Opgelost - [V50 1.6d MY2010] Instellingen na vervangen EGR

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Zoals in een ander topic ook al aangehaald heb ik de EGR vervangen maar krijg nog wel foutmeldingen:
  • ECM-4477 EGR control - Flow too low
  • ECM-4490 EGR valve - Signal too high
  • ECM-6720 EGR control - Flow too high
Moet er in VIDA nog een instelling aangepast worden en zo ja waar??
Laatst gewijzigd door VolvoV50Ryder op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 1.6D DRIVe MY2010
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Ook in een ander topic deze vraag gesteld:
VolvoV50Ryder schreef: Moet er na het vervangen van de EGR-klep nog een instelling aangepast worden en zo ja, waar doe ik dat dan (VIDA)?
NicoV40 schreef: in de CEM een of andere adaptatie resetten geloof ik.
Na lang zoeken toch wat gevonden:

DIAGNOSTICS > VEHICLE COMMUNICATION > modul ECM kiezen > Advanced > Adaptation of the exhaust gas recirculation (EGR) valve
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 677
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Ja dat is hem inderdaad! En dat hele gebeuren is sneller gereset dan dat je 'EGR' kan uitspreken.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

NicoV40 schreef: Ja dat is hem inderdaad! En dat hele gebeuren is sneller gereset dan dat je 'EGR' kan uitspreken.
Klopt inderdaad, ik dacht eerst 'he,nu al dat is snel'.
Voor de zekerheid nog maar een keer gedaan, dubbel genaaid zit beter :D

Nu maar eens afwachten of ik het verschil ga merken.

Bedankt!
V50 1.6D DRIVe MY2010
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”