Hoi,
Ik heb hier een 2.0D uit 2009 waarvan de vorige eigenaar het roetfilter leeg heeft laten halen en uit laten programmeren.
Alleen ik probeer uit te vogelen of de wagen ook gechipt is.
Weet iemand wat de standaard turbodruk is voor de 2.0D?
Turbodruk 2.0D?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
+/- 0.3 bar/ 5 psi.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ambient pressure (weet Nederlands woord ff niet) is 1 bar/15 psi, dat moet je er nog ff bij op tellen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je de turbodruk meet is dat wel de overdruk, de meter staat dus op nul zonder dat er een meting wordt uigevoerd. De 0,3 bar is veel te weinig. Kan het in vida niet terug vinden, maar ik denk dat de overdruk ongeveer 1,3 bar moet zijn (19 psi). Een dikke 21 psi is net iets teveel voor een standaard blok zegt mijn gevoel en ervaring, maar kan het niet staven met gegevens uit Vida.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
VIDA meet vanaf nul, je hebt bij contact aan/stationair al 1 bar/14 psi. Daar ging ik bij de eerste keer wastegate ook mee in de fout.
1.3bar aan overdruk klinkt meer als een Duitse V8 met 700pk.

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Voor een diesel zeker niet hoor Jelmer. Een benzine heeft zo tussen de 0,3-0,8 bar aan overdruk, maar een diesel (daar gaat het hier om) gaat fors hoger.
Als je over turbodruk praat heb je het over de extra druk tov de luchtdruk. Anders zou 1 bar turbodruk al helemaal niets betekenen
Als je over turbodruk praat heb je het over de extra druk tov de luchtdruk. Anders zou 1 bar turbodruk al helemaal niets betekenen
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Wat diesel betreft heeft u een punt, daar had ik niet helemaal bij nagedacht. Net even een rondje gereden met de laptop er aan, ook diesel (maar geen 2.0D) doet 99kPa(14.3psi) stationair. Wind tegen, berg op en met een zak aardappelen in de kofferbak 220kPa(32psi) met een uitschietertje naar 256kPa(37.1psi). Dat zijn de waardes in vida, ik begrijp dat je bij turbodruk de extra druk ten opzichte van de atmosferische druk neemt alleen houdt vida daar geen rekening mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat je meet is de absolute manifold pressure. Het woord absolute betekent inderdaad dat de druk wordt gemeten incl de luchtdruk (99kPa). De turbodruk is in jouw geval dan 1,2 tot 1,56 bar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.11.2018 - 18:15
Duidelijk.
De waarde 21,4 PSI is gemeten met een bluetooth dongle en de Torque app. Dus dit is de werkelijke Toverdruk om het maar zo te noemen. ( net geen 1,5 bar overdruk dus)
Want stationair staat deze op ongeveer 0 psi.
Ik zal morgen naar mn werk de laptop met Vida er eens aan hangen om te kijken wat deze ervan vind.
Thanks voor de informatie iig.
Is er misschien iemand met een 2.0D die ook Vida heeft en voor mij eens wil kijken hoeveel turbodruk er bij hun uitkomt onder vollast?
De waarde 21,4 PSI is gemeten met een bluetooth dongle en de Torque app. Dus dit is de werkelijke Toverdruk om het maar zo te noemen. ( net geen 1,5 bar overdruk dus)
Want stationair staat deze op ongeveer 0 psi.
Ik zal morgen naar mn werk de laptop met Vida er eens aan hangen om te kijken wat deze ervan vind.
Thanks voor de informatie iig.
Is er misschien iemand met een 2.0D die ook Vida heeft en voor mij eens wil kijken hoeveel turbodruk er bij hun uitkomt onder vollast?
Laatst gewijzigd door Wouzziej op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
- Locatie: Almelo
2.0D na tuning 1.45 bar.
René
René
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Hebde gij screenshots gemaakt toen we met de mijne aan het rijden en testen waren?YannickC schreef: ik dacht dat de 2.0d standaard op 1,3 bar zit. Die van mij zit na tuning op 1,6 bar (wat de safe limiet zou moeten zijn)
Onderweg naar DTC op standaard en dan terugweg na tuning. Scheelde een beetje als ik me niet vergis.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
