Goedemorgen,
De verbruiksweergave op de boordcomputer deed vanmorgen wel heel vreemd.
Normaliter zit ik met 80km per uur (in de 6, handbak) zo rond de 5/5.5L op 100KM. Echter, vanmorgen sprong het verbruik bij 80km per uur op cruise control ineens van 5.5 naar 6.6 / 7.9 / 10 / 14L op 100km....
Dit is nu de tweede keer in de afgelopen twee maand dat dit gebeurt. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dank en een fijne dag!
Verbruik omhoog bij constante snelheid
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Bij mij komt dat bij sterk wisselende weer omstandigheden ook wel voor. Vooral wind is heel erg van invloed op het verbruik. Bij windvlagen zie ik het verbruik plotseling erg oplopen.Wat voor auto is het?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07.01.2019 - 11:31
Een V70Dejeeper schreef: Bij mij komt dat bij sterk wisselende weer omstandigheden ook wel voor. Vooral wind is heel erg van invloed op het verbruik. Bij windvlagen zie ik het verbruik plotseling erg oplopen.Wat voor auto is het?

- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Benzine of diesel?
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26901
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
In geval van een diesel met roetfilter is deze aan het regenereren.
Aan het verbruik te zien ga ik in ieder geval uit van een diesel.
Aan het verbruik te zien ga ik in ieder geval uit van een diesel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07.01.2019 - 11:31
jalex_h schreef: Benzine of diesel?
Dat klopt, het is een D5. Oh, dat is dan dus het regenereren, nooit geweten! Heel erg bedankt!fredhead schreef: In geval van een diesel met roetfilter is deze aan het regenereren.
Aan het verbruik te zien ga ik in ieder geval uit van een diesel.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Bij regenereren wordt er extra brandstof ingespoten om de boel warmer te stoken.
Als het goed is gaat er ook een lampje branden op je dashboard.
Eric
Als het goed is gaat er ook een lampje branden op je dashboard.
Eric