emmissies service vereist

Gast

peterenjac schreef:Ik heb ook emmisie service vreist staan .Dit is al sinds juli dus een half jaar.
2 weken terug een nieuwe accu erin gezet ivm dynamo die kapot was maar het brandt nog steeds.
Ik vind het wel goed zo,ga niet zomaar onderdelen vervangen.
Vind trouwens dat volvo dealers vaak zomaar gissen naar de oorzaak wat je op hoge kosten kan brengen.
Het is al eens gereset bij de dealer en kreeg te horen:"Kijk het maar even aan en als ie weer gaat branden kom je maar weer terug"

Of volvo maakt de auto's te ingewikkeld en te electronisch of de monteurs worden niet goed opgeleid.
Als je die melding krijgt is er ook wat aan de hand.
Als je dealer het niet kan vinden, ga dan eens naar een ander.
emissie service vereist Kan ook gaan branden voor een defect relais van bijvoorbeeld de remlichten.
Het hoeft uiteraard niet alleen iets motorisch te zijn.

En dit is belangrijk, het kan ook een storing in je remmerij zijn.
Dus denk er ook weer niet te licht over, zeker als het constant brand.

Succes.
IkeV70
5th Gear member

Kan "emmissie service vereist" iets met de remmen te maken hebben? Ik dacht dat dat met lambda, egr, dat soort zaken te maken zou hebben. (of natuurlijk een ongerelateerde electrische storing)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
peterenjac
2nd Gear member

Het brand nu al een half jaar en is 2 x gereset,maar na een paar dagen brandt ie weer,alles is verder normaal dus ik vind het wel best.Alleen irritant dat als je de wagen start dat je dat klere lampje weer ziet branden.
gr peter
Gast

IkeV70 schreef:Kan "emmissie service vereist" iets met de remmen te maken hebben? Ik dacht dat dat met lambda, egr, dat soort zaken te maken zou hebben. (of natuurlijk een ongerelateerde electrische storing)
Sorry, ik mis.
Ik ben in de war met motormanagement service vereist.
DrRossi
4th Gear member

Beste kookpunt,
Wat ik even niet begrijp is dat je op 16 november schrijft dat oa de accu al vervangen is?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
winga
Starter

Ben recentelijk in frankrijk geweest en dus daar ook getankt, na 200km begon ook bij mij de melding te verschijnen "emissie service vereist.
Lampje is blijven branden tot ik in nederland weer getankt had.
Klein onderzoekje wees uit dat de Emissie uitstoot gemeten wordt, dus het CO2 gehalte, het zwavelgehalte in franse benzine ligt aanzienlijk hoger dan in nederland en veroorzaakt dus de melding omdat de emissie instelling die van NL is.
Als ik het goed heb wordt dit gemeten in de uitlaat, correct my if i am wrong, dus mogelijk is daar iets niet in de haak
kookpunt
1st Gear member

Klopt inderdaad dat ik schreef dat deze vervangen was, bleek niet het geval te zijn maar hebben de dynamo toe vervangen accu was nog goed, blijkbaar niet heel goed.
Probleem is nu toch zeker al een half jaar weg en sinds nieuwe accu niet meer terug gezien.
AlbertS80
3rd Gear member

Bij mijn S80 ging de melding 'emissie services vereist' ook aan. De Volvo-dealer heeft 'm aan de computer gehangen en de luchtmassameter zou stuk zijn. Die vervangen. Na een dag weer de melding 'emissie services vereist'. De dealer wilde de S80 twee dagen hebben om grondig verder te kijken. Wat bleek? Een slangetje bij de luchtfilter was los... De dealer (Henk Scholten in Ede) heeft toen de luchtmassameter weer ingenomen en de oude er weer opgezet. Ze hebben lang gezocht voor ze (toevallig) het losse slangetje vonden. Toch kreeg ik maar een rekening van iets boven de honderd euro. Dat was inclusief twee dagen een leenauto (splinternieuwe V50), inclusief software updates, arbeid van het vervangen van de luchtmassameter, incl. het slangetje en de hele rimram. (Volgens mij schaamden ze zich dat ze niet de eerste keer al de storing definitief konden oplossen.)
Het gaat hier om een S80 uit 1999. Fantastische garage!
Ik schrijf dit hier even om jullie attent te maken op het feit dat het ook een los slangetje kan zijn dat de melding 'emissie services vereist' veroorzaakt. (En om Henk Scholten te roemen, dat ook.)

Albert
Gast

Ik ga gelijk eens even kijken want ik heb die melding ook altijd staan. Na resetten soms een dag weg en dan springt hij er weer op.
Welles
5th Gear member

winga schreef:Ben recentelijk in frankrijk geweest en dus daar ook getankt, na 200km begon ook bij mij de melding te verschijnen "emissie service vereist.
Lampje is blijven branden tot ik in nederland weer getankt had.
Sorry voor de enorme schop voor dit topic, maar ik heb hetzelfde gehad. Na terugkomst van mijn reis naar Oostenrijk (in Duitsland getankt) ook opeens de melding "Emissie Services Vereist", ook na een paar dagen, na diverse starts. Ik was van plan ermee naar de dealer te gaan, maar onderweg daarnaartoe nog even getankt. Vervolgens (na een paar minuten): melding weg! Kan mijn auto niet zo goed tegen Duitse benzine?? Ik heb gewoon Super (95) getankt...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Plaats reactie

Terug naar “S80”