Volvo en autojournalisten

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieterxc90
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04

Vandaag een test gelezen over de XC40 D3 als caravantrekker. Hij kreeg een positieve beoordeling als trekker van een 2.50 meter brede KaBe met een maximum toelaatbaar gewicht van 1700 kg waarbij men wel adviseerde met deze D3 niet boven de 1650 kg aanhangergewicht te gaan.

Maar wat mij opnieuw opviel ook in deze test is dat, en ik lees dat in diverse testen, de tester het bedienen van de middendisplay voor simpele handelingen als het veranderen van de temperatuur als onhandig ervaart. Hij heeft liever een gewoon draaiknopje. Wat ik nog nooit heb gelezen is dat men gebruik maakt van stembediening. Dan kun je je handen aan het stuur houden en je ogen op de weg. Kennelijk weten de testers dat niet, wordt het hen niet verteld, weet men het wel maar kent men de commando’s niet of wil men alleen maar swipen en vindt het dan toch onhandig. Jammer.
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik weet wel van de stembediening, ik gebruik het nooit. Ik vind stembediening geen practisch alternatief voor het aanpassen van de temperatuur via touch-screen.

Bediening van basis-functies via een touchscreen, zeker tijdens het rijden, is vaak wel minder practisch dan fysieke knoppen, maar het went wel. Dat nadeel wordt dus vanzelf minder na verloop van tijd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12323
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

men heeft altijd wel wat te zeuren, in auto bild test men de XC40 met als concurrenten een Q3 en een X1, "uiteraard" staat de XC40 op nummer 3 met gezochte en zeer dubieuze minpunten
https://www.autobild.de/artikel/audi-q3 ... 47193.html
in autoweek een vergelijkingstest tussen de X1, de Q3 en de XC40, resultaat precies andersom, XC40 nummer 1
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... -triotest/
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Een mening is erg persoonlijk en misschien staan ze soms ook een beetje onder druk van chauvinisme. Ik erger mij bijna altijd aan auto journalisten. Die doen soms dingen met een auto die de meeste mensen nooit bedenken en dan vinden de journalisten dat is helemaal niet voldoet of in dit geval erg lastig is. Hetzelfde geld dat voor stoelen. Er zijn mensen die zeggen dat in hun auto de stoelen hemels zijn en als je daar dan in gaat zitten je tot de conclusie komt dat hemels voor jou iets anders is. Ook merk je dat ze bepaalde modellen te langzaam of te traag vinden, terwijl een normale huisvader juist erg tevreden is over het vermogen. Maar ook in dit geval zal de waarheid in het midden liggen
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8135
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

IkeV70 schreef: Ik weet wel van de stembediening, ik gebruik het nooit. Ik vind stembediening geen practisch alternatief voor het aanpassen van de temperatuur via touch-screen.
Geen practisch alternatief ?

Hoe kan het meer practisch zijn dan knopje op stuurwiel duwen en "ik heb het koud" zeggen om 1 graad hoger te gaan, "ik heb het warm" en de temperatuur gaat een graad lager.
Of "temperatuur op 22,5 graden" zeggen en zonder je ogen van de weg te halen is de temperatuur ingesteld !

Ik vind het de meest veilige manier om de temperatuur aan te passen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”