Motorstoringlampje

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
kunderax
Starter

De kogel is door de kerk! Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een zwarte v70 2.4 170 pk uit 2003 op LPG. Volledig leer, open dak enz enz.
Hij rijdt fantastisch en ik ben erg in mijn nopjes.

Ik heb meteen een vraag:
Onlangs ging het oranje lampje van ‘Motorstoring’ branden. (Ik reed 70 in zijn 5 op LPG en moest flink accelereren.)
De garage waar ik hem gekocht had zei dat veel v70’s op LPG dat hebben en niets is om me zorgen om te maken.
Toch heb ik hem laten uitlezen door een lokale garage. Daar konden ze geen storing vinden die met het betreffende lampje te maken heeft.

Is dit echt een veel voorkomende storing bij v70’s op LPG en hoef ik mij dus inderdaad geen zorgen te maken?
Fredhead
Geartronic member

Rijd hem eens langs een garage die met Vida werkt.
Heb je die niet in de buurt even een afspraak met de dealer maken, met Vida komt er waarschijnlijk wél een storing uit die ermee heeft te maken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
kunderax
Starter

Heb hem uit gelezen en het bleek een map sensor storing: P0106.
Een busje map sensor reiniger gekocht en voorzichtig de sensor schoongespoten.

Het motorstorings lampje gaat nu niet meer branden.
Wel bemerkte ik sindsdien een hoger verbruik (over één tankbeurt, kan ook aan het weer van de laatste dagen liggen (veel wind)).
Ik ging van 1 op 10 naar 1 op 8.9 (LPG). Zal dit eens in de gaten houden!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”