Hi,
Vraag, sinds een week zit mijn bijrijdersdeur op slot en deze reageert niet meer op de sleutel, of de ontgrendeling aan de binnenzijde om van slot af te gaan. Het gaat om een Volvo S40 bj 2004/2005 Weet iemand hoe ik makkelijk de deur alsnog open krijg, zonder onherstelbare schade? Welk onderdeel waarschijnlijk stuk is, hoe ik dit kan checken en of ik het beter een nieuw of hergebruik terug kan plaatsen en waar ik deze dan het beste kan halen
Heb het onderwerp al wel gezien op het forum, om de Deurslot Mechaniek te vervangen, maar zou graag eerste de deur open willen krijgen, zodat ik bij het systeem kan.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
S40 bj 2004 - Deur rechtsvoor blijft op slot
- NicoV40
- 4th Gear member
Je kan het ringetje wat om de vergrendelpen zit, voorzichtig loswrikken. Dan kan je iets dieper met een puntige tang het stangetje vastnemen en eventueel zo kijken of het slot wil reageren.
Deze dus;

Deze dus;

Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- Starter
@NicoV40, helaas dit is niet het probleem, de deur blijft op slot zitten. Ook al trek ik de pin omhoog, of druk ik op ontgrendelen.
Ik heb de deurfront al half los kunnen halen, maar kom niet dichterbij het slot om te zien of er ergens een palletje zit die ik kan gebruiken.
Ik heb de deurfront al half los kunnen halen, maar kom niet dichterbij het slot om te zien of er ergens een palletje zit die ik kan gebruiken.
- NicoV40
- 4th Gear member
Voor het slot zelf eruit te halen, moet de ruit losgemaakt worden van het mechanisme, kabelboom los uit de Astijl en in de deur drukken, dan de complete ijzeren plaat eruit draaien. Daar zit de ruitmechaniek en het slot op vast.
Maar, daarvoor moet dus je deur eerst open kunnen
Heb je Vida/DICE? Of ken je iemand in de buurt die dat heeft. Wie weet krijg je hem via de vida software open.
Maar, daarvoor moet dus je deur eerst open kunnen

Heb je Vida/DICE? Of ken je iemand in de buurt die dat heeft. Wie weet krijg je hem via de vida software open.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

-
- Starter
Inderdaad @NicoV40 , ik krijg geen beweging in de deur en kan wel achter de front kijken, maar niet weg halen wegens het dashboard.
Maar helaas kan er niks vinden om slot in beweging te krijgen.
Had ook op internet dit filmpje gevonden:
Hopelijk kan mijn zwager er komende donderdag inkomen en uitlezen of er iets te doen is en anders even bij de dealer langs.
Al wil ik hem liever niet daar repareren, de kosten zijn vrij hoog
Maar helaas kan er niks vinden om slot in beweging te krijgen.
Had ook op internet dit filmpje gevonden:
Hopelijk kan mijn zwager er komende donderdag inkomen en uitlezen of er iets te doen is en anders even bij de dealer langs.
Al wil ik hem liever niet daar repareren, de kosten zijn vrij hoog