basis achterwiel aangedreven, dus daar kettingen achter. (Zal niet opgaan voor de X-drive BMW’s die in basis voorwielaandrijving hebben). Minstens zo belangrijk is echter ook het aanpassen van de rijstijl.
En ja, uiteraard zijn 4 kettingen de ultieme oplossing, echter zodra dat tijdens die week wintersport nodig is, moet je je volgebs mij afvragen of je wel moet willen rijden. Ben je langer in die situatie (bv in Zweden) lijken spikes mij de betere optie...
Op sneeuw (tijdens wintersport) als er sneeuwkettingen nodig (of zelfs verplicht) zijn, isdat wat anders. Zonder grip op de aangedreven wielen kom je helemaal niet weg. Dus in eerste instantie kettingen om de aangedreven wielen. Zoals al aangegeven is een Volvo AWD in hoofdzaak voorwielaangedreven, dus kettingen voor. Maar een b.v een BMW 5 X-drive is in basis achterwiel aangedreven, dus daar kettingen achter. (Zal niet opgaan voor de X-drive BMW’s die in basis voorwielaandrijving hebben). Minstens zo belangrijk is echter ook het aanpassen van de rijstijl.
En ja, uiteraard zijn 4 kettingen de ultieme oplossing, echter zodra dat tijdens die week wintersport nodig is, moet je je volgebs mij afvragen of je wel moet willen rijden. Ben je langer in die situatie (bv in Zweden) lijken spikes mij de betere optie...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27473
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik gooisede beste banden altijd voor, ik ging altijd door 2 sets voorbanden heen tegenover 1 aan de achterkant.
En met redelijk wat trainingen en ervaring op het circuit weet ik wat ik moet doen als de achterkant voorbij wil komen.
Echter is de stelregel dus andersom en moet een ieder voor zichzelf invullen waar hij of zij zich beter bij voelt.
En met redelijk wat trainingen en ervaring op het circuit weet ik wat ik moet doen als de achterkant voorbij wil komen.
Echter is de stelregel dus andersom en moet een ieder voor zichzelf invullen waar hij of zij zich beter bij voelt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3188
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Hele mooie auto Bouma, gefeliciteerd!
Veel fijne en veilige kms gewenst.
Wanneer krijg je 'm?
Mijn XC70 gaat er over 10 dagen uit,
ik heb een zeer goed paar sneeuwkettingen ter overname,
ik stuur wel een PB.
Veel fijne en veilige kms gewenst.
Wanneer krijg je 'm?
Mijn XC70 gaat er over 10 dagen uit,
ik heb een zeer goed paar sneeuwkettingen ter overname,
ik stuur wel een PB.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
12-15 uur voor een multiriem???xc7032 schreef: Houdt er wel rekening mee dat na 190.000 km of als dat eerder is, na 10 jaar, de multiriem vervangen moet worden bij dit type motor. Dat is een flinke klus, zelfs voor een Volvo garage of Volvo specialist, reken op twee dagen (circa 12- 15 uur) werk. (Eerder schreef ik hier "distributieriem" maar dat is niet juist, deze motoren hebben een distributieketting).
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Dat is als je het vanaf de bestuurdersstoel doet.