Dag, rij nu al een aantal maanden een V70 T5 uit 2001, maar nu al een aantal keren bij een koude start is het dat hij stottert en zelf het toerental laat wisselen
Heeft hier iemand ervaring mee, en kan hier de oorzaak van zijn.
De volvo garage heeft hem op storingen onderzocht maar kon geen fout ontdekken.
Bertil
koude start moeilijk T5
Hoe is het als de auto volledig warm is?
Ook (lichte) toerentalwisselingen?
Km-stand?
Onderhoudshistorie?
Ook (lichte) toerentalwisselingen?
Km-stand?
Onderhoudshistorie?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:52
nee, als de auto warm is zijn er geen toerental wisselingen mooi stabiel op 800 tpmAlexV70 schreef:Hoe is het als de auto volledig warm is?
Ook (lichte) toerentalwisselingen?
Km-stand?
Onderhoudshistorie?
Km stand is net 100000 en de onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld (en het ziet er naaruit dat dit ook gebeurd is)
Maar heb je een vermoede waar dit aan kan liggen?
Ik denk aan een vervuilde ETM (gasklephuis) en misschien defect.
Haal de (dikke lucht) slang eens los en kijk of de gasklep een mooie messing kleur heeft en dat de binnenzijde van het gasklephuis een mooie aluminium kleur.
(niet de gasklep bewegen, zolang er spanning op je auto staat)
Alleen kijken.
Als dit enigzins zwart (vervuild) is, KAN dit (mede) de oorzaak zijn. let op: KAN.
Er wordt op dit Forum beschreven hoe je zelf de ETM kan reinigen.
Even zoeken.
Als je zelf nooit (hebt) sleuteld, ga dan even naar de garage.
Succes
ps: ook lage accu spanning wil ook wel eens rare storingen geven, misschien ook even laten testen.
Haal de (dikke lucht) slang eens los en kijk of de gasklep een mooie messing kleur heeft en dat de binnenzijde van het gasklephuis een mooie aluminium kleur.
(niet de gasklep bewegen, zolang er spanning op je auto staat)
Alleen kijken.
Als dit enigzins zwart (vervuild) is, KAN dit (mede) de oorzaak zijn. let op: KAN.
Er wordt op dit Forum beschreven hoe je zelf de ETM kan reinigen.
Even zoeken.
Als je zelf nooit (hebt) sleuteld, ga dan even naar de garage.
Succes
ps: ook lage accu spanning wil ook wel eens rare storingen geven, misschien ook even laten testen.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:52
Bedankt voor de tip, ga eens kijken of hij vervuild is/lijkt.AlexV70 schreef:Ik denk aan een vervuilde ETM (gasklephuis) en misschien defect.
Haal de (dikke lucht) slang eens los en kijk of de gasklep een mooie messing kleur heeft en dat de binnenzijde van het gasklephuis een mooie aluminium kleur.
(niet de gasklep bewegen, zolang er spanning op je auto staat)
Alleen kijken.
Als dit enigzins zwart (vervuild) is, KAN dit (mede) de oorzaak zijn. let op: KAN.
Er wordt op dit Forum beschreven hoe je zelf de ETM kan reinigen.
Even zoeken.
Als je zelf nooit (hebt) sleuteld, ga dan even naar de garage.
Succes
ps: ook lage accu spanning wil ook wel eens rare storingen geven, misschien ook even laten testen.
De accu is nieuw dus daar zou het waarschijnlijk niet aan kunnen liggen
evt een luchtmassa meter hoe kan ik die testen?
Ik was jouw klacht al eens tegen gekomen op dit forum, maar waar?
Dus op zoek gegaan en gevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25
Hier werd de klacht veroorzaakt door onjuiste klepspeling op 2 cilinders, volgens Ramon&Ramon:
"Ik had er vandaag eentje met twee cylinders waarvan de speling te gering was. zonder dat ik een storingmelding had!
De klacht was, kortstondig onregelmatig lopen na het starten.Bij koude motor."
Een controle van de klepspeling hoeft niet zoveel te kosten.
Dus op zoek gegaan en gevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25
Hier werd de klacht veroorzaakt door onjuiste klepspeling op 2 cilinders, volgens Ramon&Ramon:
"Ik had er vandaag eentje met twee cylinders waarvan de speling te gering was. zonder dat ik een storingmelding had!
De klacht was, kortstondig onregelmatig lopen na het starten.Bij koude motor."
Een controle van de klepspeling hoeft niet zoveel te kosten.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:52
Super had ik nooit gevonden,kijken of ze bij de gagage hier wat mee kunnenAlexV70 schreef:Ik was jouw klacht al eens tegen gekomen op dit forum, maar waar?
Dus op zoek gegaan en gevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25
Hier werd de klacht veroorzaakt door onjuiste klepspeling op 2 cilinders, volgens Ramon&Ramon:
"Ik had er vandaag eentje met twee cylinders waarvan de speling te gering was. zonder dat ik een storingmelding had!
De klacht was, kortstondig onregelmatig lopen na het starten.Bij koude motor."
Een controle van de klepspeling hoeft niet zoveel te kosten.