Ik heb een V70 D5 van eind 2013, het is al MY2014. Heerlijke auto. Alleen zou ik graag wat meer willen met het display dat erin zit. Ik ben niet zo kapot van de ingebouwde Sensus navigatie. Ook het audio gedeelte zou ik graag anders willen. Ik heb een USB poort voor een USB stick met MP3's, maar de mp3-speler in de Sensus is zeer beperkt. Zou het mogelijk zijn om een aparte Android multimedia interface in te koppelen via een AV kanaal op de Sensus, zodat je Google maps kunt draaien en een fatsoenlijke media player? Bv zoals dit kastje van NavInc ( https://www.navinc.nl/3-multimedia-inte ... iesystemen). Alleen....zou je dan de touch screen functionaliteit kunnen toevoegen van het bestaande 7" scherm voor de bediening van je Android apps? Anders moet je nog constant op je gsm zitten prusten.
Ik heb uitgevonden dat ik een DVD loopwerk heb (DVD's spelen af) met een kleuren 7' scherm. Er is dus reeds een AV kanaal. Ik begreep dat aftermarket achteruitrij-camera's hier gebruik van maken voor het inkoppelen van het beeld.
Nu bestaat er natuurlijk de Sensus Touch Connected optie. Maar dat connected stuk is ook zeer beperkt voor zover ik begrijp (je kunt geen eigen apps installeren). Ik zou dat connected stuk dus willen oplossen met een externe Android interface die verbinding maakt met je gsm (MirrorLink??), maar wel het touch gedeelte willen gebruiken.
Voor het geluid zou ik de bestaande versterker willen vervangen door een Hifonics ofzo met n stel nette Focal speakers. Dit had ik in mijn vorige 850 tdi en klonk als n klok!
Heeft hier iemand een idee over?
Android Multimedia interface voor V70?
- JosW
- 5th Gear member
Vragen op dit niveau kon ik in het verleden hier stellen. Is tevens forum-sponsor.
http://www.volvotech.eu/
http://www.volvotech.eu/
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hoewel dit technisch genoeg voor mij is ben ik wel benieuwd naar de mogelijkheden (en kosten) hiervan. Is er al meer nieuws of reactie over dit onderwerp te melden?bluescoobie schreef: Ik heb een V70 D5 van eind 2013, het is al MY2014. Heerlijke auto. Alleen zou ik graag wat meer willen met het display dat erin zit. Ik ben niet zo kapot van de ingebouwde Sensus navigatie. Ook het audio gedeelte zou ik graag anders willen. Ik heb een USB poort voor een USB stick met MP3's, maar de mp3-speler in de Sensus is zeer beperkt. Zou het mogelijk zijn om een aparte Android multimedia interface in te koppelen via een AV kanaal op de Sensus, zodat je Google maps kunt draaien en een fatsoenlijke media player? Bv zoals dit kastje van NavInc ( https://www.navinc.nl/3-multimedia-inte ... iesystemen). Alleen....zou je dan de touch screen functionaliteit kunnen toevoegen van het bestaande 7" scherm voor de bediening van je Android apps? Anders moet je nog constant op je gsm zitten prusten.
Ik heb uitgevonden dat ik een DVD loopwerk heb (DVD's spelen af) met een kleuren 7' scherm. Er is dus reeds een AV kanaal. Ik begreep dat aftermarket achteruitrij-camera's hier gebruik van maken voor het inkoppelen van het beeld.
Nu bestaat er natuurlijk de Sensus Touch Connected optie. Maar dat connected stuk is ook zeer beperkt voor zover ik begrijp (je kunt geen eigen apps installeren). Ik zou dat connected stuk dus willen oplossen met een externe Android interface die verbinding maakt met je gsm (MirrorLink??), maar wel het touch gedeelte willen gebruiken.
Voor het geluid zou ik de bestaande versterker willen vervangen door een Hifonics ofzo met n stel nette Focal speakers. Dit had ik in mijn vorige 850 tdi en klonk als n klok!
Heeft hier iemand een idee over?
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik heb een module voor je die ingebouwd kan worden achter het orginele scherm waarmee je een Video ingang krijgt. Hierop kan je dan bijv een Miracast 5G aansluiten. Met een extra knopje kan je dan wisselen tussen de standaard bron voor het scherm en de nieuwe input. Voor meer info: zie Volvotech VBB7. En Aliexpress Miracast 5G. Met een HDMI to AV converter het signaal omgezet.
Ik had ze in mijn vorige V70 MY12 ingebouwd. Voor mijn huidige V70 werkte de Video input van de RSE ook op het voorscherm en heb ik een appleTV gekoppeld.
Voor 200 euro mag je ze beiden overnemen inclusief de AV converter.
Ik had ze in mijn vorige V70 MY12 ingebouwd. Voor mijn huidige V70 werkte de Video input van de RSE ook op het voorscherm en heb ik een appleTV gekoppeld.
Voor 200 euro mag je ze beiden overnemen inclusief de AV converter.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- Nomad
- 5th Gear member
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@Nomad, Cool! Maar de grootte vraag is: Hoe krijg je dit in onze V70's?
- Nomad
- 5th Gear member
Hij heeft gewoon een 7 inch tablet in het venster geplakt zag ik later. Alles via bluetooth streaming. Is dus alleen leuk voor auto's waar geen scherm in zit. In zijn geval is het wel een V70NN van 2008 geloof ik.nklaver schreef: @Nomad, Cool! Maar de grootte vraag is: Hoe krijg je dit in onze V70's?
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Nee moet wel een 2012+ zijn want anders geen 'bobbel' in het dashboard. Hoopte dat er iemand was die een complete interface naar alle functies in de auto had gemaakt via CANBUS.
Ik houd het voorlopig wel bij mijn AppleTV. Als het ding nu ook nog automatisch met de WiFi van mijn telefoon zou verbinden zou het nog makkelijker zijn.
Ik houd het voorlopig wel bij mijn AppleTV. Als het ding nu ook nog automatisch met de WiFi van mijn telefoon zou verbinden zou het nog makkelijker zijn.
- Nomad
- 5th Gear member
De watervalconsole komt niet overeen met een 2012+, maar als ik zie wat ie nog meer verbouwd heeft, zou het me niks verbazen als dit de bovenkant is van een 2012+ dashboard op een 2008. Zit ook geen navi in en normaal als je die bobbel op het dashboard hebt zit er wel een scherm in denk ik.nklaver schreef: Nee moet wel een 2012+ zijn want anders geen 'bobbel' in het dashboard. Hoopte dat er iemand was die een complete interface naar alle functies in de auto had gemaakt via CANBUS.
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
-
- 2nd Gear member
HI,
zie https://www.navinc.nl/multimedia-q-roi- ... nch-scherm
er bestaat ook een android 6 versie van. deze staat niet op de website.
zie https://www.navinc.nl/multimedia-q-roi- ... nch-scherm
er bestaat ook een android 6 versie van. deze staat niet op de website.