Afgelopen zaterdag was het zo ver, we gingen naar Vlissingen om te kijken naar mijn wellicht nieuwe auto, mijn eerste Volvo! V40 D2 2.0 Business Sport Osmium Grey
Volgens de Volvo verkoper die hem 3,5 jaar geleden verkocht aan de particulier was de auto in perfecte staat en de verkoper een eerlijke man.
Daar aangekomen was het een prachtige auto zonder een enkel krasje 67K op de teller, wel twee kleine stoeprandjes gehad voor, maar na 3.5 jaar mag dat wel.
Wat een fijne auto en super compleet, Business sport heeft het volledige R-design pakket en met het business pack connect en Winter line.
Dat betekend onder andere heerlijk warme billen, adaptieve bi-xenon verlichting (WAUW) en een verwarmde voorruit.
Door de business sport zit er ook een 62 liter brandstof tank in en een thuiskomer achterin, altijd fijn tijdens de auto vakanties..
Er zaten nieuwe banden op sinds de APK, en tijdens de proefrit merkte ik wel dat deze opnieuw moeten worden uitgelijnd, tussen 105-125 trilt de auto licht, heel irritant.
Verder is de USB connector in de middenconsole iets te lomp behandeld en zijn de pinnetjes verbogen, dus dat moet nog even gefixt worden, voordat hij zijn navigatie update kan krijgen.
Over twee weken staat de afspraak bij de volvo dealer voor de terugroep actie, software updates en kijken ze naar de usb poort.
Gezien ik elke dag 170 kilometer maak (woon-werk verkeer) wist ik niet wat ik meemaakte de afgelopen 2 dagen.. de autoritten zijn gewoon een feestje!
Heerlijk soepel om te rijden en wat geeft die Xenon toch een heerlijk stoere uitstraling en het meedraaien van de lampen is erg prettig.
De 2 liter komt heerlijk mee in het verkeer en gezien mijn cruise snelheden van 100-120 ook lekker zuinig, gisteravond reed ik 1 op 25 volgens de boordcomputer.
More to come... en ik kan niet wachten om morgen weer naar kantoor te rijden hahaha!
Hieronder een foto van de auto in het mooie Vlissingen