Allen,
Ik ben nu zo’n 3 jaar in het bezit van een heerlijke Volvo S40 D3 automaat uit 2011.
Al die tijd geen problemen (met de motor). Nu wil het geval dat de auto in december een 2.0 beurt heeft gehad bij 182.000 en sinds die beurt heeft de auto alleen nog in week 1 geregenereerd. Dat is 3000 km geleden.
Is iemand hier bekent mee? Kan het door de onderhoudsbeurt komen (motormanagement update) of heeft de kou er misschien wat mee te maken? Of is een van de sensoren kaduuk?
Ik rijd rustig, 45km enkele reis naar mijn werk en ik tank altijd premium diesel, meestal BP.
Ik wil graag voorkomen dat het roetfilter vervangen moet worden, dus wie heeft er een antwoord.
Ik hoor het heel graag.
Grt,
Ruud
Volvo S40 D3 regenereert niet meer
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hoe weet je zo zeker dat er niet geregenereerd is?
Ik merk er bij mijn D3 namelijk niets van.
Ik merk er bij mijn D3 namelijk niets van.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Je kan de huidige inhoud uitlezen met vida.
Waarschijnlijk kan je ook zien wanneer de laatste keer geweest is.
Waarschijnlijk kan je ook zien wanneer de laatste keer geweest is.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Je krijgt in ieder geval een foutcode als hij herhaaldelijk niet heeft kunnen regenereren.Almerev70 schreef: Je kan de huidige inhoud uitlezen met vida.
Waarschijnlijk kan je ook zien wanneer de laatste keer geweest is.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 11:13
Twee dagen later nog altijd geen regeneratiebeurt gehad; ondanks dat ik behoorlijk doorgetrapt heb.
Wel op wat dingen gelet en terugbekeken:
De auto houdt absoluut niet in, maar gaat nog steeds als een speer
Geen gitzwarte uitlaten
Geen excessief verbruik; alleen wat hoger door de de winterbanden
Vanmiddag eens langs de garage om de boel te bekijken/uit te lezen.
Wel op wat dingen gelet en terugbekeken:
De auto houdt absoluut niet in, maar gaat nog steeds als een speer
Geen gitzwarte uitlaten
Geen excessief verbruik; alleen wat hoger door de de winterbanden
Vanmiddag eens langs de garage om de boel te bekijken/uit te lezen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 11:13
Vandaag kort bij de garage geweest:
Permanente fout op het roetfilter: mogelijk vol.
Verder een melding dat de vorige regeneratiecyclus abrupt afgebroken was. Het viel me inderdaad op dat die wel kort duurde dus dat klopt aardig.
Tot slot ook de melding dat het brandstofverbruik te hoog was. Maar dat merk ik niet.
Foutmelding is nu gereset in de hoop dat het oplost. Anders verder gaan kijken.
Helaas nooit een melding in de auto gehad.
Keep you posted
Permanente fout op het roetfilter: mogelijk vol.
Verder een melding dat de vorige regeneratiecyclus abrupt afgebroken was. Het viel me inderdaad op dat die wel kort duurde dus dat klopt aardig.
Tot slot ook de melding dat het brandstofverbruik te hoog was. Maar dat merk ik niet.
Foutmelding is nu gereset in de hoop dat het oplost. Anders verder gaan kijken.
Helaas nooit een melding in de auto gehad.
Keep you posted
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Als je roetfilter mogelijk vol is, dan ben ik bang dat je niet bij de dealer bent geweest om uit te lezen.
Bij de dealer kunnen ze exact zien hoe vol je roetfilter is en eventueel ook geforceerd regenereren.
Uitzoeken waardoor je regeneratieproces niet goed werkt is uiteindelijk nog belangrijker natuurlijk
Bij de dealer kunnen ze exact zien hoe vol je roetfilter is en eventueel ook geforceerd regenereren.
Uitzoeken waardoor je regeneratieproces niet goed werkt is uiteindelijk nog belangrijker natuurlijk
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik zou hem ook geforceerd laten regenereren via de dealer.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41
Ook het uitlezen bij de dealer hoeft niet altijd juist te zijn.
Toentertijd ook laten uitlezen omdat ik het vermoeden had dat het roetfilter verstopt zat, volgens de dealer niet.
Uiteindelijk voor gekozen om het roetfilter te laten 'moderniseren' en toen bleek dat deze wel degelijk verstopt zat.
Geforceerd laten generenen kun je zelf mits je de beschikking hebt over VIDA.
Weer een reden om dit zelf aan te schaffen
Toentertijd ook laten uitlezen omdat ik het vermoeden had dat het roetfilter verstopt zat, volgens de dealer niet.
Uiteindelijk voor gekozen om het roetfilter te laten 'moderniseren' en toen bleek dat deze wel degelijk verstopt zat.
Geforceerd laten generenen kun je zelf mits je de beschikking hebt over VIDA.
Weer een reden om dit zelf aan te schaffen

V50 1.6D DRIVe MY2010
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 11:13
Ik ben inderdaad niet bij de dealer geweest maar bij een bedrijf waar ze Volvo’s importeren en onderhouden en waar ze dus ook gewoon de juiste apparatuur hebben; de dealer is voor mij niet heilig. Die gaven desgevraagd zelfs aan dat het ook kan komen door een motorsoftware update.
Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt om het op te lossen, want ondertussen is er nog niet geregenereerd.
Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt om het op te lossen, want ondertussen is er nog niet geregenereerd.