Beste forummers,
ik heb het probleem dat: (het gaat om een V60 D3 MY2011)
1. de automatisch inklapbare buitenspiegels soms wel en soms niet reageren als ik de de auto sluit of open met de sleutel. Na een aantal maal drukken reageren ze dan ineens wel weer. Ook zijn ze wel handmatig in/uit te klappen door de spiegel verstel knopjes L en R tegelijk in te drukken.
2. Het bestuurdersraam werkt niet naar behoren. Soms reageert deze wel en soms niet op de bedieningsknop. Als hij wel reageert stopt hij zo ineens na een klein stukje (zowel omhoog als omlaag). Ook als ik alle ramen open of sluit met behulp van de afstandsbediening, blijft de bestuurdersportier achter. Het raam reageert wel maar sluit niet volledig. --> de overige ramen werken vlekkeloos. Ook als ze bediend worden in de bestuurdersdeur.
3. het lampje (ledje) van het achterruit kinderslot knippert (duidend op een foutcode lijkt me)
Met dank aan een mede forum lid heb ik hiervan de volgende foutcodes kunnen uitlezen vandaag:
U014000 Centrale electronica bestuurseenheid (CEM) - permanent
U015500 bestuuringsmodule instrumentpaneel - permanent
U019900 bestuurdersportier control unit, communicatiefout. Geen symptomen - intermitterend.
Het lijkt mij erop dat de bedieningsunit in de bestuurdersdeur defect is (dus het paneel waar de 4 ramen en de elektische spiegels mee bediend worden), maar ik ben geen echte kenner.
Iemand die mij hier meer over kan vertellen o.b.v. de foutcodes?
Trouwens per toeval ook nog deze foutcode uitgelezen: B10EA13 positieve temperatuurscoefficient verwarmer, open circuit - permanent. Daarvan heb ik geen symptomen / problemen. Misschien iemand die deze code ook weet te verklaren?
alvast hartelijk dank allen!
Probleem V60 elektrische spiegels / raambediening bestuurder
-
- 3rd Gear member
Gisteren gaf de auto aan:
Lage accu spanning (na een rit van 50 km snelweg)
Vandaag naar de dealer. Inderdaad, bij nameting was de accu slecht. Mag ook na 8 jaar en 230000 km dacht ik.
Na vervanging is de storing ook direct weg. Een slechte accu geeft schijnbaar ook dit soort vreemde storingen.
Al met al een klein uurtje werk: oude accu doormeten, nieuwe accu monteren, uitlezen, foutcodes wissen, prop in achterband (toeval bevinding van de monteur dat er een schroef in zat) en banden op spanning.
En dat allemaal (na een telefoontje) 'even tussendoor' zonder wachttijd.
Goede service @volvo Nieuwenhuijse Deventer!!
Lage accu spanning (na een rit van 50 km snelweg)
Vandaag naar de dealer. Inderdaad, bij nameting was de accu slecht. Mag ook na 8 jaar en 230000 km dacht ik.
Na vervanging is de storing ook direct weg. Een slechte accu geeft schijnbaar ook dit soort vreemde storingen.
Al met al een klein uurtje werk: oude accu doormeten, nieuwe accu monteren, uitlezen, foutcodes wissen, prop in achterband (toeval bevinding van de monteur dat er een schroef in zat) en banden op spanning.
En dat allemaal (na een telefoontje) 'even tussendoor' zonder wachttijd.
Goede service @volvo Nieuwenhuijse Deventer!!
- teebee
- 7th Gear member
Kijk, dat is mooie service !
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208